کتاب ایستگاه‌ ها

Standpoints: 10 Old Ideas in a New World

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۹۸,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2018
انتشار شمسی 1401
شابک 9786008091844
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 152
سری چاپ 4

Array

0/5 (0 دیدگاه)

زندگی در جهان امروز با ایده‌های دیروز

کتاب ایستگاه‌ ها نوشته سوند برینکمن، در مورد این موضوع است که چگونه ایده‌های کهن می‌توانند چالش‌های معاصر را برطرف کنند. برینکمن، روانشناس و فیلسوف مشهور، خوانندگان را به سفری در زمان دعوت می‌کند. او اظهار دارد که اغلب مشکلات امروزی را می‌توان با مفاهیم و نظریات گذشته حل کرد.

نویسنده در هر فصل از کتاب به یکی از ایده‌های قدیمی مانند رواقی‌گرایی، اگزیستانسیالیسم و … پرداخته است. او به مخاطب نشان می‌دهد که چگونه از این فلسفه‌ها برای مسائل شخصی و اجتماعی قرن بیست و یکم استفاده کند. سوند برینکمن پیشرفت بی‌وقفه را نقد کرده و مخاطبان را فرامی‌خواند تا از بینش‌های نیاکان خود نهایت استفاده را ببرند. 

او در کتاب ایستگاه‌ها توانسته به خوبی نشان دهد که تاریخ ما چه ارتباطی با موضوعات روز دنیا دارد. برینکمن در این اثر نقشه‌راهی به مخاطب می‌دهد تا با حکمت و انعطاف‌پذیری از میان مشکلات و سختی‌های زندگی عبور کند.

پژواک‌های ماندگار فلسفه

نویسنده با استفاده از روایت‌های جذاب و تحلیل‌های قابل فهم توضیح داده که این مفاهیم بدون تاریخ (نکاتی که در همه زمان‌ها مفید و اثربخش هستند) می‌توانند به انسان‌ها کمک کنند تا زندگی اخلاقی و بهتری داشته باشند. 

او همچنین مخاطبان را راهنمایی نموده تا در مواجهه با ناملایمات محکم بمانند و در جهانی که همیشه در حال تغییر است، معنای زندگی واقعی را پیدا نمایند.

کتاب ایستگاه‌ ها صرفاً رساله‌ای فلسفی نیست. بلکه فرد را به چالش می‌کشد تا ارزش‌ها و رویکردهای زندگی خود را مجددا ارزیابی کرده و آگاه شود که خیلی از راه‌‌حل‌های خوب زیستن، متعلق به ایده‌های کهن بوده است.

کتاب ایستگاه‌ها ده فصل دارد و سوند برینکمن ده مفهوم فلسفی و اخلاقی را در آن توضیح داده است. او تفسیر می‌کند که این مفاهیم چه کاربردی در این جهان پرسرعت و گمراه‌کننده دارند و از چه نظر ضروری می‌باشند. 

نویسنده در هر بخش ایده یا فلسفه خاصی را تحلیل نموده که از بین آن‌ها می‌توان به آموزه‌های رواقی‌گری برای آرامش درونی اشاره کرد.

از نظریات ارسطو تا عصر دیجیتال

برینکمن در کتاب ایستگاه‌ ها علاوه بر اینکه جنبه تاریخی این ایده‌ها را تفسیر کرده، آن‌ها را نقد می‌کند و با مسائل زندگی معاصر تطبیق می‌دهد. او در نهایت نشان داده که نظریات گذشته چگونه می‌توانند چالش‌های معاصر مثل هویت، اخلاق، شادی و انعطاف‌پذیری را حل کنند. برینکمن استدلال می‌کند که جامعه مدرن، با توجه به نوآوری و تازگی که دارد، اغلب بینش‌های متفکران تاریخی را نادیده می‌گیرد. 

نویسنده معتقد است که این ایده‌های قدیمی منسوخ نشده‌اند، بلکه برای درک و حل معضلات اخلاقی و وجودی زمان حال بسیار کاربردی هستند. به عنوان مثال اندیشه‌های رواقیون و تمرین استوئیک ( تمرکز بر آنچه که در کنترل ما است) می‌تواند به انسان کمک نماید تا نگرانی‌های ناشی از جهانی‌شدن را کاهش دهد.

یودایمونیا (eudaimonia) از اخلاق ارسطو نمونه‌ دیگری از این موارد می‌باشد که به معنای شکوفایی بوده و با شادی‌های سطحی و خوش‌گذرانی‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، در تضاد است. 

کتاب ایستگاه‌ ها

بازگشت به ایده‌های کهن

کتاب ایستگاه‌ ها به همان اندازه که جامعه معاصر را نقد کرده، خرد ماندگار را ارزشمند و گران‌بها می‌داند. برینکمن به طرز ماهرانه‌ای موضوعات پیچیده فلسفی را با زبانی قابل فهم به مخاطب آموزش می‌دهد. 

او از مثال‌های کنونی مثل چالش‌های فناوری دیجیتال و بحران‌های زیست محیطی گرفته تا تلاش برای تحقق شخصی و عدالت اجتماعی استفاده نموده است. به این وسیله او نشان دهد که این فلسفه‌های باستانی چگونه می‌توانند مسیر آینده را برای ما روشن کنند.

برینکمن تأکید دارد که برای تعامل با جهان باید موضعی متفکرانه و اصولی اتخاذ کرد. او معتقد است که این امر در عصری که با نسبی‌گرایی و نابودی ارزش‌های انسانی مشترک مواجه است، بسیار حیاتی می‌باشد. 

این کتاب خوانندگان را تشویق می‌کند تا نسبت به زندگی و جوامع تأمل نمایند و با کمک ایده‌های فلسفی زندگی معنادارتر و اخلاقی‌‌تری داشته باشند.

کتاب ایستگاه‌ ها برای شماست اگر…

  • کسانی که علاقه دارند بدانند چگونه خرد باستانی می‌تواند مشکلات مدرن را حل کند.
  • برای زندگی اخلاقی و رشد شخصی به دنبال راهنمایی‌های فلسفی هستید.
  • از خواندن دیدگاه‌های انتقادی که نسبت به ارزش‌ها و جهت‌گیری‌های جامعه معاصر وجود دارد، لذت می‌برید.
  • دوست دارید ایده‌های پیچیده فلسفه را با زبانی قابل فهم درک کنید.
  • در زندگی شخصی یا شغلی خود با معضلات وجودی یا اخلاقی مواجه‌اید.
  • برای حل چالش‌های زندگی به تلفیق بینش‌های تاریخی و توصیه‌های عملی اعتقاد دارید.
  • می‌خواهید ذهنتان را تحریک کنید تا درک عمیق‌تری از طبیعت و جامعه داشته باشید.

شناسه محصول: 9786008091844 دسته:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «ایستگاه‌ ها» چیه؟

درباره نویسنده

سوند برینکمن

سوند برینکمن دانشگاهی، نویسنده و فیلسوف دانمارکی است که در زمینه روانشناسی و فلسفه فعالیت می‌کند. او در دانمارک به دنیا آمده و مدرک دکترای خود را در زمینه روانشناسی از دانشگاه آئالبورگ کسب کرده است. سوند برینکمن به عنوان استاد روانشناسی و مشاور در دانشگاه آئالبورگ فعالیت می‌کند و آثار بسیاری در زمینه روانشناسی و فلسفه منتشر کرده...