کتاب در باب سلامت روان

on Mental Illness

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۱۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2022
انتشار شمسی 1402
شابک 9786225753617
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 152
سری چاپ 3

Array

0/5 (0 دیدگاه)

موشکافی بیماری‌های روانی

کتاب در باب سلامت روان اثری از آلن دوباتن است که پیچیدگی‌های بیماری‌های روانی را بررسی می‌کند. این کتاب افرادی را که خودشان یا اطرافیانشان با این بیماری‌ها درگیر هستند را راهنمایی می‌کند.

این اثر توسط سازمانی جهانی به نام مدرسه زندگی انتشار یافته است که توسط دوباتن تاسیس شده و ماموریت آن توسعه هوش هیجانی به کمک فلسفه، روانشناسی و هنر است.

این کتاب انگ‌ها، چالش‌ها و واقعیت‌های پیرامون بیماری‌های روانی را با عمق زیادی موشکافی می‌کند. به همین دلیل درک بهتری از مسائل مربوط به سلامت روانی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. نویسنده سعی می‌کند افراد را برای ساخت جامعه‌ای پذیرنده و حمایت‌گر تشویق کند.

کتاب در باب سلامت روان در طول فصل‌های خود به بررسی بیماری‌های روانی مختلف، تظاهرات آن‌ها و تاثیراتی که بر افراد و روابط آن‌ها می‌گذارند، می‌پردازد. دوباتن نظریه‌های روانشناختی را با توصیه‌های عملی، تأملات فلسفی و مطالعات موردی ترکیب کرده و منبعی جامع را برای پیمایش در حوزه پیچیده سلامتی روان خلق کرده است.

چالش‌های سلامت روان

کتاب در باب سلامت روان زمینه را برای بحث کردن در مورد سلامت روان، به چالش کشیدن تصورات عمومی غلط و کلیشه‌های رایج پیرامون بیماری‌های روانی ایجاد می‌کند. این کتاب تاکید می‌کند که مسائل مربوط به سلامت روان، بخشی ضروری در زندگی انسان هستند. به طوری که حتی زمینه‌های تاریخی و فرهنگی هم می‌توانند درک ما از سلامت روانی را شکل بدهند.

دوباتن بینش‌هایی را در مورد طیف گسترده‌ای از مشکلات سلامتی روان مثل افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی ارائه می‌دهد. او هر بیماری را با استناد به دیدگاه‌های پزشکی، روانشناختی، اجتماعی و فرهنگی موشکافی می‌کند و بررسی جامعی از هر بیماری ارائه می‌دهد.

این کتاب دارای رویکردی خاص است که بر اهمیت همدلی و درک متقابل تاکید می‌کند. نویسنده خوانندگان را تشویق می‌کند تا به فراسوی بیماری‌هایی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، دقت داشته باشند.

سفری برای بهبودی

کتاب در باب سلامت روان شامل توصیه‌های عملی است که می‌توانند برای افرادی که با بیماری‌های روانی درگیر هستند یا دوستان و خانواده‌های آن‌ها، بسیار مفید باشند.

راهکارهای کمک‌جویی، فواید درمان، نقش داروها، اهمیت خودمراقبتی، حمایت جامعه و نقش هنر در سلامتی روان، برخی از موضوعاتی هستند که در این کتاب مورد بررسی واقع شده‌اند. دوباتن در این کتاب به بررسی مفهوم بهبودی نیز می‌پردازد و پتانسیل رشد و انعطاف‌پذیری را در مواجهه با چالش‌های سلامتی روان برجسته می‌کند.

این کتاب سرشار از تأملات فلسفی است که بینش‌های عمیقی را در مورد ماهیت رنج، جست‌وجوی معنا و رسیدن به زندگی کامل حتی در میان چالش‌های بیماری روانی ارائه می‌دهند.

کتاب در باب سلامت روان

همراهی فلسفه و روانشناسی

دوباتن در کتاب در باب سلامت روان خوانندگان را دعوت می‌دعوت تا سوالات وجودی وسیع‌تری را که مسائل بهداشت روانی می‌توانند مطرح کنند، جدی بگیرند. او معتقد است افراد باید رویکردی متفکرانه و درون‌نگر به این موضوع داشته باشند.

کتاب در باب سلامت روان شامل مطالعات موردی مختلفی است که باعث قابل لمس شدن محتوای کتاب می‌شوند. این موارد روش‌های متنوعی را نشان می‌دهند که افراد از طریق آن‌ها می‌توانند از مسائل مربوط به سلامت روان عبور کنند.

این اثر به منحصر به فرد بودن سفر هر فرد تاکید می‌کند و در عین حال بر امید، انعطاف‌پذیری و نیاز به درک و برقراری ارتباط موثر اهمیت می‌دهد.  

این کتاب به دلیل رویکرد جامع و همدلانه خود برای رسیدگی به بیماری‌های روانی شناخته می‌شود. همچنین به دلیل موشکافی تصورات غلط در مورد بیماری‌های روانی و اصلاح آن‌ها توسط متخصصین سلامت روان مورد تحسین واقع می‌شود.

کتاب در باب سلامت روان برای شما است اگر … 

  • به دنبال درک عمیق‌تری از بیماری‌های روانی هستید و می‌خواهید به خودتان یا عزیزانی که با این بیماری‌های درگیر هستند، کمک کنید.
  • به آثاری که از فلسفه و روانشناسی برای رسیدگی به بیماری‌های روانی استفاده می‌کنند، علاقه دارید.
  • به دنبال توصیه‌های عملی برای برخورد با مسائل مربوط به بهداشت روان هستید.
  • می‌خواهید تصورات غلط در مورد بیماری‌های روانی را به چالش بکشید و تغییر دهید.
  • به عنوان متخصص روانشناسی، مشاوره یا مراقبت بهداشتی به دنبال منبعی برای پرداختن به مسائل روانی هستید.
  • به دنبال بینش‌های فلسفی و وجودی در مورد ماهیت رنج و بهبودی از مشکلات روانی هستید.
  • برای آثاری که رویکردی منحصر به‌ فرد برای مقابله با چالش‌های زندگی ارائه می‌دهند، ارزش قائل هستید.
  • در مورد بیماری‌های روانی و تاثیر آن‌ها بر زندگی افراد کنجکاو هستید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «در باب سلامت روان» چیه؟

درباره نویسنده

آلن دوباتن

آلن دوباتن فیلسوف، نویسنده و متفکر معاصر سوئیسی است که به دلیل تفکر کاوش‌ برانگیزش در مورد احساسات، روابط و پیچیدگی‌های زندگی مدرن در دنیا شناخته شده است. او آثار قابل توجهی در زمینه فلسفه و ادبیات داشته است. آثار وی تاکنون در 30 کشور جهان پرفروش شده است. آثار آلن دوباتن اغلب فلسفه را با عمل‌گرایی در هم می‌آمیزد و نگرش‌هایی در مورد شرایط مختلف زندگی انسان ارائه می‌دهد. سبک نوشتاری او جذاب و قابل ارتباط است و مفاهیم فلسفی را قابل هضم و...