کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (احترام)

حرف های بزرگ برای آدم های کوچک

Big Words for Little People: Respect

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۳۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2021
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227924831
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 30
سری چاپ 3

Array

0/5 (0 دیدگاه)

احترام به من، احترام به تو

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (احترام) نوشته هلن مورتیمر کتابی جذاب برای کودکان است که برای معرفی مفهوم احترام، به شیوه‌ای ساده و کودکانه نوشته شده است. این کتاب بخشی از مجموعه‌ کتابی است که هدف آن، توضیح ایده‌های پیچیده به کمک داستان‌های ساده و قابل درک، به همراه تصاویر جذاب است. 

کتاب مورتیمر مفهوم احترام را به عناصر قابل درک برای کودکان تجزیه می‌کند. نویسنده به کودکان آموزش می دهد که چگونه با دنیای اطراف خود با مهربانی، توجه و همدلی تعامل داشته باشند.

اقدامات کوچک برای حفظ احترام

این کتاب به جنبه‌های مختلف احترام از جمله احترام به خود، احترام به دیگران و احترام به محیط زیست می‌پردازد. با استفاده از مجموعه‌ای از روایت‌های جذاب با شخصیت‌ها و سناریوهای متنوع، کودکان تشویق می‌شوند تا ارزش رفتار محترمانه با دیگران، گوش دادن با دقت و تصدیق احساسات و حقوق اطرافیان را درک کنند. 

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (احترام) منبعی ارزشمند برای والدین، مربیان و مراقبین کودکان است که به دنبال آموزش ارزش احترام متقابل، همدلی و درک به کودکان هستند.

ماجراهای محترمانه برای کودکان

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (احترام) ماموریتی را آغاز می‌کند که در آن مفهوم انتزاعی احترام را برای کودکان ملموس و قابل درک می‌کند. هلن مورتیمر با دقت، هر صفحه از این کتاب را نوشته تا ابعاد مختلف احترام را بیان کند.

از پذیرش و احترام به تفاوت‌ها گرفته تا درک اهمیت رفتارها و تاثیر اعمال ما بر دیگران همگی در این کتاب موشکافی شده است. ساختار این کتاب به گونه‌ای است که به تدریج، لایه‌های احترام را با بیان مثال‌های مرتبط، تشریح می‌کند.

این کتاب ارزش احترام را در محیط‌های مختلف مانند خانه، مدرسه و زمین بازی نشان می‌دهد.

احترام از اینجا شروع می‌شود

یکی از نقاط قوت روش مورتیمر استفاده از سناریوهای روزمره است که کودکان ممکن است با آن مواجه شوند. مانند به اشتراک گذاشتن اسباب‌بازی‌ها، گوش دادن در زمانی که دیگران صحبت می‌کنند و توجه به کلماتی که استفاده می‌کنند. 

این داستان‌ها با تصاویر رنگارنگ به تصویر کشیده شده‌اند که توجه کودکان را به خود جلب می‌کند. همچنین درک عمیق‌تر پیام‌های منتقل شده را راحت می‌کند. تنوع شخصیت‌ها و موقعیت‌ها در کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (احترام) تضمین می‌کند که می‌تواند برای همه کودکان انتخاب مناسبی باشد. چرا که احترام را به همه کودکان در شرایط مختلف آموزش می‌دهد.

این کتاب علاوه‌ بر تمرکز بر احترام بین فردی، به احترام به خود نیز اشاره می‌کند. همچنین بر اهمیت مراقبت از خود، تصور مثبت از خود و تعیین مرزهای شخصی تاکید می‌کند. 

با مطالعه این کتاب، کودکان احترام را نه تنها به عنوان عملی ظاهری نسبت به دیگران، بلکه به عنوان اصلی درونی که عزت نفس و کرامت شخصی را تقویت می‌کند، درک می‌کنند.

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (احترام)

احترام برای ذهن‌های کودکان

مورتیمر از عناصر تعاملی مانند سوالات و درخواست‌ها استفاده می‌کند و کودکان را تشویق می‌کند تا در مورد رفتار خود و اهمیت احترام در زندگی خود تامل کنند. این روش تعاملی کودکان را درگیر می‌کند و آن‌ها را در فرآیند یادگیری خود شرکت می‌دهد. همچنین ابزاری در اختیار والدین و مربیان قرار می‌دهد تا با کودکان خود درباره احترام گفت‌گو کنند.

کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (احترام) به دلیل پیام‌های گیرا و در عین حال عمیقش، قابل توجه والدین و مشاورین قرار گرفته است. 

این کتاب موفق شده است ارزش پیچیده‌ای مانند احترام را برای کودکان قابل درک کند. نویسنده زمینه را برای رشد آن‌ها و تبدیل شدن به افراد همدل و با ملاحظه فراهم کند. 

 کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (احترام) برای شما است اگر …

  • می‌خواهید کودکان خردسالتان یادگیری در مورد تعاملات و رفتارهای اجتماعی را شروع کنند.
  • به دنبال القای ارزش‌های مهربانی و همدلی در فرزندان خود هستید.
  • مربی کودکان هستید و به دنبال منابعی برای آموزش احترام و مهارت‌های اجتماعی در کلاس درس هستید.
  • هدف شما ترویج رفتار و درک مثبت در بین کودکان است.
  • در جستجوی کتاب‌های کودکان هستید که پذیرش تنوع را به آن‌ها آموزش می‌دهد.
  • به دنبال کتابی برای کمک به توضیح مفاهیم پیچیده اجتماعی به روشی ساده هستید.
  • می‌خواهید محیط خانه خود را محترمانه پرورش دهید.

نظرات افرات برجسته در مورد کتاب حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (احترام)

  • من و پسرم این کتاب‌ها را خیلی دوست داریم. کتاب تصاویر زیبایی دارد و سرشار از گفت‌وگوها و مفاهیم ارزشمندی مثل شجاعت و مهربانی برای کودکان هستند. این کتاب‌ها منبع خوبی برای والدین و معلم‌هاست تا به کودکان کلماتی را که برای بروز احساسات نیاز دارند، آموزش بدهند. آدرین بتـوون (Adrian Bethune)

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «حرف های بزرگ برای آدم های کوچک (احترام)» چیه؟

درباره نویسنده

هلن مورتیمر

هلن مورتیمر، نویسنده و ویراستار کتاب های کودکان است. وی سال های زیادی برای شرکت های انتشاراتی فعالیت می کرد و در حال حاضر به نویسندگی با ویرایش مستقل لذت می برد و کتاب هایی با موضوعات کودکان را به وسیله داستان ها، با بزرگسالان و کودکان به اشتراک می گذارد. هلن مورتیمر بعد از پایان تحصیلات، فعالیت خود را در انتشارات شروع کرد و علاقه زیادی به کتاب های مصور داشت. هلن مورتیمر در انتشارات دانشگاه آکسفورد به مدت 15 سال، در زمینه انتشار آثار...