کتاب خودم باشم عاشقت باشم! (راهنمای علمی برای روابطی بی‌ نظیر)

راهنمای عملی برای روابطی بی نظیر

Being Me, Loving You

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۴۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2005
انتشار شمسی 1401
شابک 9789642073214‬
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 112
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

حقیقت خود را بگویید، حرف آنها را بشنوید

کتاب خودم باشم عاشقت باشم! (راهنمای علمی برای روابطی بی‌ نظیر) نوشته‌ مارشال روزنبرگ، روش‌های تقویت روابط عمیق‌تر و رضایت‌بخش‌تر را نشان می‌دهد. ارائه تمرین ارتباطات غیرخشونت آمیز (NVC) به نویسنده در این خصوص کمک می‌کند. 

روزنبرگ که خالق  مفهوم  NVC است، در این کتاب به قدرت دگرگون‌کننده‌ همدلی و ابراز صادقانه‌ خود در ایجاد ارتباط با دیگران اشاره می‌کند. در حقیقت این کتاب راهنمای مختصری است که اصول NVC را به حوزه‌ روابط شخصی گسترش می‌دهد. 

این کتاب همچنین ابزارهایی عملی برای حل تعارضات، افزایش درک متقابل و پرورش عشق و احترام در اختیار ما قرار می‌دهد. روزنبرگ با استفاده از مثال‌های شفاف نشان می‌دهد که چگونه ارتباط مؤثر می‌تواند به آزادی عاطفی و پیوندهای قوی‌تر منجر شود. 

کتاب پیش رو برای هر فردی که به دنبال بهبود روابط بین فردی خود و قدم نهادن در مسیری دلسوزانه برای برقراری ارتباط است، مفید و ضروری می‌باشد.

پیش به سوی روابطی فوق العاده

کتاب خودم باشم عاشقت باشم! (راهنمای علمی برای روابطی بی‌ نظیر) را می‌توان خلاصه‌ای از اصول ارتباط بدون خشونت مارشال روزنبرگ در زمینه‌ روابط صمیمی و شخصی دانست. نویسنده در این کتاب بر اهمیت همدلی، بیان واضح نیازها و گوش دادن فعالانه به نیازهای دیگران بدون قضاوت یا پرخاشگری تاکید فراوان دارد. 

نویسنده معتقد است که ریشه‌ بیشتر تضادهای روابط، در نحوه‌ ارتباط ما با احساسات و نیازهای خود و نحوه‌ درک و پاسخ به احساسات و نیازهای دیگران است. روزنبرگ کتاب را حول چندین مؤلفه‌ کلیدی NVC طراحی کرده است. او چارچوبی برای به کارگیری این اصول در تعاملات روزانه در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

مشاهده بدون ارزیابی

اساس NVC توانایی مشاهده موقعیت‌ها بدون قضاوت یا ارزیابی است. در NVC وقتی می‌خواهیم صادقانه وضعیت خود را به دیگری بیان کنیم، مشاهده نقش مهمی می‌یابد. 

روزنبرگ در کتاب خودم باشم عاشقت باشم! (راهنمای علمی برای روابطی بی‌ نظیر)پیشنهاد می‌کند که با انتقال مشاهدات خود بدون انتقاد، می‌توانیم از تحریک حالت تدافعی یا خشم دیگران جلوگیری کنیم. در واقع اگر ما مشاهده و ارزیابی را در هم بیامیزیم، احتمال اینکه اصل پیام ما را دیگران بشنوند، کاهش می‌یابد.

بیان احساسات

بخش قابل توجهی از کتاب خودم باشم عاشقت باشم! (راهنمای علمی برای روابطی بی‌ نظیر) به شناسایی و بیان احساسات اختصاص دارد. به گونه‌ای که درک و ارتباط را تقویت می‌کند. در واقع روزنبرگ بین ابراز احساسات واقعی و ایجاد تفسیر یا اتهام تمایز قائل می‌شود. 

