کتاب واقعی باش «از خوب بودن دست بردار حقیقی بودن را شروع کن»

Being Genuine

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۳۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2001
انتشار شمسی 1402
شابک 9789642072880
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 285
سری چاپ 3

Array

0/5 (0 دیدگاه)

حقیقت خود را بگویید: راهی از زیبایی به اصالت

کتاب واقعی باش «از خوب بودن دست بردار حقیقی بودن را شروع کن»، با قلم توماس دو آنسمبورگ نگارش شده است. این کتاب، نگاهی تازه به ارتباطات بین فردی می‌اندازد که ریشه در اصول ارتباطات بدون خشونت دارد. 

دو آنسمبورگ، سابقا وکیل بوده که الان تبدیل به روان‌درمانگر شده است و در این کتاب از اهمیت اصالت و صداقت در بیان احساسات و نیازها صحبت می‌کند. او نظریه‌های مرسوم را به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد که خوب بودن همیشه راه درستی برای تعامل با دیگران نیست. 

با مطالعه‌ این کتاب، خوانندگان قادر خواهند بود تا موانع درونی که مانع از ابراز واقعی خود می‌شوند را از بین ببرند. این امر در نهایت منجر به ایجاد روابط رضایت‌بخش‌تر و صادقانه‌تر می‌شود. 

با خودت صادق باش

همه‌ ما ممکن است که پشت نقاب مبهم خوب بودن رضایتمندانه، به زندگی بی جان عادت کنیم و آن را به اشتباه جایگزین تعاملات انسانی واقعی و صمیمانه نماییم. کتاب توماس دو آنسمبورگ نگاهی عمیق به هنر واقعی زندگی کردن است.

او ابتدا این نظریه را که ادب و از خود گذشتگی بالاترین فضایل در تعامل اجتماعی هستند، نقد می‌کند. سپس نشان می‌دهد که این رفتارها اغلب خود واقعی ما را می‌پوشانند و منجر به ناامیدی و درگیری‌های حل‌نشده می‌شوند. 

در حقیقت دو آنسمبورگ از اصول ارتباط بدون خشونت استفاده می‌کند. تکنیکی که توسط مارشال روزنبرگ توسعه یافته است. این تکنیک نوعی ارتباط را مطرح می‌کند که در عین احترام به تجربیات و نیازهای درونی خود، به نیازهای دیگران نیز احترام بگذاریم.

لمس ارتباطات غیر خشونت‌آمیز

ارتباطات بدون خشونت را نه تنها به عنوان یک فرمول، بلکه باید به عنوان روشی غنی و معنابخش زندگی، چه از نظر ذهنی و چه از نظر عاطفی احساس کنیم. 

از این رو کتاب واقعی باش، حول اجزای اصلی ارتباطات بدون خشونت طراحی شده است که شامل مشاهده بدون ارزیابی، بیان احساسات و نیازها، بیان صریح درخواست‌ها و دریافت همدلانه‌ احساسات و نیازهای دیگران است. 

دو آنسمبورگ از سناریوها و گفتگوهای ساده استفاده می‌کند تا نشان دهد که چگونه انحراف از این اصول، منجر به سوءتفاهم و تعارض می‌شود. در حالی که پایبندی به آنها باعث ایجاد ارتباط و تفاهم می‌گردد.

هنر بیان خود واقعی

دو آنسمبورگ در کتاب واقعی باش، مخاطبان خود را نه فقط با قدرت اصالت در تغییر روابط شخصی، بلکه با نحوه‌ ارتباط فرد با خود آشنا می‌کند. 

توماس دو آنسمبورگ ابزارهایی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد تا از محدودیت‌های خوب بودن متعارف رهایی یابند و زندگی همراه با صداقت، همدلی و ارتباط واقعی را تجربه کنند. 

در واقع یکی از موضوعات کلیدی این کتاب، نمایان کردن تمایز میان خوب بودن از روی ترس، یا تعهد و مهربان بودن از روی شفقت و همدلی واقعی است. 

دو آنسمبورگ معتقد است که اولی اغلب منجر به ناهماهنگی عاطفی و رنجش می‌شود، در حالی که دومی باعث افزایش روابط و رفاه شخصی می‌گردد. 

مسیری به سوی اصالت

نویسنده در نهایت از چالش‌های پیاده‌سازی ارتباط بدون خشونت در جهانی می‌گوید که اغلب به قاطعیت و رقابت، بیش از همدلی و همکاری ارزش می‌دهد. 

دو آنسمبورگ راهکارهای عملی برای حل و فصل این چالش‌ها معرفی می‌کند و اهمیت خود‌همدلی را برای حفظ اصالت در موقعیت‌های دشوار نمایان می‌کند. 

مثال‌های ساده و تمرین‌های عملی دو آنسمبورگ در کتاب واقعی باش، خوانندگان را تشویق می‌کند که با اصالت‌تر زندگی کنند و تلاش کنند تا زندگی خود و اطرافیانشان را بهبود بخشند.

کتاب واقعی باش «از خوب بودن دست بردار حقیقی بودن را شروع کن» برای شماست اگر:

  • با ابراز احساسات و نیازهای واقعی خود به دیگران مشکل دارید.
  • علاقه‌مند به بهبود مهارت‌های ارتباطی خود برای ایجاد روابط قوی‌تر و صادقانه هستید.
  • از طرفداران ارتباطات بدون خشونت هستید و به دنبال افزایش درک خود از اصول آن هستید.
  • به دنبال رشد شخصی و روشی معتبرتر برای زندگی هستید.
  • در زمینه‌ای مشغول هستید که به ارتباطات بین فردی مؤثر نیاز دارد، مانند مشاوره، تدریس یا مدیریت.
  • به دنبال تمرین‌های عملی برای تمرین صداقت و اصالت در تعاملات روزانه خود می‌باشید.

شناسه محصول: 9789642072880 دسته:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «واقعی باش «از خوب بودن دست بردار حقیقی بودن را شروع کن»» چیه؟

درباره نویسنده