کتاب حرف‌ های بزرگ برای آدم‌ های کوچک (شادی)

حرف های بزرگ برای آدم های کوچک

Big Words for Little People: Happiness

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۳۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2020
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227924794
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 30
سری چاپ 3

Array

0/5 (0 دیدگاه)

آشنایی کودکان با شادی

کتاب حرف‌ های بزرگ برای آدم‌ های کوچک (شادی) اثری از هلن مورتیمر است که به مفهوم پیچیده شادی می‌پردازد. تصویرسازی این اثر توسط کریستینا تراپانس انجام شده است. مورتیمر سعی می‌کند احساس شادی را برای خوانندگان جوان خود شرح دهد و آن‌ها را با این احساس مهم آشنا کند.

سبک نوشتاری ساده و قابل درک مورتیمر، این کتاب را از سایر آثار هم‌رده خود متمایز کرده و آن را برای کودکان جذاب نموده است. این اثر می‌تواند به عنوان چراغی مملو از مثبت اندیشی باشد که کودکان را تشویق می‌کند تا احساسات خود را بهتر درک و بیان کنند تا بتوانند انواع مختلف شادی را تشخیص دهند.  

این کتاب در مورد احساسات انسانی است و اصطلاحات مختلفی را که در این زمینه وجود دارند را برای کودکان توصیف می‌کند.

الفبای خوشحالی

مورتیمر در این کتاب از کلمات به شکلی دقیق استفاده می‌کند تا بتواند دایره واژگان کودکان را گسترش دهد. او در همین حین درک آن‌ها از احساسات خود و دیگران را افزایش می‌دهد. این کتاب برای والدین و مربیان است تا بتوانند هوش هیجانی کودکان را تقویت کنند و زمینه‌ای برای رسیدن به بهزیستی ذهنی و روانشناسی مثبت در سنین پایین فراهم کنند.  

کتاب حرف‌ های بزرگ برای آدم‌ های کوچک (شادی) با ظرافت بالایی مفهوم شادی را برای کودکان تشریح می‌کند. نویسنده سعی می‌کند احساسات، اعمال و موقعیت‌هایی را توصیف کند که باعث افزایش احساس شادی و رضایت در زندگی می‌شوند.

هر بخش از این کتاب به جنبه خاصی از شادی اختصاص دارد و شامل تعاریف، جملات و سوال‌هایی است که زمینه را برای تفکر و بحث بیشتر کودکان فراهم می‌کنند. این کتاب به موضوعاتی مثل قدردانی، نوع‌دوستی و رضایت می‌پردازد و سناریوهایی ارائه می‌دهد که کودکان می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

به دنبال مفهوم شادی

کریستینا تراپانس با تصاویر جذاب و پر جنب و جوش خود توانسته روایت این کتاب را به خوبی زنده کند و مفهوم شادی را کاملا به تصویر بکشد.

تصاویر او نه تنها باعث تکمیل شدن پیام این کتاب شده‌اند بلکه به کودکان کمک می‌کنند تا مفاهیم پیچیده مطرح شده در کتاب را بهتر درک کنند. به این ترتیب با مشاهده صحنه‌ها و شخصیت‌های مختلف می‌توانند با آن‌ها همدردی کنند.

تصاویر تراپانس بخش مهمی از این کتاب هستند که تجربه یادگیری را برای خوانندگان غنی می‌کنند و شادی را به شکلی کاربردی برای آن‌ها تشریح می‌کنند. کتاب حرف‌ های بزرگ برای آدم‌ های کوچک (شادی) به دلیل روش تعاملی خود در فرایند یادگیری شناخته می‌شود.

کتاب حرف‌ های بزرگ برای آدم‌ های کوچک (شادی)

تقویت هوش هیجانی در کودکان

مورتیمر در این کتاب فعالیت‌های کاربردی مختلفی ارائه کرده است که باعث درگیری فعال خوانندگان جوان می‌شوند. برای مثال او از خوانندگان می‌خواهد تا چیزی که آن‌ها را بیشتر از هر چیزی خوشحال می‌کند، ترسیم کنند.

این عناصر تعاملی کودکان را تشویق می‌کنند تا آموخته‌های خود را به شکلی کارآمد به کار بگیرند، در مورد تجربیات خود بیشتر فکر کنند و از آموخته‌های خود در زندگی روزمره استفاده کنند. کتاب حرف‌ های بزرگ برای آدم‌ های کوچک (شادی) به ماهیت زودگذر شادی و اهمیت سایر احساسات در زندگی نیز می‌پردازد.

مورتیمر در این کتاب به خوانندگان نشان می‌دهد که حتی اگر همیشه احساس شادی نمی‌کنند، لازم نیست نگران باشند. او معتقد است اینکه زندگی سالمی داشته باشند باید طیف وسیعی از احساسات را در زندگی خود تجربه کنند.

این کتاب به دلیل روش نوآورانه خود در آموزش مفاهیم و واژگان پیچیده به کودکان شناخته می‌شود. همچنین به دلیل اثربخشی خود در توسعه هوش هیجانی کودکان مورد تحسین واقع شده است.

کتاب حرف‌ های بزرگ برای آدم‌ های کوچک (شادی) برای شما است اگر … 

  • به دنبال کتابی هستید که مفاهیم پیچیده احساسی را به شکلی ساده و جذاب برای کودکان شرح دهد.
  • می‌خواهید انواع مختلف شادی و سایر احساسات مثبت را به کودکان خود نشان دهید.
  • از کتاب‌هایی که محتوای آموزشی خود را با تصاویر زیبا و گویا ارائه می‌دهند، استقبال می‌کنید.
  • می‌خواهید هوش هیجانی و دایره واژگان کودکان خود را در سنین پایین تقویت کنید.
  • به دنبال منبعی هستید که زمینه برای بحث در مورد احساسات را در فضای خانواده یا در کلاس درس فراهم می‌کند.  
  • به کتاب‌هایی که با استفاده از عناصر تعاملی، کودکان را در فرآیند یادگیری فعال درگیر می‌کنند، علاقه دارید.
  • می‌خواهید ابزاری را در اختیار کودک خود قرار دهید تا به درک بیشتری از شادی و سایر احساسات در زندگی برسد.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «حرف‌ های بزرگ برای آدم‌ های کوچک (شادی)» چیه؟

درباره نویسنده

هلن مورتیمر

هلن مورتیمر، نویسنده و ویراستار کتاب های کودکان است. وی سال های زیادی برای شرکت های انتشاراتی فعالیت می کرد و در حال حاضر به نویسندگی با ویرایش مستقل لذت می برد و کتاب هایی با موضوعات کودکان را به وسیله داستان ها، با بزرگسالان و کودکان به اشتراک می گذارد. هلن مورتیمر بعد از پایان تحصیلات، فعالیت خود را در انتشارات شروع کرد و علاقه زیادی به کتاب های مصور داشت. هلن مورتیمر در انتشارات دانشگاه آکسفورد به مدت 15 سال، در زمینه انتشار آثار...