کتاب گام‌ های پیشرفت برای کودکان دیر آموز

Steps to achievement for the slow learner,

نویسنده: , ,
مترجم:
ناشر:

۱۳۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی
انتشار شمسی 1388
شابک 9789647932561
نوع جلد شومیز
قطع وزیری
تعداد صفحه 216
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

تبدیل چالش‌ها به فرصت

کتاب گام‌ های پیشرفت برای کودکان دیر آموز اثری از مریلو ابرسول است که می‌تواند راهنمایی برای تقویت رشد آموزشی و شخصی افرادی باشد. کسانی که در محیط‌های یادگیری سنتی با چالش مواجه هستند.

این اثر دیدگاه جدیدی را در مورد یادگیری آهسته ارائه می‌دهد. تصورات غلط و رایج در مورد آن را از بین می‌برد و بر نقاط قوت و پتانسیل افرادی که با این چالش مواجه هستند، تاکید می‌کند. این کتاب با کمک روش‌شناسی دقیق و ساختاریافته خود به مربیان، والدین و خودیادگیرندگان روش‌هایی را آموزش می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانند فرایند یادگیری را متحول کنند.

این کتاب مملو از استراتژی‌های عملی، تکنیک‌های انگیزشی و مبانی روانشناختی است که می‌توانند پیشرفت در زمینه آموزش را تسهیل کنند. ابرسول که در زمینه روانشناسی آموزشی، تخصص و تجربه زیادی دارد، توانسته اثری  خلق کند که بسیار روشنگر و کاربردی است.

قدرت صبر

نویسنده در این کتاب به شکل جامع به معنای یادگیری متفاوت می‌پردازد. ابرسول با بررسی جامع اصطلاح یادگیرنده آهسته کتاب خود را شروع می‌کند. او سعی می‌کند مفاهیم منفی و کلیشه‌های مرتبط با آن را از بین ببرد.

نویسنده استدلال می‌کند که دانش‌آموزان دیرآموز دارای نقاط قوت خاصی در یادگیری خود هستند. در صورتی که این نقاط قوت به درستی پرورش داده شوند، می‌توانند شاهد دستیابی به دستاوردهای قابل توجهی شد. این اثر ابرسول سرشار از همدلی، درک و توصیه‌های عملی است که آن را به اثری قابل لمس تبدیل کرده است.

کتاب گام‌ های پیشرفت برای کودکان دیر آموز به چندین بخش کلیدی تقسیم می‌شود که با بررسی جنبه‌های روانشناختی یادگیری دیرآموزان آغاز می‌شوند. ابرسول با اهمیت دادن به عزت نفس و انعطاف‌پذیری، به تاثیر ادراکات اجتماعی بر روح و روان یادگیرندگان دیرآموز می‌پردازد.

نویسنده در ادامه استراتژی‌های عملی مختلفی مثل برنامه‌ریزی درسی سفارشی، استفاده از فناوری برای یادگیری و ایجاد محیط یادگیری حمایتی در اختیار مربیان و والدین قرار می‌دهد. به این ترتیب آنها می‌توانند در فرآیند آموزش موفق‌تر باشند.

اسرار یادگیری

بخش قابل توجهی از این کتاب به راهکارهای انگیزشی اختصاص دارد. ابرسول تکنیک‌های نوآورانه‌ای را برای درگیر کردن یادگیرندگان دیرآموز معرفی می‌کند. به این ترتیب از نقاط قوت آن‌ها برای برافروختن اشتیاق یادگیری استفاده می‌کند.

نویسنده کتاب بر نقش حیاتی تقویت مثبت و نیاز به صبر و ثبات در فرآیند یادگیری تاکید می‌کند. یکی دیگر از جنبه‌های پیشگامانه کتاب گام‌ های پیشرفت برای کودکان دیر آموز، تمرکز آن بر روی مهارت‌های زندگی و استقلال است. 

ابرسول نقشه راهی برای ادغام یادگیری آکادمیک و مهارت‌های ضروری زندگی ارائه می‌دهد و یادگیرندگان آهسته را برای موقعیت‌های فراتر از کلاس درس آماده می‌کند. این رویکرد کلی‌نگر او، باعث می‌شود افرادی مجرب پرورش داده شوند که می‌توانند به پتانسیل کامل خود دست یابند.

کتاب گام‌ های پیشرفت برای کودکان دیر آموز

در مسیر موفقیت

این کتاب به چالش‌های پیش روی مربیان و والدین برای آموزش یادگیرندگان دیرآموز هم می‌پردازد. به همین دلیل راهنمایی‌هایی در مورد مدیریت انتظارات، پرورش ذهنیت رشد و حمایت از این افراد ارائه می‌دهد.

صدای همدلانه ابرسول به خوانندگان اطمینان می‌دهد که پیشرفت، هرچقدر هم تدریجی و آهسته باشد، همیشه جذاب و ارزشمند است. کتاب گام‌ های پیشرفت برای کودکان دیر آموز مجموعه‌ای از داستان‌ها و مطالعات موردی ارائه می‌دهد تا قدرت دگرگون کننده استراتژی‌های مورد بحث را به نمایش بگذارد.

این مثال‌های واقعی به نوعی پیام کتاب را به نمایش می‌گذارند: با حمایت درست، افراد دیرآموز می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی در زندگی دست پیدا کنند و کارهای بزرگی را انجام دهند.

کتاب گام‌ های پیشرفت برای کودکان دیر آموز برای شما است اگر … 

  • به عنوان مربی به دنبال راهکارهای موثری برای حمایت از دانش‌آموزان دیرآموز در کلاس خود هستید.
  • به عنوان والد می‌خواهید در مورد یادگیری دیرآموزان اطلاعات بیشتری کسب کنید و به کودک خود کمک کنید.
  • به روانشناسی آموزشی و پویایی سبک‌های مختلف یادگیری علاقه دارید.
  • می‌خواهید تصورات منفی و غلط در مورد یادگیری آهسته را تغییر دهید.
  • به دنبال تکنیک‌های علمی و عملی برای تقویت یادگیری و ایجاد انگیزه هستید.
  • به دنبال آثاری هستید که افراد دیرآموز را در مسیر رسیدن به موفقیت راهنمایی می‌کنند.
  • با سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزشی درگیر هستید و می‌خواهید محیط‌های یادگیری فراگیر را فراهم کنید.

جوایز، افتخارات و دستاوردها

  • کتاب گام‌ های پیشرفت برای کودکان دیر آموز برنده جایزه بهترین منبع آموزشی از طرف انجام ناتوانی‌های یادگیری آمریکا شده است.
  • این اثر به دلیل ارائه شیوه‌های آموزشی نوآورانه توسط انجمن آموزشی ملی مورد تحسین واقع شده است.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «گام‌ های پیشرفت برای کودکان دیر آموز» چیه؟