کتاب شیر و یک سوال موشی

The Lion Inside

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۴۹,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2015
انتشار شمسی 1402
شابک 9786009890651
نوع جلد شومیز
قطع رحلی
تعداد صفحه 32
سری چاپ 6

Array

0/5 (0 دیدگاه)

به دنبال قدرت و شجاعت درونی

کتاب شیر و یک سوال موشی اثری از ریچل برایت است که به مضامینی مثل شجاعت، خودشناسی و اهمیت یافتن صدای خود می‌پردازد. برایت داستان موشی ترسو و شیری ترسناک را روایت می‌کند که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذاب است.

نویسنده به خوانندگان یادآوری می‌کند که همه افراد به اندازه خودشان شجاعت دارند. آنها می‌توانند با پیدا کردن قدرت درونی خود به خواسته‌ها و اهداف‌شان برسند. این کتاب شامل داستان‌های جذاب و تصاویر گویایی است که خوانندگان را تشویق می‌کنند تا از منطقه راحتی خود خارج شوند. به این ترتیب آنها برای کشف پتانسیل واقعی خود تلاش کنند.  

این اثر به زیبایی نوشته شده است و علاوه بر سرگرم کردن خوانندگان، درس‌های ارزشمندی به آنها می‌دهد. درس‌هایی در مورد خودباوری و دوستی‌های غیرمنتظره‌ که به افراد کمک می‌کنند جرات رویارویی با ترس‌های خود را پیدا کنند.

سفر غلبه بر ترس‌ها

این کتاب نشان می‌دهد که هر کسی می‌تواند به عظمت و بزرگی دست یافته و به تحول در درون خود برسد. در واقع رایت با این کتاب به خوانندگان خود نشان می‌دهد، این ویژگی‌های درونی افراد هستند که آن‌ها را تعریف می‌کنند.  

کتاب شیر و یک سوال موشی خوانندگان را با دو شخصیت کاملا متضاد آشنا می‌کند. یکی از آن‌ها موشی کوچک و ساکت است و دیگری هم شیری قدرتمند و عظیم است. با وجود تفاوت‌هایی که این دو شخصیت در اندازه و قدرت با یکدیگر دارند، هر دوی آن‌ها احساس ناکافی بودن می‌کنند.

موش که از نادیده گرفته شدن توسط دیگران خسته شده است، اعتماد به نفس و عظمت شیر را تحسین می‌کند. او آرزو دارد که بیشتر شبیه شیر باشد. از طرفی هم شیر با وجود ظاهری ترسناک، ضعف‌های مختلفی را در وجود خود حس می‌کند.

داستان دوستی‌های غیرمنتظره

موش که می‌خواهد شرایط خود در زندگی را تغییر دهد، سعی می‌کند تا یاد بگیرد که چگونه می‌تواند غزش کند. در کتاب شیر و یک سوال موشی موش معتقد است که با پیدا کردن صدای خود می‌تواند به احترامی که آرزوی آن را دارد، دست پیدا کند.

این تصمیم موش زمینه را برای مجموعه‌ای از اتفاقات فراهم می‌کند که موش را برای مواجهه با شیر و رویارویی با ترس‌های خود آماده می‌کنند. برایت لحظه‌ای که موش به سمت محل زندگی شیر می‌رود را به شکلی جذاب به تصویر می‌کشد و چالش دلهره‌آور رویارویی او با ترس‌های خود را به تصویر می‌کشد.

نقطه اوج داستان زمانی فرا می‌رسد که موش بالاخره به شیر می‌رسد و با تمام شهامتی که در طول سفر خود به دست آورده است از او درخواست کمک می‌کند. بعد از این اتفاق شیر هم آسیب‌پذیری خود را برای موش آشکار می‌کند. او اعتراف می‌کند که ترسیدن همه از او باعث شده است که او شدیدا احساس تنهایی کند.

این لحظه سرشار از صداقت و همدلی باعث ایجاد پیوندی قوی میان موش و شیر می‌شود و قدرت کمک گرفتن از دیگران را به نمایش می‌گذارد.

از ترس تا دوستی و صمیمیت

در ادامه این داستان نشاط‌بخش، رابطه دوستانه خاصی بین موش و شیر ایجاد می‌شود و آنها با یکدیگر صمیمی می‌شوند. شیر در طول داستان به موش یاد می‌دهد که غرش کند و موش هم ارزش دوستی و مهربانی را به شیر نشان می‌دهد.

این دو شخصیت داستان یاد می‌گیرند که اندازه یا قدرت آن‌ها، میزان شجاعت‌شان را تعیین نمی‌کند. شجاعت واقعی زمانی به دست می‌آید که افراد خود واقعی‌شان را نمایش دهند و برای چیزی که درست است، ایستادگی کنند.

کتاب شیر و یک سوال موشی زمانی به پایان می‌رسد که موش دیگر احساس بی‌ارزشی نمی‌کند و شیر هم جنبه احساسی وجود خود را بیشتر می‌پذیرد. برایت به شکل ماهرانه‌ای به خوانندگان نشان می‌دهد که شجاعت و قدرت واقعی از درون افراد سرچشمه می‌گیرد. همچنین هر کسی می‌تواند بدون توجه به ظاهر خود در دنیای اطرافش تفاوت‌هایی را ایجاد کند.

کتاب شیر و یک سوال موشی برای شما است اگر … 

  • به عنوان والد یا مربی به دنبال کتاب‌هایی هستید که درس‌های ارزشمندی را در مورد شجاعت و عزت نفس به کودکان ارائه می‌دهند.
  • برای کتاب‌هایی که کودکان را تشویق می‌کنند تا منحصر به‌ فرد بودن خود را بپذیرند و بر ترس‌های خود غلبه کنند، ارزش قائل هستید.
  • به کتاب‌هایی که اهمیت دوستی و درک متقابل را برجسته می‌کنند، علاقه دارید.
  • به دنبال کتاب‌هایی هستید که از تصاویر جذاب برای تکمیل کردن پیام‌های خود استفاده می‌کنند.  
  • به کتاب‌هایی که می‌توانند برای کودکان الهام‌بخش باشند و آن‌ها را برای رسیدن به رشد شخصی و شجاعت تشویق کنند، علاقه دارید.
  • می‌خواهید کودکان را با این مفهوم آشنا کنید که همه در وجود خود ترس‌هایی دارند، اما این مواجهه با ترس‌هاست که شجاعت واقعی را نشان می‌دهد.
  • به دنبال داستانی دلگرم کننده هستید که به خوانندگان نشان می‌دهد این ویژگی‌های درونی افراد هستند که آن‌ها را تعریف می‌کنند و ویژگی‌های ظاهری افراد اهمیت زیادی ندارند.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «شیر و یک سوال موشی» چیه؟

درباره نویسنده

ریچل برایت

ریچل برایت یک نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان انگلیسی است، کتاب‌ها و داستان‌هایش مخاطبان بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند. این نویسنده مشهور در سال ۱۹۷۹ در کشور انگلستان متولد شده است که اکنون ۴۵ سال دارد. ریچل برایت در دانشگاه کینگستون در زمینه گرافیک آموزش دید و مدرک فوق لیسانس خود را نیز در رشته چاپ هنری کسب کرد. ریچل برایت علاوه بر برخورداری از مهارت بالا و چیره دستی در طراحی به خاطر کمدی دلپذیری که در سبک نوشتارش وجود دارد موفقیت‌های...