کتاب بلند بگو نه

I Said No!

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۶۹,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2008
انتشار شمسی 1402
شابک 9786009890736
نوع جلد شومیز
قطع خشتی
تعداد صفحه 42
سری چاپ 7

Array

0/5 (0 دیدگاه)

 آموزش نه گفتن به کودکان

کتاب بلند بگو نه نوشته کیمبرلی کینگ کتابی ضروری برای والدین و مربیان است که به موضوع حساس ایمنی بدن کودکان می‌پردازد. این کتاب درباره پسر خود کینگ، زک می‌باشد. کتاب به دنبال تجربه او در خانه دوستش نوشته شده است و رویکردی دوستانه برای کودکان در درک و تعیین مرزهای شخصی ارائه می‌دهد. 

این کتاب به کمک زبان ساده و تصاویر جذاب، کودکان را قادر می‌سازد تا موقعیت‌های ناراحت‌کننده را تشخیص دهند. به لمس‌های ناخواسته نه بگویند و از بزرگسالان مورد اعتماد کمک بگیرند. شکافی اساسی در آموزش کودکان در مورد نحوه محافظت از بدن و حفظ حریم خصوصی وجود دارد که این کتاب  به روشی قابل دسترس و ساده، این شکاف را پر می‌کند.

 راهنمای ایمن نگه‌داشتن کودکان

کتاب بلند بگو نه مستقیما به نگرانی‌ها و سوالات کودکان می‌پردازد و به شیوه‌ای قابل فهم و قابل درک درباره آن‌ها صحبت می‌کند. کینگ و پسرش توصیه‌ها و سناریوهای عملی ارائه می‌کنند و کودکان را تشویق می‌کنند تا در موقعیت‌های مختلف، به پاسخ‌هایشان فکر کنند. 

کتاب بلند بگو نه منبعی مناسب برای شروع گفتگو در مورد استقلال بدن و ایمنی است. این کتاب با هدف تجهیز کودکان به دانش و اعتماد به نفس مورد نیاز، برای درک مرزهای شخصی نوشته شده است.

محافظت از من

کتاب بلند بگو نه با سناریویی شروع می‌شود که بسیاری از کودکان ممکن است در آن قرار بگیرند: خوابیدن در خانه یک دوست. این موقعیت به عنوان پس‌زمینه‌ای در داستان معرفی می‌شود که بحث در مورد اهمیت گوش دادن به احساس ناراحتی کودک را برجسته می‌کند.

این موضوع کمک می‌کند تا بدانیم چه زمانی و چگونه باید مرزهای شخصی را مشخص کرد. این کتاب راهنمایی واضح و گام به گام برای کودکان است که نحوه برخورد با موقعیت‌هایی که فضای شخصی آن‌ها در معرض تهدید است، را آموزش می‌دهد. 

این کتاب با بیانی ساده، مناطقی از بدن را که خصوصی هستند و دیگران نباید بدون رضایت، آن‌ها را لمس کنند را تعریف می‌کند.

یادگیری در مورد مرزهای شخصی

کینگ و پسرش زک مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و پاسخ‌ها را برای کودکان ارائه می‌کنند تا در هنگام مواجهه با موقعیت‌های ناراحت‌کننده، از آن‌ها استفاده کنند. این‌ها عبارت‌اند از نه گفتن قاطعانه، خروج از موقعیت و گفتن به فرد بزرگسال مورد اعتماد. 

کتاب بلند بگو نه بر تفاوت بین لمس خوب و لمس بد تاکید می‌کند و به کودکان کمک می‌کند تا درک کنند که احساس ناراحتی آن‌ها، معتبر است و باید بر اساس آن عمل کرد.

یکی از نقاط قوت کتاب، رویکرد تعاملی آن است. این رویکرد شامل تمرین‌ها و سوالاتی است که کودکان را به فکر کردن در مورد مرزهای خود و نحوه واکنش به آن‌ها در سناریوهای خاص، تشویق می‌کند. این ویژگی نه تنها پیام‌های کتاب را تقویت می‌کند، بلکه مشارکت فعال و تامل را به کودکان می‌آموزد و فرآیند یادگیری را برای کودکان جذاب‌تر می‌کند.

کتاب بلند بگو نه

بدن من، قوانین من

تصاویر در کتاب بلند بگو نه رنگارنگ و مورد پسند کودک هستند و پیام جدی متن را به کمک تصاویر بصری تکمیل می‌کنند. این تصاویر نقش مهمی در قابل درک کردن موضوع کتاب دارند و به ابهام‌زدایی و توضیح بیشتر بحث‌های مربوط به ایمنی بدن، کمک می‌کنند.

علاوه بر راهنمایی کودکان در مورد اینکه چگونه حد و مرزهای خود را مشخص کنند، کتاب بلند بگو نه به اهمیت احترام به مرزهای دیگران نیز می‌پردازد. این تمرکز دوگانه، نه تنها ایمنی شخصی را افزایش می‌دهد، بلکه همدلی و احترام را در بین همسالان تقویت می‌کند. 

این کتاب در نهایت به کودکان در مورد شناسایی بزرگسالان مورد اعتماد توصیه‌هایی می‌کند. همچنین به کودکان کمک می‌کند تا درک کنند که کمک خواستن در مواقع لزوم، کاری درست و ضروری است.

کتاب بلند بگو نه برای شما است اگر …

  • والدین، مربی یا مراقبی هستید که به دنبال منبعی مناسب برای کودک، در مورد ایمنی بدن و مشخص کردن مرز هستید.
  • می‌خواهید کودکان را برای درک حقوق خود درباره حریم خصوصی و فضای شخصی توانمند کنید.
  • به دنبال ابزاری برای شروع گفتگو در مورد موضوعات حساس، به روشی ساده هستید.
  • به آموزش فعال در مورد ایمنی شخصی و رضایت، از سنین پایین اعتقاد دارید.
  • از منابعی قدردانی می کنید که شامل عناصر تعاملی برای مشارکت فعال کودکان در یادگیری آن‌ها می‌شود.
  • به دنبال کتاب‌هایی هستید که کودکان را در شناسایی بزرگسالان مورد اعتماد یاری می‌دهد.
  • کتابی می‌خواهید که چگونگی کمک گرفتن را به کودکان یاد دهد.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «بلند بگو نه» چیه؟

درباره نویسنده