کتاب سرگذشت هر کس در ان ال پی

The Adventures of Anybody

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۴۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 1993
انتشار شمسی 1399
شابک 9786005510669
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 80
سری چاپ 3

Array

0/5 (0 دیدگاه)

ماجراهایی از تحول و رشد شخصی

کتاب سرگذشت هر کس در ان ال پی نوشته ریچارد بندلر از دریچه داستانی تخیلی به حوزه رشد و تحول شخصی می‌پردازد. بندلر که به عنوان یکی از خالقان برنامه‌نویسی عصبی-زبانی (NLP) شناخته می‌شود،. در این کتاب نشان داده که تکنیک‌های زبانی و داستان‌سرایی چه تأثیری بر دیدگاه و توانایی‌های فرد دارد. 

نویسنده در این کتاب داستان‌سرایی تخیلی را با بینش‌های‌ عمیق روان‌شناختی ترکیب کرده تا خواننده را به خوبی در مسیر خودیابی و توانمندسازی یاری نماید. 

او به تأثیر روان ناخودآگاه بر ذهن خودآگاه اعتقاد خاصی دارد و شیوه‌های کلامی را به خوبی به مخاطب یاد داده‌ است. این شیوه‌های کلامی در هیپنوتیزم اریکسونی به نام داستان‌های تو در تو معروف هستند.

سفری به ذهن و درون خود

در این کتاب قهرمان داستان که به عنوان هر کسی آمده است، سفری پر از چالش‌، تجارت یادگیری و مسائل عرفانی آغاز می‌کند. و به خواننده مسیر رشد شخصی خود را نشان می‌دهد. 

بندلر به طرز ماهرانه‌ای از استعاره و روایت‌های لایه‌ لایه استفاده نموده تا مفاهیم پیچیده روانشناختی را به تصویر بکشد. و آن‌ها را قابل فهم و تاثیرگذار نماید. 

مخاطب با خواندن ماجراهای هر کسی دعوت می‌شود تا ذهن خود را کشف کند، باورهای محدودکننده‌اش را به چالش بکشد و از توانایی‌های بالقوه‌اش استفاده نماید.

کتاب سرگذشت هر کس در ان ال پی فقط داستان نیست. بلکه تجربه‌ای همه جانبه است که خواننده را به دنیایی می‌برد که در آن واقعیت و استعاره در هم تنیده شده‌اند. تا قدرت دگرگون کننده تکنیک های NLP نمایان شود. سفر قهرمان داستان نمادی از جستجوی جهانی برای درک، تسلط و خودسازی است.

غلبه بر چالش‌های روانی 

نویسنده به خوبی از محیط تخیلی استفاده می‌کند. به این ترتیب خوانندگان را با مفاهیمی مانند ارزیابی مجدد دیدگاه‌ها، اهمیت زبان در شکل‌گیری واقعیت و قدرت یادگیری ناخودآگاه آشنا می‌کند. و او را در مسیر صحیح زندگی قرار می‌دهد.

کتاب سرگذشت هر کس در ان ال پی حول برخوردهای قهرمان داستان با شخصیت‌ها و موانع مختلف نوشته شده‌ است. که هر کدام به جنبه‌های مختلفی از چالش‌های روانی و رشد شخصی مربوط می‌شوند.

این قسمت‌ها به نحوی توضیح داده شده است که افراد به درون‌نگری ترغیب شوند و خود را به جای قهرمان داستان ببینند. استفاده ماهرانه بندلر از توصیف‌های زنده، طنز و دیالوگ‌های جذاب ضامن این نکته است. که آموزش‌ها نه تنها قابل‌فهم هستند؛ بلکه بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده نیز می‌باشند.

هویت و خود واقعی 

یکی از موضوعات کلیدی کتاب این است که افراد می‌توانند داستان خود و در نتیجه زندگی‌شان را تغییر دهند.  نویسنده از طریق تحولی که در هر کسی ایجاد می‌شود، بیان می‌کند. که چگونه تغییر داستان درونی فرد می‌تواند منجر به تغییرات گسترده‌ای در ادراک، رفتار و نتایج شود. 

این کتاب بر اهمیت انعطاف‌پذیری در تفکر، توانایی یادگیری از هر موقعیت و قدرت تخیل در غلبه بر موانع تأکید داشته‌ است.

کتاب سرگذشت هر کس در ان ال پی همچنین به بررسی مفهوم هویت پرداخته. و به سراغ این پرسش می‌رود که خود واقعی ما به چه معناست. نویسنده در این اثر خوانندگان را تشویق می‌نماید تا در مورد اصالت، هدف، هویت و نقش‌هایی که در زندگی خود دارند، تجزیه و تحلیل کنند.  

داستان‌سرایی بندلر بیانگر این موضوع است که توانمندسازی واقعی از درون انسان می‌آید و رشد شخصی مستلزم کشف و پذیرش مسیر منحصر به فرد خود است.

کتاب سرگذشت هرکس در ان ال پی برای شما است اگر …

  • مجذوب تلاقی روانشناسی، رشد شخصی و داستان‌سرایی هستید.
  • به یادگیری NLP و آشنایی با نحوه تأثیر زبان بر افکار و رفتار خود علاقه دارید.
  • از روایت‌هایی لذت می‌برید که بینش عمیقی در مورد رشد و تحول شخصی ارائه می‌دهند.
  • به دنبال رویکرد جدیدی برای غلبه بر چالش‌های شخصی و استفاده از توانایی‌های خود هستید.
  • از خواندن کتاب‌هایی که سرگرمی را با محتوای آموزشی ترکیب کرده‌اند، لذت می‌برید.
  • در مورد قدرت ضمیر ناخودآگاه و نحوه مهار آن برای بهبود خود کنجکاو هستید.
  • الگویی جذاب و قابل تأمل برای تغییر شخصی می‌خواهید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «سرگذشت هر کس در ان ال پی» چیه؟

درباره نویسنده