کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم

How to Survive the Modern World

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۴۲,۵۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2021
انتشار شمسی 1402
شابک 9786225753310
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 244
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

معضلات دیجیتال!

کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم اثر آلن دوباتن، به پیچیدگی‌ها و چالش‌های زندگی معاصر از دریچه فلسفه، روانشناسی و جامعه شناسی نگاه می‌کند. این کتاب بررسی انتقادی از تأثیر جامعه مدرن بر رفاه فردی است. 

دوباتن بررسی می‌کند که چگونه سرعت سریع تغییر، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فشارهای اجتماعی اغلب می‌تواند منجر به احساس قطع ارتباط و اضطراب شود. آلن دوباتن در این اثر خود، با دید جامع‌تری به دنیای پیرامون ما نگاه می‌کند. 

نویسنده با بینش خاص خود، علت بعضی از مشکلاتی که دلیلی برای آن‌ها پیدا نمی‌کنیم را توضیح می‌دهد. او با شوخ طبعی و تجزیه و تحلیل دقیق خود، به دنبال ارائه ابزارها و دیدگاه‌هایی برای خوانندگان است تا بتوانند در دنیای پرآشوب قرن بیست و یکم حرکت کنند.

لازم به ذکر است که این اثر، به دلیل تحلیل روشنگرانه‌ای که از مسائل اجتماعی مدرن داشت، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

غلبه بر اضطراب در دنیای مدرن

کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم چیزی بیش از یک کتاب خودیاری است. آلن دوباتن، با ترکیب منحصر به فرد فلسفه و نثر روان، به بررسی جنبه‌های مختلف زندگی معاصر می‌پردازد که به اضطراب و سرگردانی جمعی ما کمک می‌کند. 

این کتاب طوری طراحی شده که هر کدام از چالش‌های خاص امروزی را با زمینه تاریخی، نظریه‌های فلسفی و نمونه‌های دنیای واقعی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

این کتاب حول محورهای کلیدی زندگی مدرن می‌چرخد و چالش‌های مهمی از جمله تعادل بین کار و زندگی، تأثیر رسانه‌های اجتماعی و جستجوی خوشبختی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. دوباتن با ترکیب تحقیقات فلسفی و توصیه‌های عملی، خوانندگان را تشویق می‌کند تا به طور انتقادی در مورد ارزش‌ها، روابط و هنجارهای اجتماعی که زندگی آنها را شکل داده، فکر کنند.

 معنای واقعی شادی

دوباتن کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم را با این فرض شروع می‌کند که دنیای مدرن، با همه پیشرفت‌های تکنولوژیکی و راحتی مادی، چالش‌های بی سابقه‌ای را برای رفاه روانی و عاطفی ما به وجود آورده است. 

نویسنده استدلال می‌کند که علیرغم داشتن آزادی و منابع بیشتر از همیشه، بسیاری از مردم بیشتر احساس گمراهی، ناراحتی و فشار می‌کنند. این کتاب چشم‌انداز تازه‌ای درباره شادی ارائه می‌کند. 

نویسنده نشان می‌دهد که شادی، صرفاً در لذت یا موفقیت معنا نمی‌شود. بلکه در پذیرش نقص‌های ذاتی و یافتن زیبایی در زندگی روزمره نیز یافت می‌شود. دوباتن خوانندگان را تشویق می‌کند تا آسیب پذیر بودن را بپذیرند و روابطی را ایجاد کنند که بر اساس اصالت و احترام متقابل باشد.

کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم

ایجاد روابط معتبر در دنیای دیجیتال

یکی از موضوعات اصلی تأثیر عصر دیجیتال بر احساس ما نسبت به خود و روابط ما با دیگران است. دوباتن به طور انتقادی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را بررسی می‌کند. او نشان می‌دهد که چگونه این رسانه‌ها می‌توانند درک ما از موفقیت و شادی را تحریف کنند. این موضوع منجر به احساس بی کفایتی و انزوا می‌شود.

نویسنده همچنین به دنیای کار می‌پردازد و بحث می‌کند که چگونه خواسته‌های شغلی مدرن و تلاش برای دستیابی به موفقیت، می‌تواند نیاز ما به معنا و ارتباط را تحت الشعاع قرار دهد. 

علاوه بر این، کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم، به جستجوی معنا در عصر سکولار هم می‌پردازد. دوباتن بدون نادیده گرفتن ارزش باور دینی، منابع جایگزین معنا و آرامش، مانند هنر، طبیعت و مشارکت اجتماعی را پیشنهاد می‌کند. این کتاب برای تمام افراد علاقمند به فلسفه و جامعه شناسی مناسب بوده و به طرفداران آثار  دوباتن پیشنهاد می‌شود.

کتاب چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم برای شما است اگر …

  • احساس می‌کنید تحت تأثیر سرعت سریع تغییرات تکنولوژیکی و اجتماعی قرار گرفته‌اید.
  • به دنبال معنا و هدف عمیق‌تری در دنیایی عمدتاً سکولار هستید.
  • با ایجاد تعادل بین کار، زندگی شخصی و جستجوی خوشبختی، دست و پنجه نرم می‌کنید.
  •  به دیدگاه‌های فلسفی و روانشناختی در مورد چالش‌های زندگی معاصر علاقه دارید.
  • می‌خواهید بفهمید که رسانه‌های اجتماعی و فناوری دیجیتال چگونه بر رفاه ما تأثیر می‌گذارند.
  •  به دنبال راهنمایی در مورد نحوه هدایت فشارهای شخصی و اجتماعی هستید.
  •  از ترکیب طنز، زمینه تاریخی و تجزیه و تحلیل روشنگرانه در کاوش موضوعات پیچیده قدردانی می‌کنید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم» چیه؟

درباره نویسنده

آلن دوباتن

آلن دوباتن فیلسوف، نویسنده و متفکر معاصر سوئیسی است که به دلیل تفکر کاوش‌ برانگیزش در مورد احساسات، روابط و پیچیدگی‌های زندگی مدرن در دنیا شناخته شده است. او آثار قابل توجهی در زمینه فلسفه و ادبیات داشته است. آثار وی تاکنون در 30 کشور جهان پرفروش شده است. آثار آلن دوباتن اغلب فلسفه را با عمل‌گرایی در هم می‌آمیزد و نگرش‌هایی در مورد شرایط مختلف زندگی انسان ارائه می‌دهد. سبک نوشتاری او جذاب و قابل ارتباط است و مفاهیم فلسفی را قابل هضم و...