کتاب از خود بيزاری

On Self-Hatred: Learning to like oneself

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۹۹,۵۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2022
انتشار شمسی 1402
شابک 9786223500343‬‭
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 111
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

سفری به سوی خودپذیری

کتاب از خود بیزاری کتابی از آلن دوباتن است که به موضوع پیچیده پذیرش خود در مواجهه با انتقادات درونی می‌پردازد. دوباتن به دلیل توانایی‌اش در تبدیل مفاهیم پیچیده فلسفی به دیدگاه‌های قابل دسترس مشهور است. او به مبارزه جهانی با خود بیزاری می‌پردازد. متاسفانه بسیاری از افراد در سراسر جهان با این مشکل روبرو هستند.

این کتاب از طریق ترکیب تحقیقات فلسفی و روان‌شناختی، راهکاری برای درک و کاهش شدیدترین قضاوت‌ها نسبت به خود، ارائه می‌دهد. همچنین پیشنهادات عملی‌ برای تقویت رابطه دلسوزانه‌تر با خود ارائه می‌دهد.

رابطه مهربان‌تر با خود

دوباتن در این اثر خود به این موضوع می‌پردازد که چرا خود بیزاری شکل می‌گیرد و چگونه بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد. همچنین در مورد روش‌هایی صحبت می‌کند که می‌توانیم برای تقویت رابطه مهربان‌تر با خود، از آن‌ها استفاده کنیم. همین ویژگی‌ها کتاب از خود بیزاری را به منبعی ارزشمند برای تمام کسانی تبدیل کرده که به دنبال بهبود عزت نفس و سلامت روان خود هستند.

این کتاب با بررسی منشأ خود بیزاری آغاز می‌شود. نویسنده نشان می‌دهد که چنین احساساتی اغلب از تجربیات اولیه، انتظارات اجتماعی و تمایل ما به مقایسه نامطلوب خود با دیگران سرچشمه می‌گیرند. دوباتن استدلال می‌کند که خود بیزاری فقط شکستی شخصی نیست، بلکه پدیده‌ای پیچیده است که تحت تأثیر طیفی از عوامل بیرونی و درونی قرار دارد.

هنر دوستی با خود

ساختار روایی کتاب از خود بیزاری به گونه‌ای طراحی شده که خواننده را در سفر برای خودیابی و شفا هدایت می‌کند. فصل‌های اولیه بر شناسایی و درک منابع خودانتقادی متمرکز است. دوباتن استدلال‌های فلسفی، نظریه‌های روان‌شناختی و مثال‌هایی از ادبیات و تاریخ را با هم ترکیب می‌کند. او با این کار نشان می‌دهد که چگونه خودبیزاری در زندگی افراد مختلف ظاهر می‌شود.

با پیشرفت کتاب، دوباتن تمرکز خود را به استراتژی‌هایی برای مبارزه با خودبیزاری تغییر می‌دهد. او مفاهیمی از درمان شناختی رفتاری (CBT)، ذهن آگاهی و فلسفه رواقی را معرفی می‌کند. 

نویسنده بر اهمیت به رسمیت شناختن انسانیت مشترک ما و جهانی بودن رنج به عنوان پایه‌ای برای پذیرش خود تأکید می‌کند. کاوش متفکرانه دوباتن، درک عمیقی از ریشه‌های خود بیزاری ارائه می‌دهد. 

کتاب از خود بیزاری

در آغوش گرفتن نقص‌ها

یکی از پیام‌های کلیدی کتاب از خود بیزاری، قدرت روایت در شکل دادن به تصویر ما از خود است. دوباتن خوانندگان را تشویق می‌کند تا روایت‌های درونی خود را بازنویسی کرده و بر بخشش، رشد و پذیرش نقص تمرکز کنند. 

همچنین نویسنده نقش روابط و اجتماع را در التیام خود بیزاری مورد بحث قرار می‌دهد. او تاکید می‌کند که چگونه همدلی و ارتباط، می‌توانند باعث ایجاد دید دلسوزانه‌تر نسبت به خود شود.

از جنبه‌های منحصر به‌ فرد این اثر، می‌توان به رویکرد بین‌رشته‌ای آن و ترکیب بینش‌های مختلف، برای ارائه دیدگاهی جامع برای پذیرش خود اشاره کرد. سبک نوشتاری قابل دسترس دوباتن و استفاده از مثال‌های مرتبط، باعث می‌شوند تا ایده‌های پیچیده قابل درک و کاربردی‌تر شوند.

کتاب از خود بیزاری برای شما است اگر …

  • با انتقاد از خود دست و پنجه نرم می‌کنید و به دنبال راه‌هایی هستید تا با خودتان مهربان‌تر باشید.
  • به دیدگاه‌های فلسفی و روانشناختی در مورد عزت نفس و سلامت روان علاقه‌مند هستید.
  • از آثار آلن دوباتن لذت می‌برید و در مورد برداشت او در مورد پذیرش خود کنجکاو هستید.
  • به دنبال راهکارهای عملی برای مبارزه با خودگویی منفی و بهبود رفاه ذهنی خود هستید.
  • از کتاب‌هایی که حکایات شخصی را با تحقیقات دانشگاهی ترکیب می‌کنند، قدردانی می‌کنید.
  • می‌خواهید بفهمید که چگونه هنجارهای اجتماعی و تجربیات شخصی، ادراک را شکل می‌دهند.
  • به دنبال تحقیقی دلسوزانه و قابل تأمل در مورد وضعیت انسان هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «از خود بيزاری» چیه؟

درباره نویسنده

آلن دوباتن

آلن دوباتن فیلسوف، نویسنده و متفکر معاصر سوئیسی است که به دلیل تفکر کاوش‌ برانگیزش در مورد احساسات، روابط و پیچیدگی‌های زندگی مدرن در دنیا شناخته شده است. او آثار قابل توجهی در زمینه فلسفه و ادبیات داشته است. آثار وی تاکنون در 30 کشور جهان پرفروش شده است. آثار آلن دوباتن اغلب فلسفه را با عمل‌گرایی در هم می‌آمیزد و نگرش‌هایی در مورد شرایط مختلف زندگی انسان ارائه می‌دهد. سبک نوشتاری او جذاب و قابل ارتباط است و مفاهیم فلسفی را قابل هضم و...