کتاب طلاق نگیرید

استدلال های قدرتمند برای نجات بخشیدن و دمیدن روح تازه به ازدواج شما

Don't Divorce

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۴۲۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2017
انتشار شمسی 1402
شابک 9786002503480
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 600
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

تجدید نظر در مورد طلاق

کتاب طلاق نگیرید به قلم دایان مدود در مورد پیچیدگی‌های ازدواج و استدلال‌های عمیق علیه طلاق است. مدود، روانشناس بالینی و زوج درمانگر، در این کتاب به بررسی تأثیرات عاطفی، روانی و اجتماعی طلاق می‌پردازد. او حامی حفظ ازدواج از طریق راهکارهای پیشگیرانه حل مسئله و ارتباط است.

این کتاب به دلیل ارائه ترکیبی از تحقیقات، مطالعات موردی و توصیه‌های عملی، با هدف حمایت از زوج‌ها در جهت‌یابی چالش‌های زناشویی، اثری منحصر به فرد است. همچنین به عنوان منبعی حیاتی برای زوج‌هایی به شمار می‌آید که به آینده رابطه‌شان فکر می‌کنند.

مدود شرایط حال حاضر که طلاق را راه حلی ساده برای نارضایتی زناشویی می‌داند به چالش می‌کشد. در عوض در مورد مزایای احیای مجدد رابطه و موضوعاتی که در ابتدا شرکای زندگی را به هم نزدیک می‌کرد، بحث می‌کند. او بر این باور است که اکثر ازدواج‌ها می‌توانند با حمایت و طرز فکر صحیح، بر آزمون‌های خود غلبه کرده و قوی‌تر ظاهر شوند.

استراتژی‌هایی بازسازی رابطه

مدود در کتاب طلاق نگیرید خود، در برابر موج فزاینده طلاق موضع می‌گیرد. او بررسی کاملی از پیامدهایی که طلاق می‌تواند بر افراد، خانواده‌ها و جامعه داشته باشد، ارائه می‌دهد. نویسنده از تجربه خود به عنوان روانشناس بالینی برای کالبد شکافی این موضوع استفاده می‌کند. 

پیدا کردن ریشه‌های نارضایتی زناشویی و از بین بردن این افسانه که طلاق، تنها گزینه پیش روی زوج‌هاست، از مهمترین موضوعاتی هستند که در این کتاب، به آنها پرداخته می‌شود.

کتاب طلاق نگیرید، نه تنها راهنمایی برای زوج‌هایی است که با مشکلاتی روبرو هستند. بلکه راهنمای پیشگیرانه‌ای برای کسانی است که در مراحل سالم‌تری از رابطه خود قرار دارند. به عبارت دیگر، مدود در این اثر علاوه بر تلاش برای احیای روابط آسیب دیده، سعی می‌کند تا با تشویق به تلاش و مشارکت مستمر، از بحران‌های آینده جلوگیری کند.

انتخاب دوباره یکدیگر

کتاب طلاق نگیرید طوری طراحی شده که در ابتدا تأثیر گسترده طلاق، جزئیات آسیب‌های عاطفی بر شرکا، خطرات رشدی برای کودکان درگیر و تأثیرات اجتماعی گسترده‌تر را بیان می‌کند. 

همچنین نویسنده از ترکیبی از تحقیقات جاری، نظریه‌های روان‌شناختی و مثال‌های واقعی استفاده می‌کند تا تصویری جامع از این تأثیرات را ترسیم کند.

در بخش‌های بعدی، کتاب طلاق نگیرید بر استراتژی‌ها و اصول مورد نیاز برای نجات یک ازدواج متمرکز می‌شود. در این قسمت نویسنده، خوانندگان را با تکنیک‌های ارتباطی، راهکارهای حل تعارض و روش‌هایی برای برافروختن دوباره عشق و صمیمیت آشنا می‌کند. 

مدود به طور قابل توجهی زوج‌ها را به درک، همدلی، دیدن دیدگاه‌های یکدیگر و یافتن زمینه‌های مشترک تشویق می‌کند.

تلاش مشترک برای غلبه بر چالش‌ها

یکی از جنبه‌های منحصربه‌فرد کتاب طلاق نگیرید، بررسی فشارهای خارجی بر ازدواج‌های مدرن، از جمله استرس مالی، تأثیر رسانه‌های اجتماعی و انتظارات غیر واقعی ناشی از فرهنگ عامه است. در این زمینه، مدود راهنمایی‌هایی را در مورد چگونگی عبور از این چالش‌ها بدون از بین رفتن رابطه زناشویی، ارائه می‌دهد. 

علاوه بر این در مورد تفاوت اساسی طلاق با و بدون فرزند نیز صحبت می‌کند و عواقب آن را یاد آور می‌شود. از پیام‌های کلیدی کتاب طلاق نگیرید می‌توان به انعطاف پذیری، قدرت بخشش و اهمیت ارزش‌ها و اهداف مشترک اشاره کرد. 

مدود استدلال می‌کند که تلاش مشترک برای غلبه بر موانع، پیوند بین شرکا را تقویت می‌کند و منجر به ایجاد رابطه‌ای رضایت بخش و پایدارتر می‌شود. این کتاب، اثری خواندنی برای تمام افرادی است که در مسیر جدایی هستند و برای تصمیم گیری نهایی به کمک احتیاج دارند.

 کتاب طلاق نگیرید برای شما است اگر …

  • در حال حاضر به طلاق فکر می‌کنید، اما آماده بررسی راه‌های جایگزین هستید.
  •  به دنبال درک تاثیرات گسترده طلاق بر کودکان و جامعه هستید.
  • به توصیه‌ها و راهکارهای عملی برای بهبود ازدواج خود علاقه‌مند هستید.
  • به انعطاف پذیری و گذشت در روابط اهمیت می‌دهید.
  •  در مورد پشتوانه‌های روانی نارضایتی زناشویی کنجکاو هستید.
  •  به پتانسیل رشد و تحول شخصی در چارچوب ازدواج اعتقاد دارید.
  • در زمینه مشاوره یا زوج درمانی فعال هستید و به دنبال منابع اضافی می‌گردید.
  • از مشاوران و زوج درمانگرانی هستید که دغدغه سلامت و بهزیستی رشد مراجعان خود را دارند.
  • از طرفداران دایان مدود هستید و از مطالعه آثار او لذت می‌برید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «طلاق نگیرید» چیه؟

درباره نویسنده