کتاب درباره معنی زندگی

On the Meaning of Life

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۸۵,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2005
انتشار شمسی 1402
شابک 9786002537324
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 148
سری چاپ 53

Array

0/5 (0 دیدگاه)

مسیری به سوی معنا؛ جوابیه‌ای برای عمیق‌ترین سوالات انسان

ویل دورانت در کتاب «درباره معنی زندگی» به پرسش پیچیده و اغلب گریزان هدف و معنای زندگی می‌پردازد. او در این کتاب به بررسی دیدگاه‌های مختلف در مورد معنای زندگی با اقتباس از فلسفه، دین، علم و تاریخ برای ارائه دیدگاهی جامع می‌پردازد تا مفهومِ معنای زندگی را روشن کند.

او مواضع مختلف فلسفی، از اگزیستانسیالیسم تا فایده گرایی و آموزه های دینی از جمله مسیحیت و بودیسم و نظرات شخصیت‌های دینی و متفکران بزرگ فرهنگ‌ها و ادوار مختلف را بررسی می‌کند و تحلیلی جامع از دیدگاه‌های آنها ارائه می‌کند.

همچنین دانستن دیدگاه متفکران و نویسندگان بزرگ در طول تاریخ را برای درک چگونگی دست و پنجه نرم کردن آنها با معنای زندگی لازم می‌داند.

«درباره معنای زندگی» که اولین بار در سال 1932 منتشر شد، خوانندگان را تشویق می‌کند تا در مورد باورها و فرضیات خود فکر کنند و به دنبال ارائه پاسخ‌های قطعی نیست، بلکه بیشتر در مورد تحریک تفکر و بحث در مورد این مفهوم است.

چینش قطعات پازل‌ زندگی

خود دورانت پاسخ قطعی برای سوال «معنای زندگی چیست؟» ارائه نمی دهد، بلکه معتقد است که جستجوی معنای زندگی یک تلاش فردی است که ممکن است برای افراد مختلف پاسخ‌های متفاوتی به همراه داشته باشد.

او خواننده را تشویق می‌کند تا با پیچیدگی‌ها و عدم قطعیت‌های زندگی درگیر شود و استدلال می‌کند که جستجوی معنا سفری طولانی است که همین جستجو تجربه زندگی انسان را غنی‌تر می‌کند.

کار دورانت به دلیل توانایی‌اش در قابل درک کردن مفاهیم پیچیده فلسفی برای مخاطبان قابل فهم، ارزشمند و لذت‌بخش است. او با موضوعاتی مانند هدف، اخلاق و شرایط انسانی درگیر است و مسائل تامل برانگیزی راجع به وجود انسان را به دیگران گوشزد می‌کند.

«درباره معنی زندگی» کمک قابل توجهی نیز به ادبیات فلسفی کرده است و اغلب در بحث‌هایی درباره هدف زندگی به این کتاب تأثیرگذار استناد می‌شود.

«هدف زندگی خوشحال بودن نیست. هدف مفید بودن، شرافت‌مند بودن، دلسوز بودن و تغییری را ایجاد کردن است؛ تا بتوانید زندگی خود را به خوبی گذرانده باشید.»

تا به حال گرفتار سوال آزاردهنده «هدف زندگی چیست؟» شده‌اید؟
آیا اغلب در حال فکر کردن به معنای زندگی هستید؟
با فکر کردن به این سوالات تا به حال به جوابی که شما را آرام کند، رسیده‌اید؟
اما واقعا هدف و معنای زندگی شما چیست؟

برای به دست آوردن جواب این سوالات به راحتی می‌توان احساس گم شدن کرد. اکثر افراد از اینکه کدام مسیر به جواب منتهی می‌شود، مطمئن نیستند. در حالی که کتاب‌های زیادی وجود دارد که معنای زندگی را بررسی می‌کنند، «درباره معنی زندگی» ویل دورانت با ارائه نگرش‌های متفاوتی به شما کمک می‌کند تا پاسخ خودتان را بیابید.

کتاب درباره معنی زندگی برای شماست اگر:

به دنبال جوابی برای پرسش دیرینه هدف زندگی هستید.

می‌خواهید از دریچه فلسفه و حکمت فرهنگ‌های مختلف معنای زندگی‌تان را کشف کنید.

از بحث و گفتگو راجع به معناها و مسائل عمیق زندگی لذت می‌برید.

به دنبال یک تجربه متحول کننده و روشنگر هستید که بتواند تجربه زیسته و معنای زندگی شما را غنی‌تر کند.

فهرست مطالب:

مقدمه
بخش اول: تمنای معنی
فصل اول: یک نامه
فصل دوم: مسئله و دین
فصل سوم: مسئله و علم
فصل چهارم: مسئله و تاریخ
فصل پنجم: مسئله و آرمانشهرها
فصل ششم: خودکشی عقل
بخش دوم: اندیشه‌هایی دربارۀ ناخشنودی کنونی ما
فصل هفتم: اهل ادبیات پاسخ می‌دهند
فصل هشتم: بازیگران، هنرمندان، دانشمندان، مربیان و رهبران وارد بحث می‌شوند
فصل نهم: دیندارها پاسخ می‌دهند
فصل دهم: سه زن پاسخ می‌دهند
فصل یازدهم: اندیشه‌هایی از زندان
فصل دوازدهم: شکاکان سخن می‌گویند
بخش سوم: نویسنده پاسخ می‌دهد
فصل سیزدهم: دربارۀ معنی زندگی

نقد و بررسی‌ها

  1. روح الله عظیمی

    کتاب خوبیه ارزش داره

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

ویل دورانت

ویل دورانت (1885-1981) مورخ، فیلسوف و نویسنده مشهور آمریکایی است که اثری همیشگی از خود بر تاریخ و فلسفه به جای گذاشت. او بیشتر به خاطر اثر تاریخی خود "تاریخ تمدن"، مجموعه‌ای 11 جلدی که تاریخ تمدن بشری را از اولین روزهای آن تا قرن نوزدهم در بر می‌گیرد، شناخته شده است. این پروژه تاریخی که با همکاری همسرش آریل دورانت نوشته شد، جایزه پولیتزر را برای او به ارمغان آورد و شهرت او را به عنوان یکی از مورخان برجسته قرن بیستم تثبیت کرد. او استعداد زیادی...