کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می دهد

When Grandma Gives You a Lemon Tree

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۴۹,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2019
انتشار شمسی 1402
شابک 9786227437669
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 28
سری چاپ 3

Array

0/5 (0 دیدگاه)

سفر رشد و یادگیری

کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌ دهد اثری از جیمی دینیهن است که موضوعاتی مثل صبر، قدردانی و لذت بردن از پدیده‌های غیرمنتظره در زندگی را به کمک تصاویری جذاب و نشاط‌بخش بررسی می‌کند. این داستان ناامیدی‌های اولیه‌ای که در زندگی کودکان وجود دارند را به تصویر می‌کشد. نویسنده سعی دارد خوانندگان را وارد سفر برای رسیدن به رشد و خودیابی کند.

این کتاب مملو از تصاویر پر جنب و جوش است و درس‌های مهمی در مورد ارزش سخت کار کردن، زیبایی‌های طبیعت و پاداش شیرین رسیدن به تلاش‌های خود ارائه می‌دهد.  

دینیهن در این اثر با استفاده از دیدگاه شخصیتی جوان که رویای استفاده از فناوری‌های پیشرفته را در سر می‌پروراند، داستاتی جذاب شکل می‌گیرد. شخصیت داستان به جای هدیه موردنظرش، یک درخت لیمو از مادربزرگ خود دریافت می‌کند. 

این کتاب می‌تواند ابزاری آموزشی باشد که به کودکان در مورد اهمیت پذیرش موقعیت‌های غیرمنتظره آموزش می‌دهد. به این ترتیب آنها ارزش واقعی دنیای اطراف را به خوبی درک خواهند کرد.

اهمیت شادی‌های غیرمنتظره

داستان کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌ دهد حول محور روز تولد شخصیت اصلی تعریف می‌شود. روزی که برای همه کودکان جذاب است و انتظار آن‌ها را برای دریافت هدیه‌های خارق‌العاده منعکس می‌کند.

دختر بچه‌ای که شخصیت اصلی این داستان به شمار می‌رود، در روز تولدش یک درخت لیمو به عنوان هدیه از مادربزرگ خود دریافت می‌کند. این موضوع باعث ناامیدی و سردرگمی او می‌شود زیرا انتظار چنین هدیه‌ای را نداشت.

دینیهن از این داستان استفاده می‌کند تا خوانندگان را وارد سفری برای رسیدن به رشد شخصی کند. سفری که در عین سرگرم کردن خوانندگان برای آن‌ها آموزنده است. این کتاب به شکل دقیق احساس قهرمان اصلی خود را به تصویر می‌کشد. نویسنده از درخت لیمو به عنوان استعاره‌ای برای رشد، مراقبت و رضایت حاصل از فداکاری و صبر استفاده می‌کند.

روایت داستان خوانندگان را با دنبال کردن فرایند رشد درخت لیمو راهنمایی می‌کند تا نحوه مراقبت از هدایای دیگران و تماشای رشد آن‌ها را یاد بگیرند.

جادوی صبر و تلاش

رشدی که در کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌ دهد به تصویر کشیده می‌شود تنها رشد فیزیکی درخت لیمو نیست. در واقع رشد شخصیتی دختر بچه‌ای است که در طول داستان یاد می‌گیرد ارزش صبر و سخت‌کوشی را درک کند و برای دنیای طبیعی، ارزش قائل شود.

تصاویر این کتاب که با رنگ‌های روشن، شخصیت‌های جذاب و طراحی‌های دقیق متمایز می‌شوند، نقش مهمی در جذب مخاطبان جوان دارند. این تصاویر باعث تکمیل شدن روایت کتاب می‌شوند و به سفر قهرمان داستان عمق می‌بخشند. در واقع مضامین کتاب را به شکل جذابی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند.

دینیهن در این کتاب تغییر فصول، فرآیند مراقبت از درخت لیمو و لذت برداشت ثمره کار را به خوبی به تصویر می‌کشد. او از این طریق کودکان را وارد دنیای شخصیت اصلی خود می‌کند.

از ناامیدی تا خوشحالی

بعد از اینکه درخت لیمو به ثمر می‌رسد و شروع به شکوفایی می‌کند، قهرمان قصه هم ارزش هدیه مادربزرگ خود را بیشتر درک می‌کند و به احساس قدردانی بیشتری دست می‌یابد. این لحظه به نقطه عطف داستان تبدیل می‌شود و دینیهن به طرز ماهرانه‌ای از آن استفاده می‌کند. نویسنده با ارائه این داستان جذاب مفهوم گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی را برای خوانندگان خود قابل درک می‌کند.

در نهایت قهرمان داستان تصمیم می‌گیرد با لیموهای درخت لیموی خود، لیموناد درست کند که این موضوع موفقیت و سخت‌کوشی او را بیشتر آشکار می‌کند. کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌ دهد بر مضامینی مثل اهمیت اجتماع، اشتراک‌گذاری و لذت دیدن نتیجه صبر و تلاش می‌پردازد.

در این کتاب ناامیدی اولیه دختر بچه، جای خود را به غرور و شادی می‌دهد. خوانندگان جوان با مطالعه این روایت درس‌های مهمی در مورد زندگی  می‌آموزند. این کتاب خردی که پشت هدیه مادربزرگ نهفته است را به نمایش می‌کشد. نویسنده در پایان، خوانندگان را با احساس رضایت و قدردانی خاصی نسبت به چیزهای ساده در زندگی تنها می‌گذارد.

کتاب وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می‌ دهد برای شما است اگر … 

  • به عنوان والد یا مربی به دنبال داستانی هستید که ارزش صبر و تلاش را به کودکان نشان دهد.
  • برای آثاری که ارتباط میان انسان و طبیعت را برای کودکان تعریف می‌کنند، ارزش قائل هستید.
  • به داستان‌هایی که سپاسگزاری از هدایای غیرمنتظره و شادی در قبال دریافت آن‌ها را نمایش می‌دهند، علاقه دارید.
  • به دنبال روایت‌هایی هستید که اشتراک‌گذاری با دیگران در جامعه را ترویج می‌کنند.
  • به دنبال کتاب‌های مصوری هستید که از تصاویر پر جنب و جوش و جذاب برای انتقال پیام داستان خود استفاده می‌کنند.
  • می‌خواهید احساس غرور را به کودکان خود القا کنید و آن‌ها را برای تلاش در رسیدن به اهداف خود تشویق نمایید.
  • به دنبال داستانی جذاب هستید که همزمان با سرگرم کردن کودکان، درس‌های زندگی را به آن‌ها آموزش دهد.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «وقتی مادربزرگ به تو نهال لیمو هدیه می دهد» چیه؟

درباره نویسنده