کتاب بابایی و اولین روز مدرسه

Dad's First Day

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۴۹,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2015
انتشار شمسی 1401
شابک 9786227924916
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 36
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

الیور به مدرسه می‌رود و پدر نگران است

کتاب بابایی و اولین روز مدرسه نوشته مایک ونوتکا، کتابی مصور، طنز و دل‌انگیز است که داستان اولین روز مدرسه را به زیبایی توصیف می‌کند. ونوتکا به جای تمرکز بر دلهره‌های کودک در روز اول شروع مدرسه، با هوشمندی زاویه دید را به سمت پدر کودک تغییر می‌دهد. 

پدری که مجموعه‌ای از اضطراب‌های خود را در حالی که فرزندش وارد ماجراجویی جدید زندگی‌اش می‌شود، تجربه می‌کند. ونوتکا با استفاده از تصاویر پرانرژی و روایتی مرتبط، احساس اضطراب جدایی و روند رها شدن را به تصویر می‌کشد. این کتاب انتخابی لذت‌بخش برای والدین و فرزندان در روزهای اول مدرسه است.

سختی‌های مدرسه برای والدین

این داستان پیوند عمیق بین والدین با فرزندان و رشدی را که هر دو در طی نقاط عطف و مهم زندگی تجربه می‌کنند را یادآور می‌شود. کتاب بابایی و اولین روز مدرسه نه تنها سرگرم‌کننده است، بلکه پیامی آرامش‌بخش ارائه می‌دهد. پیامی که در مورد اهمیت پذیرش تغییر و انعطاف‌پذیری عشق خانوادگی است. 

این کتاب صدای بلند خانواده‌هایی است که برای فرستادن فرزندشان به مدرسه آماده می‌شوند. نویسنده کتاب، به خوبی خنده و آرامش را برای تسکین اضطرابی که با شروع دوره‌های جدید به وجود می‌آید، ارائه می‌کند.

اضطراب مدرسه

در کتاب بابایی و اولین روز مدرسه، خوانندگان با سناریویی دوست‌داشتنی مواجه می‌شوند که در آن، نقش‌ها به طرز طنزآمیزی برعکس می‌شوند. این پدر است که برای اولین روز مدرسه آماده نیست. 

قهرمان داستان، الیور، هیجان‌زده است و کاملا آماده است تا روز اول مدرسه‌اش را آغاز کند. اما پدرش خود را درگیر احساسات غیرمنتظره‌ای می‌بیند. ونوتکا به طرز ماهرانه‌ای از این تغییر نقش استفاده می‌کند تا مضامین اضطراب جدایی، تغییر و رشد را از منظری تازه بررسی کند. 

در این داستان، نویسنده رفتار پدر را دنبال می‌کند که مجموعه‌ای از تلاش‌های کمدی و در عین حال تاثیرگذار برای اجتناب از اولین روز مدرسه الیور را انجام می‌دهد.

وقتی پدر نمی‌توانست رها کند

تصاویر ونوتکا با شخصیت‌های گیرا و صحنه‌های پر جنب‌وجوش کاملا حال و هوای کتاب بابایی و اولین روز مدرسه را به تصویر می‌کشند. تصاویری که نقشی حیاتی در زنده کردن داستان بازی، ایفا می‌کنند. 

تصاویر اشتباهات پدر، از پنهان شدن در زیر تخت تا تلاش برای ادغام با اسباب‌بازی‌ها، لایه‌ای از طنز را به قصه اضافه می‌کند. این موضوع هم کودکان و هم بزرگسالان را به وجد می‌آورد. با این حال، در زیر خنده، تصاویر به طرز تلخی عمق احساس عشق والدین و چالش رها کردن را به تصویر می‌کشند.

ناراحتی‌های روز اول

با پیشروی داستان، پدر متوجه می‌شود که ترس او بیشتر به اضطراب جدایی خودش مربوط می‌شود تا آمادگی الیور برای مدرسه. این نتیجه‌گیری هم با حساسیت و هم با شوخ‌طبعی نویسنده انجام می‌شود. 

کتاب بابایی و اولین روز مدرسه آینه‌ای برای والدینی است که ممکن است با احساسات مشابهی روبرو باشند. ونوتکا به آرامی خواننده را به درک این نکته که اولین روز مدرسه، گام مهمی برای کودک و والدین است، هدایت می‌کند. او یادآوری می‌کند که این روز، لحظه‌ای از رشد کودک را رقم می‌زند که در عین تلخی شیرین، مملو از غرور و شادی است.

روزی که پدر در خانه ماند

داستان با پذیرش موقعیت موجود و شناخت استقلال و هیجان الیور توسط پدر به پایان می‌رسد. این نتیجه‌گیری نشاط‌بخش و اطمینان‌بخش است و بر انعطاف‌پذیری پیوند والدین با کودک و اهمیت حمایت از یکدیگر در طول مراحل مهم زندگی تاکید می‌کند. 

کتاب بابایی و اولین روز مدرسه با خوش‌بینی به پایان می‌رسد و نویدبخش ماجراهای جدیدی است که در مدرسه در انتظار الیور است و همچنین نقش جدیدی که پدر باید در خانه بپذیرد.

کتاب بابایی و اولین روز مدرسه برای شما است اگر …

  • والدینی هستید که در حالی که فرزندتان برای نقطه عطف مهمی آماده می‌شود، مجموعه‌ای از اضطراب‌های خود را تجربه می‌کنید.
  • به دنبال کتابی برای کودکان هستید که با زبانی طنز به پیچیدگی‌های احساسی حین جدایی می‌پردازد.
  •  از کتاب‌های مصور که دیدگاه تازه‌ای در مورد تجربیات رایج ارائه می‌دهند، قدردانی می‌کنید و آن‌ها را  برای بزرگسالان و کودکان مناسب می‌دانید.
  • برای داستان‌هایی ارزش قائل هستید که قدرت و انعطاف پیوندهای خانوادگی را در زمان تغییر به تصویر می‌کشند.
  • از کتاب‌هایی با تصاویر گویا که تجربه داستان‌گویی را افزایش می‌دهند، لذت می‌برید.
  • به دنبال کتابی آرامش‌بخش و طنز برای به اشتراک گذاشتن با فرزند خود هستید؛ مخصوصا اگر آن‌ها برای اولین روز مدرسه خود آماده می‌شوند.

نظرات شخصیت‌های برجسته در مورد کتاب بابایی و اولین روز مدرسه

  • تصاویر رنگارنگ کتاب بابایی و اولین روز مدرسه، مخاطبان کودک را به خنده می‌اندازد! سارا پولاس
  • کتاب بابایی و اولین روز مدرسه با روایتی منسجم نوشته شده و خوانندگان خردسال را نیز برای رفتن به مدرسه آماده می‌کند. Kirkus Reviews

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «بابایی و اولین روز مدرسه» چیه؟

درباره نویسنده