کتاب در مسیر درمانگر شدن

On Being a Therapist

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۲۰۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 1986
انتشار شمسی 1401
شابک 9786002501127
نوع جلد شومیز
قطع وزیری
تعداد صفحه 304
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

بینش‌هایی در مورد درمانگر بودن

کتاب در مسیر درمانگر شدن اثری مهم از جفری کاتلر است که به مسیر شخصی و حرفه‌ای درمانگران می‌پردازد. این کتاب تحلیلی دقیق از چالش‌ها، پاداش‌ها و پیچیدگی‌های کار در حوزه سلامت روان ارائه می‌کند. کاتلر، درمانگر حرفه‌ای و نویسنده مشهوری است که حکایات شخصی، تجربیات گسترده و تحقیقات خود را با هم ترکیب می‌کند. به این ترتیب او سعی دارد به کشف آنچه افراد را به سمت درمانگر شدن سوق می‌دهد، بپردازد.

کاتلر تأثیر دگرگون کننده درمان بر مراجعان و پزشکان و همچنین معضلات اخلاقی‌ که در این مسیر با آن مواجه هستند را بازگو می‌کند. این کتاب به دلیل بررسی صادقانه و تأمل برانگیز نقش درمانگر، ارائه دیدگاه‌های ارزشمند در مورد هنر و علم درمان، رابطه درمانی. و روند مداوم رشد شخصی و حرفه‌ای مورد تحسین قرار گرفته است. 

زندگی درونی یک درمانگر

کتاب در مسیر درمانگر شدن راهنمایی الهام بخشی است که درک عمیقی از این حرفه را در اختیار خوانندگان قرار خواهد داد. کاتلر در این اثر خود، به تجربیات چند وجهی که درمانگران را به چالش می‌کشد می‌پردازد. این کتاب حول چندین موضوع اصلی ساختار یافته که برای درک عمیق‌تر تجربه درمانی ضروری است.

این کتاب به متخصصان سلامت روان الهام می‌بخشد تا بتوانند خصوصی‌ترین و مقدس‌ترین جنبه‌های کار خود را برای کمک به دیگران کشف کنند. آن‌ها به کمک این کتاب می‌توانند راحت‌تر در مسیر درست قدم بردارند.

نویسنده کتاب در مسیر درمانگر شدن را با بررسی انگیزه‌های انتخاب حرفه، بحث در مورد ترکیب نوع دوستی، کنجکاوی در مورد رفتار انسانی و شفای شخصی شروع می‌کند. این بخش زمینه را برای بررسی جامع‌تر در مورد ویژگی‌های شخصی و مهارت‌های حرفه‌ای که به درمان مؤثر کمک می‌کنند، مهیا می‌کند.

 تحولات شخصی و حرفه‌ای

محور اصلی بحث کاتلر، خود رابطه درمانی است که با ترکیب منحصر به فرد صمیمیت و مرزهای حرفه‌ای مشخص می‌شود. نویسنده بر اهمیت همدلی، اصالت و توجه مثبت بی‌قید و شرط تاکید می‌کند. او همچنین چالش‌هایی را که درمانگران در حفظ تعادل عاطفی و مراقبت از خود با آن مواجه هستند، می‌پذیرد.

نویسنده کتاب در مسیر درمانگر شدن تأثیرات عمیقی را که درمان می‌تواند بر مراجعین داشته باشد، از پیشرفت‌های دگرگون‌کننده گرفته تا تغییرات ظریف‌تر در ادراک و رفتار، بررسی می‌کند. به همین ترتیب، او در مورد اینکه چگونه کار بر درمانگران تأثیر می‌گذارد و اغلب منجر به رشد شخصی قابل توجهی می‌شود، صحبت می‌کند. 

البته لازم به ذکر است که کاتلر در مورد آسیب‌پذیری‌ها و سؤالات وجودی که درمانگران در این مسیر با آن مواجه می‌شوند، نیز صحبت می‌کند.

کتاب در مسیر درمانگر شدن

معضلات اخلاقی در این مسیر

کتاب در مسیر درمانگر شدن به پیچیدگی‌های اخلاقی و چالش‌های عملی درمان می‌پردازد. از این موارد می‌توان به مسائل مربوط به رازداری، پتانسیل وابستگی و ناوبری مرزهای درمانگر-مشتری اشاره کرد. کاتلر دیدگاه‌هایی را برای مدیریت این معضلات با صداقت و حساسیت کامل ارائه می‌دهد. او بر اهمیت یادگیری مستمر، تأمل در خود و نظارت حرفه‌ای تأکید می‌کند. 

کاتلر راه‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهد که در آن درمانگران می‌توانند اشتیاق و تعهد خود را نسبت به کارشان حفظ کنند. در سراسر کتاب، کاتلر روایت خود را با داستان‌ها و تأملات شخصی غنی کرده و از تجربیات خود و همکارانش استفاده می‌کند. این حکایت‌ها، شادی‌ها، غم‌ها و لحظات عمیق، ارتباطی را که مشخصه این حرفه است را زنده می‌کند. 

کتاب در مسیر درمانگر شدن برای شما است اگر …

  • در حال آموزش برای تبدیل شدن به یک درمانگر هستید.
  • درمانگر با تجربه‌ای هستید و به دنبال بازتاب و دیدگاهی در مورد عملکرد حرفه‌ای خود می‌گردید.
  • به پویایی روانی و عاطفی رابطه درمانی علاقه دارید.
  • به دنبال راهنمایی برای پیمایش در چالش‌های اخلاقی و عملی درمانگران می‌گردید.
  •  برای رشد شخصی ارزش قائل هستید و علاقه‌مندید بدانید که چگونه کار درمانی می‌تواند هم مشتری و هم درمانگر را متحول کند.
  • از بحث‌های صادقانه و متفکرانه در مورد واقعیت‌های کار بهداشت روان قدردانی می‌کنید.
  •  در مواجهه با خواسته‌ها و پیچیدگی‌های کار درمانی به دنبال منبعی الهام بخش هستید.
  • در مورد پیچیدگی‌های اخلاقی و چالش‌های عملی مسیر درمان کنجکاو هستید.
  • از طرفداران جفری کاتلر هستید و از مطالعه آثار او لذت می‌برید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «در مسیر درمانگر شدن» چیه؟

درباره نویسنده