کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (دوستی)

حرف های بزرگ برای آدم های کوچک

Big Words for Little People: Friendship

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۳۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2021
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227924787
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 30
سری چاپ 3

Array

0/5 (0 دیدگاه)

کلمات بزرگ، پیوندهای عمیق

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (دوستی) نوشته هلن مورتیمر به چالش‌ها و لحظات دلچسب دوستی در کودکان می‌پردازد. این کتاب فراتر از یک داستان‌سرایی ساده است و با استفاده از کلمات غنی و قابل تامل، تفاوت‌های ظریف دوستی را به خوبی برای کودکان شرح می‌دهد. 

کتاب مورتیمر تلفیقی درخشان از یادگیری زبان و هوش هیجانی است. این اثر به کودکان کمک می‌کند تا دایره واژگان خود را افزایش دهند. همچنین آنها می‌توانند مفاهیم عمیق‌تر روابط، همدلی و مهارت‌های اجتماعی را بهتر درک کنند.

زبان و احساسات در دوستی

مورتیمر با بیان مجموعه‌ای از داستان‌های جذاب، ماهیت چند وجهی دوستی را، از جرقه اولیه ارتباط گرفته تا غلبه بر چالش‌ها و گرامی‌ داشتن لحظات مشترک، بررسی می‌کند. 

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (دوستی) می‌تواند وسیله‌ای برای تقویت واژگان تلقی گردد. همچنین این کتاب راهنمای ذهن‌ کودکان است تا در دنیای اجتماعی اطراف خود حرکت کنند. 

روش منحصر به‌ فرد کتاب برای ترکیب محتوای آموزشی با یادگیری موضوعات عاطفی، آن را به انتخابی هوشمندانه برای هر کودکی تبدیل می‌کند.

کلمات ساده با معنایی عمیق

هلن مورتیمر در کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (دوستی)، داستان‌هایی ارائه می‌دهد تا در آن کودکان را با واژگان پیشرفته در زمینه دوستی آشنا می‌کند. هر داستان برای بیان کردن جنبه خاصی از دوستی، مانند اعتماد، وفاداری، شفقت و تفاهم طراحی شده است. 

این داستان‌ها به طور همزمان کلماتی را معرفی می‌کنند که با این مضامین مرتبط هستند. کلمات با دقت انتخاب شده‌اند تا کودکان را به چالش بکشند، اما به گونه‌ای ارائه شده‌اند که معانی آن‌ها در طول داستان و تصاویر همراه آن، روشن شود.

 کلمات بزرگ برای دوستان کوچک

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (دوستی) سناریوهای مختلف دوستی و موقعیت‌هایی که کودکان ممکن است در روابط دوستانه خود در آن قرار بگیرند را بیان می‌کند. 

به عنوان مثال، یکی از داستان‌ها مفهوم همدلی بین دو دوست را توصیف می‌کند که در رابطه‌شان دچار سوءتفاهم شده‌اند. در این داستان کلماتی مانند همدلی، تسلیت و آشتی معرفی می‌شوند. 

داستان دیگری بر شادی و رفاقت دوستی متمرکز است و کلمات مرتبط با مفهوم شادی و تجربیات مشترکی که دوستان را به هم پیوند می‌دهد را بیان می‌کند.

استفاده ماهرانه مورتیمر از داستان‌های خلاقانه برای گنجاندن واژگان پیچیده، به کودکان کمک می‌کند تا معانی این کلمات بزرگ را به طور طبیعی درک کنند. چرا که آن‌ها از نظر احساسی در داستان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و این کلمات را در خلال داستان، بهتر به خاطر می‌سپارند. 

تصاویر کتاب نیز تجربه یادگیری را غنی‌تر می‌کنند و درک کودک را از کلمات و لایه‌های احساسی دوستی بیشتر می‌کنند.

زبان ارتباط با دیگران

در پایان هر داستان، کودکان تشویق می‌شوند تا در مورد دوستی‌های خود و واژگان جدیدی که با آن مواجه شده‌اند، فکر کنند و به گفت‌گو با یکدیگر بپردازند. این فعالیت‌ها نه تنها یادگیری را تقویت می‌کنند، بلکه تفکر انتقادی و آگاهی عاطفی را نیز در کودکان رشد می‌دهند. 

به این ترتیب والدین و مربیان می‌توانند به کمک کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (دوستی)، ارتباط خوبی با کودکان برقرار کنند. افزایش دایره لغات کودکان در موضوعات مختلف، آن‌ها را به صحبت کردن و استفاده از آن کلمات تشویق می‌کند. 

مجموعه کتاب‌های مورتیمر، با تکیه بر این موضوع، علاوه بر آموزش مفاهیم و ارزش‌های مهم به کودکان، آن‌ها را به صحبت کردن و نظر دادن درباره آن موضوع تشویق می‌کند.

 کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (دوستی) برای شما است اگر …

  •  والدینی هستید که مایلید رشد زبانی و مهارت‌های اجتماعی فرزندتان را پرورش دهید.
  • به دنبال منابعی برای حمایت از رشد واژگان و یادگیری اجتماعی-عاطفی کودک در کلاس درس هستید.
  • کودک شما به دنیای کلمات علاقه‌مند است.
  • به دنبال مطالب خواندنی جذابی هستید که جرقه گفتگو در مورد روابط و احساسات را با کودکان برانگیزد.
  • گفتار درمانگر و مشاور هستید و ابزارهایی را برای ارتقای زبان و رشد اجتماعی-عاطفی کودکان نیاز دارید.
  • می‌خواهید فرزندتان را با انواع ارتباطات انسانی بیشتر آشنا کنید.

نظرات شخصیت‌های برجسته در مورد کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (دوستی)

  • تعاملی، سرگرم‌کننده و با زبانی مناسب. Armadillo Magazine

من عاشق این کتاب‌ها هستم (و پسرانم هم همین‌طور!). Adrian Bethune, Teachappy

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (دوستی)» چیه؟

درباره نویسنده

هلن مورتیمر

هلن مورتیمر، نویسنده و ویراستار کتاب های کودکان است. وی سال های زیادی برای شرکت های انتشاراتی فعالیت می کرد و در حال حاضر به نویسندگی با ویرایش مستقل لذت می برد و کتاب هایی با موضوعات کودکان را به وسیله داستان ها، با بزرگسالان و کودکان به اشتراک می گذارد. هلن مورتیمر بعد از پایان تحصیلات، فعالیت خود را در انتشارات شروع کرد و علاقه زیادی به کتاب های مصور داشت. هلن مورتیمر در انتشارات دانشگاه آکسفورد به مدت 15 سال، در زمینه انتشار آثار...