کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش)

حرف های بزرگ برای آدم های کوچک

Big Words for Little People: Doing Your Best

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۳۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2021
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227924770
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 30
سری چاپ 3

Array

0/5 (0 دیدگاه)

کشف قدرت انجام بهترین کار

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش) یکی از کتاب‌های مجموعه هلن مورتیمر است که هدف آن، آموزش مفاهیم مهم به کودکان است. این کتاب بر موضوع تلاش، پشتکار و موفقیت شخصی در کودکان تمرکز دارد. 

این کتاب با تصویرپردازی‌های کریستینا تراپانس در توانمندسازی کودکان نقش بسزایی دارد. نویسنده در این کتاب سعی می‌کند تا کودکان را با معنی واژگان پیچیده‌ای مثل تلاش سخت، غلبه بر چالش‌ها و دستیابی به اهداف آشنا کند. 

سبک نوشتاری روان مورتیمر، مفاهیم پیچیده را برای کودکان شفاف و قابل دسترس می‌کند. او کودکان را تشویق می‌کند تا تجربیات خود را در تلاش برای دستیابی به اهدافشان درک و بیان کنند. 

این کتاب نه تنها دایره لغات کودک را غنی می‌کند، بلکه ارزش‌های مهم مربوط به اخلاق کاری، انعطاف‌پذیری و خودسازی را نیز در آن‌ها تقویت می‌کند.

رسیدن و صعود با پشتکار

این کتاب با روایت سناریوهای جذابی که کودکان می‌توانند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، تلاش در جنبه‌های مختلف زندگی را به کودکان می‌آموزد. این تلاش در تمام ابعاد زندگی کودک، در مدرسه، ورزش یا در روابط شخصی توصیف می‌شود. 

مورتیمر تعاریف، مثال‌ها و نکاتی را ارائه می‌کند که باعث تفکر بیشتر و بحث می‌شود. به این ترتیب کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش) به تعامل کودک و والدین بسیار کمک می‌کند و به یادگیری و رشد کودک می‌انجامد.

با تلاش و پشتکار موفق می‌شوی

هلن مورتیمر در کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش) به موضوعات تلاش و پشتکار، با حساسیت بسیار بالا می‌پردازد. هر بخش از کتاب به واژه‌ای بزرگ مانند تصمیم، تاب‌آوری، جاه‌طلبی و تلاش اختصاص دارد. 

مورتیمر این مفاهیم را با توجه به درک کودکان ساده می‌کند و برای این منظور از داستان‌ها کمک می‌گیرید.او در ارتباط دادن این مفاهیم انتزاعی به تجربیات روزانه کودکان بسیار مهارت دارد. 

ماجراجویی با تلاش

تصاویر کریستینا تراپانسی بخش مهمی از جذابیت کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش) را به دوش می‌کشند. آثار هنری او احساسات پشت تلاش، مثل سرخوردگی، تمرکز، شادی و غرور را به تصویر می‌کشند. 

این تصاویر پیام کتاب و مفاهیم آن را  در سطح عمیق‌تری به کودکان منتقل می‌کند. تصاویر همچنین به‌ عنوان آغازگر مکالمه عمل می‌کنند. آنها داستان‌های بصری را ارائه می‌کنند که والدین و مربیان می‌توانند از آن‌ها برای بحث در مورد اهمیت تلاش و تسلیم نشدن استفاده کنند.

سخنان بزرگ برای دستاوردهای بزرگ‌تر

عناصر تعاملی مانند سوالات برای کودکان، پیشنهادهایی برای ترسیم یا نوشتن در مورد تجربیات شخصی و سناریوهایی برای حل مسئله، در سراسر کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش) عنوان شده است. 

این عناصر نه تنها تجربه خواندن را برای کودکان جذاب‌تر می‌کنند، بلکه به کودکان کمک می‌کنند تا ارزش‌های آموزش داده شده را بهتر به خاطر بسپارند. 

کتاب  مورتیمر همچنین شامل نمونه‌هایی از زندگی واقعی از افرادی است که نمونه‌های خوبی برای آموزش مفاهیم پشتکار و تلاش را برای کودکان به همراه دارند.

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش)

تلاش و درخشش

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش) تاکید می‌کند که انجام بهترین کار، همیشه به معنای بهترین بودن یا اول شدن نیست. بلکه به این معناست که حداکثر تلاش را انجام دهید و از این فرآیند درس بگیرید. 

نویسنده این نظریه را معرفی می‌کند که شکست و اشتباه، بخشی از یادگیری و رشد است و ذهنیت رشد را در کودکان تشویق می‌کند. این پیام، به ویژه در ایجاد انعطاف‌پذیری و عزت‌نفس مهم است و به کودکان می‌آموزد که ارزش آن‌ها، از دستاوردهایشان نیست، بلکه از تلاشی است که انجام می‌دهند.

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش) برای شما است اگر …

  • والدین، معلم یا مراقبی هستید که به دنبال تشویق کودک به پذیرش چالش‌ها و عدم ترس از شکست هستید.
  • به دنبال مواد آموزشی هستید که گسترش واژگان در کودکان را با رشد شخصیت او ترکیب می‌کند.
  • برای داستان‌ها و تصاویری ارزش قائل هستید که طیف متنوعی از تجربیات و احساسات مرتبط با انجام بهترین کار را به تصویر می‌کشند.
  • هدف شما این است که ذهنیت رشد را در کودکان القا کنید و بر تلاش، پشتکار، فرآیند یادگیری تاکید کنید، نه بر توانایی ذاتی یا موفقیت فوری.
  • به دنبال کتاب‌هایی هستید که مثال‌ها و تمرین‌هایی را ارائه می‌دهند تا به کودکان کمک کنندف مفاهیم تاب‌آوری و اراده را در زندگی‌شان به کار ببرند.
  • ترجیح می‌دهید مطالبی را بخوانید که می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای آموزش مهارت‌های زندگی، مانند هدف‌گذاری، حل مسئله و خود اندیشی باشد.

نظرات شخصیت‌های برجسته در مورد کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش)

  • این کتاب قدرتمند، تعاملی و جذاب است و همچنین زبانی کودکانه دارد. روش کتاب‌های این مجموعه حمایتگر و تعاملی است. مجله‌ی آرمادیلو

من و پسرم این کتاب‌ها را خیلی دوست داریم. کتاب تصاویر زیبایی دارد و سرشار از گفت‌وگوها و مفاهیم ارزشمندی مثل شجاعت و مهربانی برای کودکان هستند. این کتاب‌ها منبع خوبی برای والدین و معلم‌ها هستند تا به کودکان کلماتی را که برای بروز احساسات نیاز دارند، آموزش بدهند. آدرین بتـوون Adrian Bethune

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (تلاش)» چیه؟

درباره نویسنده

هلن مورتیمر

هلن مورتیمر، نویسنده و ویراستار کتاب های کودکان است. وی سال های زیادی برای شرکت های انتشاراتی فعالیت می کرد و در حال حاضر به نویسندگی با ویرایش مستقل لذت می برد و کتاب هایی با موضوعات کودکان را به وسیله داستان ها، با بزرگسالان و کودکان به اشتراک می گذارد. هلن مورتیمر بعد از پایان تحصیلات، فعالیت خود را در انتشارات شروع کرد و علاقه زیادی به کتاب های مصور داشت. هلن مورتیمر در انتشارات دانشگاه آکسفورد به مدت 15 سال، در زمینه انتشار آثار...