کتاب اصل را نشانم بده

اصلی ترین توصیه ی رهبران، برای ساختن رهبران جدید

The One Thing You Need to Know

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۱۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2005
انتشار شمسی 1401
شابک 9786227714883
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 290
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

یک اصل برای موفقیت‌های شگفت‌انگیز

کتاب اصل را نشانم بده نوشته مارکوس باکینگهام در رابطه با موفقیت شخصی و حرفه‌ای است. باکینگهام نویسنده و سخنران مشهوری است که در زمینه رهبری و مدیریت تجربه زیادی دارد. او مفاهیم پیچیده را با زبانی قابل فهم در این کتاب بیان نموده‌ است‌. 

بینش منحصر به فرد او در این کتاب درک اصول مهمی است که منجر به تعالی در حوزه‌های مختلف می‌شود.

این کتاب تنها در مورد ساده‌سازی نیست؛ بلکه به افراد، رهبران و مدیران کمک می‌کند تا حقایق اساسی زندگی را کشف کنند و با اطمینان به اهداف خود دست پیدا نمایند.

توانایی‌های منحصر به فرد 

در کتاب اصل را نشانم بده فرض باکینگهام بر اساس تحقیقات گسترده و تجربه او در زمینه روانشناسی مبتنی بر قدرت است. او استدلال کرده که انسان‌ها با تمرکز بر آنچه که واقعاً مهم است، می‌توانند در بین این همه نصایح و استراتژی‌هایی که در دنیا وجود دارد، بهترین‌ها را انتخاب کنند و به توسعه و رشد شخصی برسند. 

این کتاب به بخش‌هایی تقسیم می‌شود که جداگانه به افراد، مدیران و رهبران پرداخته و بینش‌های متناسب با چالش‌ها و فرصت‌های منحصر به فرد هر گروه را بیان کرده‌ است.

نویسنده از طریق مجموعه‌ای از روایت‌های جذاب، یافته‌های تحقیقاتی و توصیه‌های عملی مخاطبان زیادی را راهنمایی می‌کند. باکینگهام با به چالش کشیدن این تصور غلط رایج شروع کرده که موفقیت مستلزم تسلط بر طیف وسیعی از مهارت‌ها و دانش است. 

در عوض، او اعتقاد دارد که توانایی‌های منحصر به فرد انسان‌ها، چه در زندگی شخصی، چه در مدیریت یا رهبری، از اصول مهمی می‌باشند که در تصمیمات و اقدامات ما نقش مهمی دارند. 

او بر اهمیت کشف و استفاده از نقاط قوت منحصر به فرد خود تأکید داشته‌ است. نویسنده استدلال می‌کند که افراد زمانی به بزرگترین موفقیت‌ها دست می‌یابند که به جای تلاش برای رفع ضعف‌های خود، روی کاری که می‌توانند به بهترین نحو انجام دهند، تمرکز کنند. 

این بخش از کتاب به معرفی راهکارها و استراتژی‌هایی پرداخته تا افراد بتوانند نقاط قوت خود را شناسایی کرده و برای افزایش کارایی و رضایت شخصی از آن‌ها استفاده کنند.

کتاب اصل را نشانم بده

توانمندسازی اعضای تیم چگونه باید انجام شود؟

او در کتاب اصل را نشانم بده به مدیران توصیه می‌کند که اعضای خود را توانمند کنند. اصل اساسی در این‌جا حول این ایده می‌چرخد ​​که مدیران بزرگ باید نقاط قوت منحصر به فرد هر یک از اعضای تیم را خود تشخیص داده و آن‌ها را تقویت کنند. 

او به جای پایبندی به رویکردی واحد برای مدیریت، از رویکردی متناسب با انگیزه‌ها و قابلیت‌های فردی افراد حمایت کرده‌است. نویسنده اظهار دارد باید محیطی ایجاد کرد که در آن کارکنان بتوانند پیشرفت نمایند.

به گفته باکینگهام، رهبری به نوع دیگری از تمرکز نیاز دارد. او اعتقاد دارد که رهبران و مدیران باید چشم‌انداز روشنی از آینده داشته باشند. او توضیح داده که رهبران با تعیین چشم اندازی ساده و قدرتمند می‌توانند مشکلات را کاهش دهند. 

همچنین آنها می توانند دیگران را تشویق کنند تا از هدفی مشترک پیروی نموده و برای دستیابی به آن کمک کنند. 

این بخش از کتاب اصل را نشانم بده شامل بینش‌هایی می‌شود که یاد می‌دهد چگونه رهبران این چشم‌انداز را ایجاد کرده و با تیم‌ها و ذینفعان خود، ارتباط مؤثری بگیرند. 

کلید موفقیت‌های پایدار 

در سراسر کتاب، باکینگهام استدلال‌های خود را با شواهد حکایات، مطالعات موردی و یافته‌های تحقیقاتی تصدیق کرده‌است. او دلایل قانع‌کننده‌ای برای اهمیت توانمندی شما در موضوعی ساده دارد. 

نویسنده نشان می‌دهد که چگونه درک یک اصل در هر حوزه‌ای می‌تواند به سطوح بی‌سابقه‌ای از موفقیت منجر شود. این کتاب همچنین به مشکلات و چالش‌های رایجی که در این مسیر وجود دارند، می‌پردازد. 

نویسنده در این کتاب به خوانندگان آموزش داده که چگونه از حواس‌پرتی جلوگیری‌ کنند و با اصول اصلی خود، همسو بمانند.

کتاب اصل را نشانم بده برای شما است اگر …

  • غرق در رسیدن به برترین‌ها شده‌اید و به دنبال رویکردی می‌گردید که با موارد ساده به موفقیت برسید.
  • مدیری هستید که می‌خواهید سبک رهبری مؤثرتر و شخصی‌شده‌تری داشته باشید.
  • به عنوان رهبر تصمیم دارید چشم اندازی واضح و قانع‌کننده‌ برای تیم یا سازمان خود در نظر بگیرید.
  • به موضوعاتی مثل توسعه مبتنی بر قدرت و چگونگی استفاده از توانایی‌های منحصر به فرد برای موفقیت علاقه دارید. 
  • به دنبال استراتژی‌های عملی برای ارتقای زندگی شخصی و حرفه‌ای خود می‌باشید.
  • از طرفداران کارهای مارکوس باکینگهام هستید و به بینش او در مورد مدیریت و رهبری علاقه دارید.
  • به دنبال کتابی هستید که در حوزه‌های توسعه شخصی، مدیریت و رهبری شکاف بین تحقیقات دانشگاهی و کاربرد آن‌ در دنیای واقعی را پر کند.

شناسه محصول: 9786227714883 دسته:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «اصل را نشانم بده» چیه؟

درباره نویسنده