در این گام ما باید بتوانیم احساسات خود را تشخیص دهیم، سپس بکوشیم تا این احساسات برانگیخته شده در وجود خود را تا حد امکان برای طرف مقابل بیان کنیم.

شناسایی و بیان نیازها

اگر احساسی در ما برانگیخته شده، احتمالا نیاز یا انتظاری داشتیم که تامین نشده است. مرکزیت NVC این مفهوم است که تمامی اقدامات، تلاشی برای برآوردن نیازها هستند. 

روزنبرگ خوانندگان را در شناسایی نیازهای خود و بیان آنها به طور واضح و مستقیم، بدون اینکه دلالت بر سرزنش یا تقاضا داشته باشد، راهنمایی می‌کند.

ایجاد درخواست

گام نهایی و  چهارم، بیان صریح خواسته‌ها است. روزنبرگ در کتاب خودم باشم عاشقت باشم! (راهنمای علمی برای روابطی بی‌ نظیر) نشان می‌دهد. که چگونه می‌توان درخواست‌ها را با زبانی مثبت بیان کرد تا آنچه را که می‌خواهیم به جای آنچه نمی‌خواهیم، ​​بیان کنیم. 

در واقع او باور دارد که درخواست‌ها باید واضح و مشخص باشند تا امکان پاسخ واقعی را فراهم کنند.

کتاب خودم باشم عاشقت باشم! (راهنمای علمی برای روابطی بی‌ نظیر)

از درگیری تا همدلی

روزنبرگ از طریق این اصول، راهی به سوی ارتباط و درک عمیق‌تر در روابط می‌گشاید. او گفت‌وگوها و تمرین‌های متعددی را برای تمرین این مهارت‌ها معرفی می‌کند تا مفاهیم را برای خوانندگان ملموس و قابل اجرا سازد. 

در حقیقت کتاب خودم باشم عاشقت باشم! (راهنمای علمی برای روابطی بی‌ نظیر) به مخاطبان خود، ابزارهایی برای تقویت روابط از طریق تمرین ارتباطات غیرخشونت‌آمیز ارائه می‌دهد. نویسنده با تمرکز بر همدلی، صداقت و بیان واضح،  منبع ارزشمندی برای هر فردی می‌سازد که به دنبال ایجاد ارتباطات عمیق‌تر و عاشقانه‌تر در زندگی خود می‌باشد.

کتاب خودم باشم عاشقت باشم! (راهنمای علمی برای روابطی بی‌ نظیر) برای شما است اگر …

  • به دنبال بهبود ارتباطات در روابط شخصی خود هستید.
  • می‌خواهید با همدلی و درک، تعارضات را حل کنید.
  • علاقه‌مند به تعمیق روابط عاطفی خود با دیگران هستید.
  • هدف شما بیان موثرتر نیازها و خواسته‌هایتان است.
  • می‌خواهید به گونه‌ای به دیگران گوش دهید و به آنها پاسخ دهید که احترام متقابل را تقویت کند.
  • از طرفداران کار مارشال روزنبرگ در زمینه‌ ارتباطات غیرخشونت آمیز هستید.
  • به دنبال راهنمایی عملی برای استفاده از NVC در زندگی روزمره می‌باشید.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «خودم باشم عاشقت باشم! (راهنمای علمی برای روابطی بی‌ نظیر)» چیه؟

درباره نویسنده

مارشال روزنبرگ

مارشال روزنبرگ   مارشال روزنبرگ (1934-2015) یک روانشناس آمریکایی، میانجی و خالق ارتباطات غیرخشونت آمیز (NVC) بود. او مدل NVC را در دهه 1960 به عنوان راهی برای ترویج حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه و افزایش مهارت‌های ارتباطی توسعه داد.   ارتباط بدون خشونت فرآیندی است که بر بیان احساسات و نیازها، گوش دادن همدلانه به دیگران و یافتن راه حل‌های سودمند متقابل برای تعارضات تمرکز دارد. اصول اصلی NVC شامل همدلی، ابراز وجود، حل تعارض بدون خشونت و ارتباط...