کتاب بازی کودکان
Play Diagnosis and Assessment
۷۵۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
انتشار میلادی | 1991 |
---|---|
انتشار شمسی | 1400 |
شابک | 9786005070668 |
نوع جلد | زرکوب |
قطع | وزیری |
تعداد صفحه | 1040 |
سری چاپ | 2 |
Array
Play Diagnosis and Assessment
۷۵۰,۰۰۰ تومان
ناموجود
انتشار میلادی | 1991 |
---|---|
انتشار شمسی | 1400 |
شابک | 9786005070668 |
نوع جلد | زرکوب |
قطع | وزیری |
تعداد صفحه | 1040 |
سری چاپ | 2 |
Array
کتاب بازی کودکان (تشخیص و ارزیابی) اثری جذاب از آلیس ساندگراند، چارلز شافر و کارن گیتلینوینر است. این کتاب به عنوان اثری جامع در زمینه روانشناسی کودک و بازی درمانی به حساب میآید. نویسندگان در این کتاب به فرآیندهای پیچیده تشخیص و ارزیابی کودکان از طریق بازی میپردازند.
این کتاب مبانی نظری، کاربردهای عملی و مطالعات موردی را ترکیب میکند تا پژوهشی جامع از تکنیکهای تشخیص و ارزیابی بازی ارائه دهد. علاوه بر این، چارچوب دقیقی برای تفسیر رفتار بازی کودکان ارائه میکند. به این ترتیب متخصصان را قادر میسازد تا بینشی کامل و جامع در مورد رشد عاطفی، شناختی و اجتماعی کودکان به دست آورند.
نویسندگان کتاب، همگی متخصصان مشهوری در حوزه روانشناسی و بازی درمانی هستند. آنها بر اهمیت بازی، به عنوان وسیلهای طبیعی که کودکان از طریق آن احساسات، ترسها و تجربیات خود را بیان میکنند، تاکید میکنند.
مطالعه این کتاب خوانندگان را به دانش و مهارتهایی مجهز میکند تا بتوانند از استراتژیهای ارزیابی مبتنی بر بازی به طور مؤثر استفاده کنند. همین امر شناسایی چالشهای رشدی، پریشانی عاطفی و مسائل یکپارچگی اجتماعی را نیز تسهیل میکند.
کتاب بازی کودکان (تشخیص و ارزیابی) طوری سازماندهی شده تا جنبههای مختلف ارزیابی مبتنی بر بازی را پوشش دهد. این اثر تکامل تاریخی بازی درمانی و نظریههای روانشناختی را بررسی میکند و تکنیکهای ارزیابی فعلی را نشان میدهد.
با شروع قرن بیستم، کم کم دیدگاه افراد نسبت به بازی تغییر کرد و بازی به عنوان فعالیتی معنادار مورد بررسی قرار گرفت. از نظر بعضی از افراد، بازی نوعی فعالیت برای آمادگی و پذیرش نقشهای مورد نیاز برای آینده بود.
برخی دیگر هم آن را وسیلهای برای آشکار کردن زندگی درونی کودک به حساب میآوردند. در دنیای مدرن نیز روانشناسان از بازی در مسیر درمان و روانکاوی استفاده کردند و این روش با سایر روش های پزشکی دیگر وارد رقابت شد.
نویسندگان روشها و ابزارهای مورد استفاده در تشخیص بازی، از جمله دستورالعملهای مشاهدهای، تکنیکهای بازی ساختاریافته و بدون ساختار و تفسیر مضامین و الگوهای بازی را با دقت شرح میدهند. آنها توجه ویژهای به نقش درمانگر یا ارزیاب در ایجاد محیطی امن و مساعد برای بازی دارند.
علاوه بر این نویسندگان کتاب بازی کودکان (تشخیص و ارزیابی) بر اهمیت تعامل غیر رهنمودی و مشاهده حساس تاکید میکنند. یکی از نقاط قوت کتاب، تمرکز آن بر کاربرد عملی روشهای تشخیص بازی در طیف وسیعی از تنظیمات، از اقدامات بالینی تا محیطهای آموزشی است.
این کتاب دستورالعملهای گام به گام واضح و شفاف در مورد انجام ارزیابیها، تجزیه و تحلیل یافتهها و فرموله کردن مداخلات درمانی بر اساس رفتارهای بازی ارائه میدهد.
علاوه بر این، این کتاب به چالشها و ملاحظات اخلاقی ذاتی در کار با کودکان، از جمله مسائل رضایت، رازداری و حساسیت فرهنگی هم اشاره میکند. نویسندگان از رویکرد جامعی برای ارزیابی حمایت میکنند که محیط کودک، پویایی خانواده و پیشینه فرهنگی را در نظر میگیرد.
کتاب بازی کودکان (تشخیص و ارزیابی) دارای شش بخش است و هر بخش چندین فصل را شامل میشود. هر فصل از این کتاب، تحقیقات، نظریات و کاربردهای روزافزون بازی در تکنیکهای مشاهدهای را بازگو میکند.
گنجاندن مطالعات موردی متنوع، درک خواننده را از اینکه چگونه تشخیص بازی میتواند حالات عاطفی پیچیده، مکانیسمهای مقابله و پویایی رابطه را آشکار کند، غنی میکند. علاوه بر این، این اثر به دلیل افزایش توانایی متخصصان برای حمایت از رفاه روانی کودکان، مورد تحسین واقع شده است.
نقد و بررسیها