کتاب سنجاب ها وارد می شوند

The Squirrels Who Squabbled

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۴۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2017
انتشار شمسی 1402
شابک 9786009890668
نوع جلد شومیز
قطع رحلی
تعداد صفحه 32
سری چاپ 5

Array

0/5 (0 دیدگاه)

از رقابت تا رفاقت

کتاب سنجاب‌ها وارد می‌ شوند اثری از ریچل برایت در ژانر کودکان است که به موضوعاتی مثل دوستی، اشتراک‌گذاری و ارزش کار گروهی می‌پردازد. برایت با استفاده از داستان دو سنجاب با نام‌های سیریل و بروس روایتی پر از طنز و ماجراجویی خلق می‌کند که در عین حال آموزنده است.

این اثر دارای تصاویری گویا و جذاب است که داستان آن را زنده می‌کنند. خوانندگان جوان با مطالعه آن مجذوبش می‌شوند و اهمیت همکاری با دیگران را درک می‌کنند.داستان بدی‌های حرص و طمع را به نمایش می‌گذارد.  

داستان این کتاب در جنگلی سرسبز و مملو از زندگی روایت می‌شود. این اثر همزمان با سرگرم کردن مخاطبان جوان خود، به آن‌ها مهارت‌های زندگی را آموزش می‌دهد. این موضوع کتاب را به ابزاری عالی برای والدین و مربیان تبدیل کرده است تا به کمک آن بتوانند در مورد اهمیت به اشتراک‌گذاری و پیامدهای خودخواهی با کودکان صحبت کنند.

اهمیت به اشتراک گذاری

برایت در کتاب سنجاب‌ها وارد می‌ شوند توانایی بالای خود در ارائه پیام‌های معنادار در خلال داستان‌های جذاب را به نمایش می‌گذارد.  خوانندگان در این کتاب با دو سنجاب به نام‌های سیریل و بروس آشنا می‌شوند که روش‌های کاملا متفاوتی در مواجهه به زندگی دارند.

سیریل در لحظه زندگی می‌کند و در عین بی‌خیالی همیشه به دنبال سرگرمی است. در حالی که بروس شخصیتی برنامه‌ریز، دقیق و محتاط دارد. زمانی که این دو شخصیت آخرین دانه کاج در فصل را می‌بینند، وارد دعوایی دیوانه‌وار و خنده‌دار می‌شوند. دعوایی که باعث می‌شود آن‌ها در سراسر جنگل یکدیگر را تعقیب کنند و از موانع مختلف عبور کنند.

سفری به سوی دوستی

برایت از این اختلاف ساده و در عین حال موثر استفاده می‌کند تا به موضوعات پیچیده‌ای مثل رقابت در همکاری و رفتارهای خودخواهانه بپردازد. این اثر سرشار از موقعیت‌های خنده‌داری است که کودکان را درگیر خود می‌کنند و در عین سرگرمی برای آن‌ها آموزنده هستند.

تصاویر استفاده شده در کتاب سنجاب‌ها وارد می‌ شوند با رنگ‌های پاییزی و جذابی ارائه شده‌اند که زیبایی‌های محیط جنگلی را منعکس می‌کنند. هر کدام از این تصاویر اثری هنری هستند که با جزئیات بالا خلق شده‌اند و خوانندگان را به تفکر دعوت می‌کند.

دیالوگ‌های سیریل و بروس و سایر شخصیت‌هایی که در جنگل زندگی می‌کنند، احساسات آن‌ها را به خوبی نمایش می‌دهند و باعث افزایش عمق داستان می‌شوند.  

داستان دوستی و همکاری

زمانی که دعوای سیریل و بروس به اوج می‌رسد، آن‌ها در موقعیتی قرار می‌گیرند که مجبور می‌شوند در اولویت‌های خود تجدید نظر کنند. لحظاتی که آن‌ها تعارض میان خود را حل می‌کنند، بسیار تأثیرگذار و آموزنده هستند. کتاب پیامی معنادار در مورد ارزش دوستی و مزایای به اشتراک گذاری ارائه می‌دهد.

برایت در کتاب سنجاب‌ها وارد می‌ شوند بر آشتی و کمک متقابل تاکید دارد. او سفر سنجاب‌ها را که سرشار از رقابت، دوستی و صمیمیت است را به تصویر می‌کشد و خوانندگان را با پیام‌های آموزنده خود تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این اثر در نهایت قدرت دگرگون کننده درک متقابل و کار گروهی را به نمایش می‌گذارد. این کتاب به دلیل روایت جذاب خود و ارائه درس‌هایی در مورد همکاری و حرص و طمع شناخته می‌شود. همچنین به دلیل تصاویر خیره کننده و قدرتمند خود مورد تحسین واقع می‌شود.

کتاب سنجاب‌ها وارد می‌شوند برای شما است اگر … 

  • به دنبال کتابی برای کودکان هستید که طنز را با درس‌های معنادار ترکیب می‌کند.
  • برای آثاری که اهمیت به اشتراک گذاری، دوستی و همکاری را نمایش می‌دهند، ارزش قائل هستید.
  • به دنبال کتاب‌هایی هستید که با تصاویر جذاب روایت خود را تکمیل می‌کنند.
  • می‌خواهید کودکان را با حل تعارضات و اختلافات به شکل مثبت و سازنده آشنا کنید.
  • به آثاری که عواقب حرص و طمع و مزایای کار گروهی را به نمایش می‌گذارند، علاقه‌مند هستید.
  • به دنبال کتاب‌هایی هستید که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان سرگرم کننده هستند و فرصت‌هایی را برای تفکر و بحث ایجاد می‌کنند.
  • برای آثاری که همدلی، تفاهم و منحصر به‌ فرد بودن افراد را برجسته می‌کنند، ارزش قائل هستید.
  • به دنبال کتاب‌هایی هستید که مفاهیمی مثل خودخواهی و عواقب آن را به کودکان نمایش می‌دهند و در عین حال آن‌ها را سرگرم می‌کنند.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «سنجاب ها وارد می شوند» چیه؟

درباره نویسنده

ریچل برایت

ریچل برایت یک نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان انگلیسی است، کتاب‌ها و داستان‌هایش مخاطبان بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند. این نویسنده مشهور در سال ۱۹۷۹ در کشور انگلستان متولد شده است که اکنون ۴۵ سال دارد. ریچل برایت در دانشگاه کینگستون در زمینه گرافیک آموزش دید و مدرک فوق لیسانس خود را نیز در رشته چاپ هنری کسب کرد. ریچل برایت علاوه بر برخورداری از مهارت بالا و چیره دستی در طراحی به خاطر کمدی دلپذیری که در سبک نوشتارش وجود دارد موفقیت‌های...