کتاب آرامش

حرف های بزرگ برای آدم های کوچک

Big Words for Little People: Calmness

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۳۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2020
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227924763
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 30
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

تسکین روح

کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک (آرامش) اثری از هلن مورتیمر است که مفهوم آرامش را برای مخاطبان کودک خود شرح می‌دهد. مورتیمر با استفاده از داستان گویی قوی و تصاویر جذاب، مفهوم آرامش را مورد بررسی قرار می‌دهد. او آن‌ها را به عنوان مهارتی ارزشمند برای زندگی معرفی می‌کند.

این اثر می‌تواند راهنمایی برای کودکانی باشد که تجربیات اولیه خود را در مواجهه با احساسات پشت سر می‌گذارد. همچنین این کتاب ابزارهایی برای تشخیص، درک و پذیرش آرامش در زندگی روزمره را در اختیار آن‌ها قرار دهد.  

روایت این اثر سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده است که آن را برای مخاطبان جوان مناسب می‌کند. رویکرد مورتیمر برای بحث کردن در مورد آرامش، قابل لمس است. این مساله باعث می‌شود کودکان متوجه شوند آرامش چه احساسی دارد، چگونه می‌توان به آن دست پیدا کرد و چرا باید به آن اهمیت داد.

مفهوم آرامش

این کتاب آرامش را با عنوان حرف بزرگ توصیف می‌کند که این موضوع اهمیت آن را در هوش هیجانی برجسته می‌کند. مطالعه این کتاب می‌تواند باعث تقویت رشد عاطفی شده و برای کودکانی که در سن رشد قرار دارند، بسیار مفید باشد.

مورتیمر در کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک (آرامش) با استفاده از شخصیت‌ها و سناریوهای مختلف خوانندگان جوان خود را به سفری عمیق و جذاب می‌برد.

این اثر حول مجموعه‌ای از داستان‌ها تالیف شده است و موقعیت‌های مختلفی را به تصویر می‌کشد که اهمیت آرامش را نمایش می‌دهند. موقعیت‌هایی که در آن‌ها مواجهه با ناامیدی، مدیریت خشم و یافتن آرامش اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

هر کدام از داستان‌های این اثر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای کودکان قابل لمس باشند. داستان‌ها با ارائه مثال‌های عملی، نشان می‌دهند که چگونه آرامش می‌تواند پاسخی مفید به احساسات و رویدادهای مختلف باشد.

در مسیر رشد عاطفی

مورتیمر در این کتاب گروهی از شخصیت‌های مختلف را معرفی می‌کند که هر کدام با چالش‌های خاصی روبرو هستند و نیاز به آرامش دارند.

او با استفاده از این شخصیت‌ها به خوانندگان یاد می‌دهد که آرامش را با روش‌های مختلفی مثل تنفس عمیق، شمردن تا ده یا یافتن محلی آرام برای تامل به دست بیاورند. مورتیمر تاکید می‌کند که آرامش به معنی سرکوب احساسات نیست و در واقع مدیریت آن‌ها به شکلی سازنده و سالم است.

این کتاب شامل تصاویری پرجنب‌وجوش و جذاب است که جوهره آرامش را به تصویر می‌کشند. این تصاویر باعث می‌شوند پیام کتاب به شکل بهتری انتقال پیدا کند. استفاده از رنگ‌های ملایم و زمینه‌های آرام در این تصاویر باعث شده که آن‌ها متن کتاب را تکمیل کنند.

این تصاویر با جلب کردن توجه خوانندگان، آن‌ها را وارد دنیای کتاب می‌کنند و آن‌ها را تشویق می‌کنند تا خودشان را در حال تمرین آرامش تصور کنند.

در جست‌وجوی آرامش

کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک (آرامش) شامل عناصر تعاملی مختلفی مثل سوالات و فعالیت‌هایی است که کودکان را وادار می‌کنند در مورد برخوردهای خود با احساس آرامش تفکر کنند.

این عناصر باعث افزایش اثر درس‌های کتاب می‌شوند و مفهوم آرامش را به عنوان بخش جدایی‌ناپذیری از احساسات شرح می‌دهند. علاوه بر اینها کودکان را تشویق می‌کنند، آموخته‌های خود را در زندگی به کار بگیرند.

این کتاب در قسمت پایانی خود والدین و مربیان را مورد خطاب قرار می‌دهد. نویسنده نکاتی را در مورد اینکه چگونه می‌توانند صحبت در مورد آرامش با کودک خود را بعد از اتمام کتاب هم ادامه دهند، ارائه می‌دهد.

هدف این کتاب تنها آموزش کودکان نیست و به نوعی بزرگسالان را هم آموزش می‌دهد تا از سنین پایین به فکر پرورش هوش هیجانی کودکان خود باشند.

این اثر به دلیل رویکرد جامع خود در آموزش آرامش به کودکان، توسط جامعه روانشناسی شناخته می‌شود. همچنین به دلیل همراه کردن داستان‌های جذاب و بینش‌های عملی‌تر روایت خود، مورد تحسین واقع می‌شود.

کتاب حرف‌های بزرگ برای آدم‌های کوچک (آرامش) برای شما است اگر … 

  • به عنوان والد می‌خواهید کودک خود را با مفهوم آرامش آشنا کنید.
  • به عنوان مربی به دنبال منبعی هستید تا به دانش‌آموزان جوان در مورد مدیریت احساسات آموزش دهید.
  • به ادبیات کودکان و نوجوانان و آثاری که باعث تقویت هوش هیجانی می‌شوند، علاقه دارید.
  • می‌خواهید ابزاری را برای کودک خود فراهم کنید تا احساساتش را به شکل موثری هدایت کند.
  • برای کتاب‌هایی که داستان‌سرایی جذاب را درس‌های معنادار ترکیب می‌کنند، ارزش قائل هستید.
  • به دنبال آثار تعامل و فکری مناسب برای کودکان هستید.
  • می‌خواهید محیطی آرام را در خانه یا کلاس درس خود ایجاد کنید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «آرامش» چیه؟

درباره نویسنده

هلن مورتیمر

هلن مورتیمر، نویسنده و ویراستار کتاب های کودکان است. وی سال های زیادی برای شرکت های انتشاراتی فعالیت می کرد و در حال حاضر به نویسندگی با ویرایش مستقل لذت می برد و کتاب هایی با موضوعات کودکان را به وسیله داستان ها، با بزرگسالان و کودکان به اشتراک می گذارد. هلن مورتیمر بعد از پایان تحصیلات، فعالیت خود را در انتشارات شروع کرد و علاقه زیادی به کتاب های مصور داشت. هلن مورتیمر در انتشارات دانشگاه آکسفورد به مدت 15 سال، در زمینه انتشار آثار...