کتاب نمی توانم چیز میزهایم را پیدا کنم
I Can't find my whatchamacallit
۴۹,۰۰۰ تومان
ناموجود
انتشار میلادی | 2015 |
---|---|
انتشار شمسی | 1402 |
شابک | 9786006591988 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | خشتی |
تعداد صفحه | 36 |
سری چاپ | 7 |
Array
I Can't find my whatchamacallit
۴۹,۰۰۰ تومان
ناموجود
انتشار میلادی | 2015 |
---|---|
انتشار شمسی | 1402 |
شابک | 9786006591988 |
نوع جلد | شومیز |
قطع | خشتی |
تعداد صفحه | 36 |
سری چاپ | 7 |
Array
کتاب نمیتوانم چیز میزهایم را پیدا کنم اثری از جولیا کوک در ژانر کودکان است و به موضوع رایج میان کودکان یعنی بینظمی و تاثیرات آن میپردازد. این کتاب با استفاده از روایت و تصاویر جذاب خود، درسهایی مهمی در مورد اهمیت مرتب کردن وسایل به خوانندگان کودک خود ارائه میدهد.
این اثر نه تنها میتواند برای کودکان سرگرم کننده باشد، بلکه میتواند به عنوان ابزاری ارزشمند برای والدین و مربیان عمل کند. به گونهای که مسئولیتپذیری و سازماندهی را به کودکان آموزش میدهد. کوک به دلیل توانایی بالای خود در پرداختن به چالشهای روزمره با لحنی شوخطبع و جذاب شناخته میشود. او موفق شده اثری خلقی کند که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مفید است.
این کتاب تلاش قهرمان اصلی خود برای پیدا کردن وسایلاش را نمایش میدهد. قهرمان داستان در حین گشتن به دنبال وسایل خود، وارد فضایی سرشار از هرج و مرج میشود. او درسهایی در مورد عواقبی که بینظمی میتواند به دنبال داشته باشد، یاد میگیرد.
این اثر به دلیل محتوا و لحن خاص خود از سایر آثار مشابه متمایز است. مطالعه کتاب میتواند برای همه افرادی که میخواهند فرزندانشان را به نظافت و مرتب کردن اتاق خود تشویق کنند، مفید واقع شود. کتاب نمیتوانم چیز میزهایم را پیدا کنم به داستان کودکی میپردازد که نمیتواند یکی از وسایل مهم خود را پیدا کند. او به همین دلیل دچار ناامیدی شده است.
کوک به موضوعی میپردازد که بسیاری از کودکان و بزرگسالان با آن ارتباط برقرار میکنند. او روایتی ساده و در عین حال جذاب ارائه میدهد که سرشار از سرگرمی، یادگیری و لحظاتی چالشبرانگیز است.
کتاب نمیتوانم چیز میزهایم را پیدا کنم قهرمان داستان را در حالی دنبال میکند که در اتاق نامرتب خود به دنبال چیزی میگردد که آن را دوست دارد. در حالی که او نمیتواند آن را در میان انبوهی از اسباببازیها، لباسها و کشوهای آشفته پیدا کند.
روش خاص کوک در پرداختن به این موضوع، بر توانایی او برای درگیر کردن خوانندگان با تصاویر رنگارنگ و جذاب تاکید میکند. او به شکل استادانهای درسهایی را در مورد نظم، مسئولیتپذیری و پیامدهای اعمال به خوانندگان ارائه میدهد.
با جلو رفتن داستان، قهرمان قصه با وسایل مختلفی مواجه میشود که هر کدام از آنها یکی از فعالیتهای گذشته او را برایش یادآوری میکنند. این شخصیت در طول داستان یاد میگیرد که با عجله کارهای خود را انجام ندهد و بعد از استفاده از هر چیزی آن را به جای اصلی خود برگرداند.
کوک به شکل هوشمندانهای نکات عملی برای افزایش نظم را در داستان خود ادغام میکند. او نشان میدهد که چگونه قهرمان داستان مفاهیمی مثل دستهبندی، اولویتبندی و مسئولیتپذیری را میآموزد. این آموزهها به قهرمان داستان کمک میکند تا در نهایت وسیله مورد نظر خود را پیدا کند و خوانندگان را نیز تشویق میکند تا از آموختههای قهرمان قصه، درس بگیرند.
تبدیل شدن شخصیت اصلی کتاب نمیتوانم چیز میزهایم را پیدا کنم از فردی آشفته و بینظم به فردی منظم بر سفر درونی او برای عبور از هرج و مرج را تاکید میکند. این کتاب به خوانندگان نشان میدهد که مسئولیتپذیری و مرتب کردن محیط میتواند باعث رسیدن افراد به آرامش درونی هم بشود.
یکی از جنبههای منحصر به فرد این کتاب تاکید آن بر تاثیرات روانی و عاطفی بینظمی است. این کتاب ناامیدی و اضطرابی که قهرمان داستان تجربه میکند را با حساسیت و عمق بالایی به تصویر میکشد. همچنین نشان میدهد که چگونه به هم ریختگی میتواند بر سلامتی و رفاه روانی افراد تاثیر منفی بگذارد.
نقد و بررسیها