کتاب خوشبختی سفری فلسفی

Happiness: A Philosopher's Guide

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۲۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2013
انتشار شمسی 1399
شابک 9786002502490
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 200
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

راهی شگفت‌انگیز تا خوشبختی

کتاب خوشبختی سفری فلسفی اثر فردریک لونوار در مورد پیدا کردن خوشبختی است. چیزی که همه مردم در تمامی مراحل زندگی به دنبال هستند. لونوار از دیدگاه فلسفه، سفری را در میان زمان و فرهنگ‌ها آغاز می‌کند تا جوهره خوشبختی و چگونگی دستیابی به آن را کشف کند. 

این کتاب فقط رساله دانشگاهی نیست. بلکه تفکری عمیق و قابل‌فهم در مورد ماهیت شادی است که از خرد فلاسفه، رهبران مذهبی و دانشمندان در طول تاریخ به دست آمده‌ است. این کتاب گواهی بر پیچیدگی شادی می‌باشد و نشان می‌دهد. که شادی حالت ساده‌ای از وجود نیست بلکه فرآیندی پویا است که متضمن تعادل لذت، معنا و رضایت از زندگی است.

خوشبختی از منظر فلاسفه مختلف

در این راهنما، لونوار با بررسی دیدگاه‌های فرهنگی و تاریخی مختلف، از فلسفه‌های یونان باستان. و شرق تا تحقیقات روان‌شناختی معاصر، زیربنای فلسفی شادی را موشکافی می‌کند. او شادی را به عنوان مفهومی چند‌وجهی می‌شناسد که تحت تأثیر شرایط بیرونی و شرایط درونی از جمله ارزش‌ها، انتظارات و ظرفیت خود بازتابی است. 

این کتاب خوانندگان را تشویق می‌نماید تا در مورد تعریف خود از شادی فکر کنند. نویسنده در این مسیر بینش‌هایی را در مورد چگونگی پرورش شادی در میان پیچیدگی‌های زندگی مدرن ارائه کرده‌ است. 

خوشبختی واقعاً چیست؟

کتاب خوشبختی سفری فلسفی مملو از فلسفه، دیدگاه‌های تاریخی و بینش‌های عملی در مورد شادی است. لونوار متن را با این پرسش همیشگی آغاز می‌نماید که خوشبختی واقعاً به چه معناست و از ماهیت ذهنی آن تعریف می‌کند. 

او همچنین به تفسیرهای متنوعی از شادی که در طول تاریخ بیان شده‌اند، می‌پردازد. نویسنده به طرز ماهرانه‌ای آموزه‌های سقراط، ارسطو، کنفوسیوس، بودا و دیگران را بررسی می‌کند تا توضیح دهد. که این فلسفه‌های متنوع چگونه روی شناخت ما از خوشبختی تأثیر گذاشته‌اند.

یکی از موضوعات محوری کتاب تمایز میان شادی لذت‌جویانه (شادی ناشی از لذت و پرهیز از غم) و شادی ادایمونیک است که ریشه در جست و جوی فضیلت و فعالیت‌های معنادار و مثبت دارد.

لونوار از میان این مفاهیم عبور می‌کند و استدلال می‌نماید. که زندگی متعادل باید هر دو این عناصر را با تأکید بیشتر بر ادایمونیک (به عنوان راهی همیشگی برای رسیدن به خوشبختی) داشته باشد.

مدیریت صحیح اشتیاق، انتظارات و دلبستگی 

نویسنده همچنین نقش اشتیاق، انتظارات و دلبستگی را در جستجوی خوشبختی بررسی نموده. و از فلسفه بودایی استفاده می‌کند تا به مخاطب بگوید که مدیریت این جنبه‌های روان‌شناسی انسان برای دستیابی به خوشبختی بسیار مهم است.

نویسنده نظریات روان‌شناختی مدرن از خوشبختی مثل تأثیر ژنتیک، محیط و عاملیت شخصی. را مورد بحث قرار می‌دهد و از این طریق خرد باستانی را با علم معاصر ترکیب می‌نماید.

کتاب خوشبختی سفری فلسفی از پرداختن به جنبه‌های ضروری و اغلب متناقض خوشبختی ابایی ندارد. لونوار از چالش‌هایی مثل رنج، ناپایداری و شرایط انسانی صحبت می‌کند و معتقد است. که تصدیق و پذیرش این واقعیت‌ها می‌تواند منجر به شکل عمیق‌تر و مقاوم‌تری از خوشبختی شود.

کتاب خوشبختی سفری فلسفی

رابطه خوشبختی با اجتماع

وی همچنین بعد اجتماعی و روابط انسانی را مورد بررسی قرار داده و بر همدلی، شفقت و هم‌بستگی در پرورش زندگی شاد تأکید دارد.

لونوار در سرتاسر کتاب خوشبختی سفری فلسفی حکایات و تأملات شخصی را در هم آمیخته و گفتمان فلسفی قابل ربط و جذابی را نقل کرده‌ است. او از خوانندگان دعوت کرده تا در مورد زندگی، باورها و رفتارهای خود تأمل کنند. و به آن‌ها توصیه‌ها و تمرین‌هایی برای خوشبختی و داشتن زندگی مناسب ارائه می‌نماید.

کتاب خوشبختی سفری فلسفی برای شما است اگر …

  • به فلسفه، روانشناسی و علم بهزیستی علاقه دارید.
  • می‌خواهید درک عمیق‌تری از خوشبختی داشته باشید و از شادی‌ها و لذت‌های سطحی فراتر قدم بردارید.
  • به دنبال آمیزه‌ای از خرد تاریخی و بینش‌های مدرن برای داشتن زندگی کامل هستید.
  • با سؤالات وجودی در مورد هدف، معنا و خشنودی دست و پنجه نرم می‌کنید.
  • به تعامل بین شادی فردی و رفاه اجتماعی علاقه دارید.
  • از ترکیب تحقیقات علمی و روایت شخصی قدردانی می‌کنید.
  • در حال ذهن آگاهی و مراقبه هستید و به دیدگاه‌های فلسفی در مورد خوشبختی نیاز دارید.

شناسه محصول: 9786002502490 دسته:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «خوشبختی سفری فلسفی» چیه؟

درباره نویسنده