کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن

Let's Talk About Body Boundaries, Consent and Respect

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۶۹,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2017
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227437041
نوع جلد شومیز
قطع رحلی
تعداد صفحه 40
سری چاپ 6

Array

0/5 (0 دیدگاه)

بدن من، قوانین من

کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن نوشته جینین ساندرز کتابی با هدف توانمندسازی کودکان، با آگاهی از حقوق شخصی خود، به ویژه در مورد بدنشان است. این منبع آموزشی به موضوعات حساس استقلال بدن، رضایت و احترام می‌پردازد.

 سبک آموزش کتاب به گونه‌ای است که مناسب سن کودکان باشد تا آنها بتوانند به خوبی مفاهیم آن را درک کنند. ساندرز از طریق روایت‌های جذاب و تصاویر خلاقانه، گفتگوهای مهمی بین کودکان، والدین و مربیان شکل می‌دهد تا محیطی از امنیت و تفاهم را ایجاد می‌کند. 

رویکرد روشن و صریح کتاب، به توصیف دقیق این مفاهیم کمک می‌کند و نکات مفیدی در مورد مرزهای شخصی و اهمیت احترام متقابل به کودکان می‌آموزد.

یادگیری قوانینی در مورد رضایت

ساندرز با توصیف سناریوهایی که برای کودکان قابل درک است، اعتماد به‌ نفس آن‌ها را برای بیان احساسات و ترجیحات خود تقویت می‌کند. 

کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن نه تنها به کودکان آموزش می‌دهد که چگونه مرزهای خود را مشخص کنند و نیاز‌هایشان را بیان کنند. بلکه اهمیت احترام به دیگران را نیز برای آن‌ها روشن کرده و از این طریق، به رشد کودکانی همدل و آگاه کمک می‌کند.

بله، نه و شاید: درک مرزهای بدن

جینین ساندرز در کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن به مفهوم اساسی استقلال بدن می‌پردازد. او به کودکان آموزش می‌دهد که بدن آن‌ها متعلق به خودشان است و حق دارند بدون توجه به افراد، به لمس ناخواسته بدنشان نه بگویند. 

ساختار این کتاب به گونه‌ای است که با بیان داستان‌های مختلف و شرح موقعیت‌های متفاوت، مانند در آغوش گرفتن اقوام، فضای شخصی در مدرسه و لمس مناسب و نامناسب، کودکان را با مرزهای شخصی‌شان آشنا می‌کند.

کتابی درباره رضایت

کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن برای کودکان، هم قدرت‌بخش و هم اطمینان‌بخش است. این کتاب تاکید می‌کند که احساسات و سطح راحتی کودکان، باید همیشه از جانب بزرگسالان مورد احترام قرار بگیرد. 

این کتاب ارتباط بی‌قید و‌ شرط را تشویق می‌کند و از کودکان می‌خواهد در صورت احساس ناراحتی یا عدم اطمینان در مورد تعاملات فیزیکی با بزرگسالان مورد اعتماد با آنها صحبت کنند. 

علاوه‌ بر این، به کودکان می‌آموزد که اشکالی ندارد که نظرشان را در مورد چیزی تغییر دهند و این مفهوم را می‌آموزد که رضایت، دائمی نیست و می‌تواند در هر زمانی لغو شود.

چگونه به یکدیگر احترام می‌گذاریم

تصاویر کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن نقش به‌ سزایی در تقویت پیام های آن دارد. این تصاویر گروه متنوعی از کودکان را در موقعیت‌های مختلف نشان می‌دهند که ممکن است مرزهای شخصی‌شان رعایت نشود. 

تصویرسازی‌های خلاقانه در بین داستان، به کودکان کمک می‌کند سناریوهای مورد بحث را بهتر درک کنند. این تصاویر همچنین به عادی‌سازی مکالمات روزمره با کودکان، در مورد رضایت و احترام کمک می‌کنند.

کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن

احترام از من شروع می‌شود

کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن فراتر از توانمندی فردی است و به مسئولیتی که همه ما در قبال احترام به مرزهای دیگران داریم، اشاره می‌کند. این کتاب قانون طلایی رفتار با دیگران را این‌گونه‌ معرفی می‌کند که باید طوری با افراد رفتار کنیم که خودشان دوست دارند. کتاب از این طریق، همدلی و احترام متقابل را در بین کودکان تقویت می‌کند. 

ساندرز این موضوع را روشن می‌کند که درک و احترام به مرزهای بدن، فقط مربوط به امنیت شخصی نیست، بلکه در مورد ایجاد روابط سالم‌تر و محترمانه‌تر با اطرافیانمان است.

مرزهای شخصی و احترام به آن

کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن با ارائه راهنمایی‌هایی برای والدین و مربیان در مورد چگونگی ادامه این مکالمات، به پایان می‌رسد. همچنین نکاتی در مورد چگونگی ایجاد محیطی امن بیان می‌کند که در آن، کودکان می‌توانند احساسات و سوالات خود را بیان کنند. 

ساندرز گفت‌وگوی روزمره با کودکان را تشویق می‌کند. او تاکید می‌‌کند که درباره مفاهیم مرزهای بدن، رضایت و احترام، به‌ طور مرتب با کودکان گفت‌وگو شود تا درک آن‌ها از این موضوعات، عمیق‌تر گردد.

 کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن برای شما است اگر …

  • والدین، مراقب یا مربی کودکان هستید و به دنبال منابعی برای آموزش استقلال بدن و رضایت به کودکان هستید.
  • برای شروع گفتگوهای مهم در مورد مرزهای شخصی و احترام، به دنبال مطالب مناسب سن کودکان هستید.
  • به دنبال ابزارهای آموزشی هستید که به کودکان قدرت می‌دهد تا حد و مرزهای خود را مطرح کرده و به مرزهای دیگران احترام بگذارند.
  • به دنبال ایجاد محیطی امن برای کودکان هستید؛ جایی که کودکان در بحث درباره احساسات و تجربیات خود احساس راحتی کنند.
  • از کتاب‌هایی که سناریوهای جذابی را برای بحث در مورد موضوعات حساس با کودکان ارائه می‌دهند، قدردانی می‌کنید.
  • هدف شما این است که دانش و اعتماد به‌ نفس کودکان را افزایش دهید تا در تعاملاتشان به گونه‌ای رفتار کنند که هم به مرزهای خود و هم به مرزهای دیگران احترام بگذارند.

جوایز، افتخارات و تمجیدها

  • کتاب چند کلمه حرف حساب درباره بدن احساسات را بر می‌انگیزد و مستقیما به هدف می‌زند. جینین کتاب فوق‌العاده‌ای نوشته تا خانواده‌ها بتوانند گفت‌وگوهای ضروری و حیاتی درباره‌ احترام و اجازه‌گرفتن را با کودکان‌شان شروع کنند. دکتر جاستین کولسن (Dr. Justin Coulson)

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «چند کلمه حرف حساب درباره بدن» چیه؟

درباره نویسنده