کتاب خود درمانی گام به گام افسردگی (راهنمای درمانگر)

Self-System Therapy for Depression

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۳۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2017
انتشار شمسی 1399
شابک 9786002502506
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 168
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

رهایی از افسردگی

کتاب خود درمانی گام به گام افسردگی (راهنمای درمانگر) اثری از کاری‌ ام. ادینگتون است که رویکردی پیشگامانه برای درک افسردگی و درمان آن در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

این کتاب بر اساس تحقیقات روانشناختی و مفاهیم بالینی سیستم خود درمانی (SST) نوشته شده است. نویسنده مدل درمانی نوآورانه‌ای را برای رسیدگی به مسائل خود تنظیمی که زمینه‌ساز بروز افسردگی هستند، ارائه می‌دهد.

این اثر بر این مفهوم تمرکز دارد که افسردگی اغلب به خاطر مبارزات افراد با خود تنظیمی، به ویژه در حوزه اهداف شخصی ایجاد می‌شود. ادینگتون با تمرکز بر تقویت عملکردهای خود تنظیمی، توانسته اثری ارزشمند  ارائه دهد. این کتاب برای افرادی که به دنبال غلبه بر افسردگی هستند و می‌خواهند رفاه کلی خود را بهبود ببخشند، مفید است.  

این کتاب به شکل دقیقی مبانی نظری SST، کاربردهای بالینی آن و شواهد تجربی مختلفی که از اثربخشی آن حمایت می‌کنند را شرح می‌دهد.

انقلاب در درمان افسردگی

ادینگتون در این کتاب راهنمایی‌های عملی را با مطالعات موردی ترکیب کرده است. او توانسته اثری ارزشمند برای درمانگران، روانشناسان و افرادی که به رویکردهای جدید برای درمان افسردگی علاقه دارند، خلق کند.

کتاب خود درمانی گام به گام افسردگی (راهنمای درمانگر) کمک قابل توجهی به حوزه سلامت روان ارائه می‌دهد. به طوری که افراد مبتلا به افسردگی را قادر می‌سازد تا وضعیت خود را به شکل موثری درک و مدیریت کنند.  آنها به این شیوه می‌توانند به بهبودی و تاب‌آوری طولانی مدت برسند.

تمرکز اصلی این کتاب بر روی پیچیدگی‌های خود تنظیمی اهداف و رفتارهای افراد قرار دارد. کتاب به اینکه چگونه اختلال در این خود تنظیمی می‌تواند باعث ایجاد افسردگی شود، می‌پردازد. ادینگتون این کتاب را با ترسیم نظریه روانشناختی SST آغاز می‌کند. او نشان می‌دهد که افسردگی زمانی ایجاد می‌شود که میان وضعیت فعلی افراد و اهداف مورد نظر آن‌ها، ناسازگاری وجود داشته باشد.

او معتقد است که این ناسازگاری باعث می‌شود افراد احساس شکست و بی‌ارزش بودن داشته باشند. ادینگتون این چارچوب‌های نظری را با عناصری از علوم شناختی، رفتاری و عاطفی ترکیب می‌کند. او درک جامعی از فرایندهای دخیل در افسردگی به خوانندگان ارائه می‌دهد.

قدرت سیستم خود درمانی

کتاب خود درمانی گام به گام افسردگی (راهنمای درمانگر) به جنبه‌های عملی اجرای SST در محیط‌های درمانی نیر می‌پردازد. ادینگتون راهنمایی گام به گام برای اجرای جلسات SST ارائه می‌دهد که شامل ارزیابی‌های اولیه، تعیین اهداف، شناسایی و اصلاح استراتژی‌های خودتنظیمی ناسازگار و تقویت استراتژی‌های سازگار است.

نویسنده در هر مرحله از درمان بر ماهیت مشارکتی رابطه درمانگر و بیمار تاکید می‌کند. او مناسب‌سازی مداخلات را برای برآورده کردن نیازهای فردی شرح می‌دهد. محور اصلی این کتاب تعامل پویا میان اهداف و استانداردهای شخصی است که ادینگتون استراتژی‌هایی را برای تعقیب این اهداف در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

او نشان می‌دهد که چگونه SST می‌تواند به بیماران کمک کند تا اهداف‌شان را با ارزش‌های خود سازگار کنند. همچنین کتاب به خوانندگان می‌آموزد انتقاد از خود را کاهش دهند و استراتژی‌هایی انعطاف‌پذیرتر و سازگارتر برای تعقیب اهداف خود به کار بگیرند.

کتاب خود درمانی گام به گام افسردگی

به دنبال آرامش درونی

این کتاب با استفاده از مطالعات موردی، پتانسیل دگرگون کننده SST را در کمک به مراجعان برای خروج از اعماق افسردگی به نمایش می‌گذارد. کتاب خود درمانی گام به گام افسردگی (راهنمای درمانگر) شواهد تجربی حمایت‌کننده از اثربخشی SST را نیز نمایش می‌دهد.

ادینگتون یافته‌های حاصل از آزمایشات بالینی و مطالعات تحقیقاتی مختلفی را ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده بهبودی قابل توجه علائم افسردگی، رسیدن به اهداف و خودکارآمدی در میان افرادی هستند که از اصول SST در زندگی خود استفاده کرده‌اند.

این اثر با بحث در مورد کاربردهای گسترده‌تر SST مثل ارتباط آن با درمان سایر مشکلات روانی، ادغام بالقوه آن با سایر رویکردهای درمانی و استفاده از آن در تحقیقات آینده به پایان می‌رسد.

ادینگتون با این اثر خود افق‌های جدیدی را برای درمان افسردگی به نمایش می‌گذارد و راه‌حل‌های عملی مختلفی را در اختیار مبتلایان به این وضعیت فراگیر قرار می‌دهد.

کتاب خود درمانی گام به گام افسردگی (راهنمای درمانگر) برای شما است اگر … 

  • به عنوان متخصص سلامت روان به دنبال گسترش ابزارهای درمانی خود در مواجهه با افسردگی هستید.
  • به عنوان محقق یا دانشجو می‌خواهید از آخرین پیشرفت‌ها در درمان روانشناختی افسردگی مطلع شوید.
  • با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنید و به دنبال مداخلات مبتنی بر شواهدی هستید که به مسائل زیربنایی خود تنظیمی می‌پردازند.
  • در مورد نظریه‌های روانشناختی پشت افسردگی و اینکه چگونه می‌توان از آن‌ها برای درمان این مشکل استفاده کرد، کنجکاو هستید.
  • با بیمارانی کار می‌کنید که در دستیابی به اهداف خود با مشکل مواجه هستند یا به شدت از خودشان انتقاد می‌کنند.
  • می‌خواهید درک کنید که چگونه اختلالات خود تنظیمی باعث بروز افسردگی می‌شوند و برای رفع آن‌ها چه کارهایی را می‌توان انجام داد.
  • برای آثاری که بر رشد شخصی، انعطاف‌پذیری و بهبود سلامت روانی تاکید دارند، ارزش قائل هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «خود درمانی گام به گام افسردگی (راهنمای درمانگر)» چیه؟

درباره نویسنده