کتاب چارلی و ساعت

Charlie and the clock

نویسنده: ,
مترجم:
ناشر:

۹۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی
انتشار شمسی 1400
شابک 9789642070824
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 32
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

رسیدن به آگاهی ذهنی

کتاب چارلی و ساعت اثر ویلما کاستتی و مونیکا رینالدینی است که مضامینی مثل مدیریت زمان، صبر و ارزش زندگی در لحظه را در خلال داستانی جذاب برای کودکان ارائه می‌دهد. در این کتاب پسر جوانی به اسم چارلی، ساعتی جادویی با قدرت دست‌کاری‌ کردن زمان را پیدا می‌کند. نویسنده از این طریق خوانندگان را در سفری مسحورکننده با خود همراه می‌کند.

داستان این اثر نه‌ تنها سرگرم‌کننده است؛ بلکه درس‌هایی مهم از زندگی را هم به خوانندگان جوان عرضه می‌کند. این کتاب می‌تواند مجموعه‌ای ارزشمند برای آن‌ها باشد و کودکان را در این بازه سنی حساس برای مقابله با چالش‌های زندگی‌ آماده کند.

با گذر کردن چارلی از چالش‌ها و ماجراجویی‌های مختلف خود، مخاطب به شکلی جذاب و قابل‌فهم با مفهوم آگاهی ذهنی آشنا می‌شود. کاستتی و رینالدینی در این اثر خود، روایتی ارائه می‌دهند که کودکان را به قدردانی از زمان حال تشویق می‌کند. 

به این ترتیب نویسندگان از کودکان می‌خواهد میان خواسته‌های خود برای آینده و لذت‌بردن از لحظات کنونی نوعی تعادل را ایجاد کنند. کتاب چارلی و ساعت به‌ عنوان داستانی دل‌انگیز با پیام‌هایی جاودانه در مورد رشد، درک و لذت‌بردن از خوشی‌های ساده برجسته است. 

زندگی در لحظه 

کتاب چارلی و ساعت با پسر جوان و بی‌حوصله‌ای به نام چارلی آغاز می‌شود که همیشه در انتظار رویداد بزرگ بعدی در زندگی خود است. او اغلب آرزوهای دوردستی در سر دارد. چارلی در روز تولد خود هدیه‌ای عجیب را از خاله مرموز خود دریافت می‌کند.

این هدیه ساعتی منحصر به‌ فرد است که می‌تواند زمان را به جلو و عقب بکشد و حتی آن را متوقف کند. چارلی که از دریافت این هدیه بسیار خوشحال می‌شود از ساعت خود برای رسیدن هر چه سریع‌تر به لحظات هیجان‌انگیز و عبور از لحظات ناخوشایند زندگی استفاده می‌کند. 

با جلو رفتن داستان، چارلی بیشتر و بیشتر متوجه جنبه‌های منفی این کار خود می‌شود. او با استفاده نابجا از ساعت، لحظات مهمی مثل آموختن درس‌ها را به دلیل خسته‌کننده بودن از دست می‌دهد. به همین دلیل او از رشد به‌ دست‌آمده در مقابله با چالش‌ها محروم می‌شود.

این کتاب به شکل هوشمندانه‌ای از روایت چارلی استفاده می‌کند تا نشان دهد میل به کنترل زمان چگونه می‌تواند مانع قدردانی از زمان حال شود. این امر باعث آسیب‌دیدن روابط افراد با دوستان و خانواده خود می‌شود. 

درک ارزش صبر

کاستتی و رینالدینی از ماجرای چارلی برای پرداخت عمیق‌تر به مفهوم آگاهی ذهنی استفاده می‌کنند. چارلی در نهایت با کمک خاله دانای خود یاد می‌گیرد که خوشبختی و رضایت واقعی از زندگی‌کردن در لحظه ناشی می‌شود. او می‌آموزد پستی‌های زندگی هم به‌ اندازه بلندی‌های آن، اهمیت دارند.

می‌توان گفت که ساعت چارلی به‌ عنوان استعاره‌ای از میل انسان برای کنترل تجربیات خود عمل می‌کند. کتاب چارلی و ساعت به دلیل رویکرد خلاقانه خود در آموزش درس‌های ارزشمند زندگی به کودکان شناخته می‌شود. این اثر به دلیل بررسی موضوعات پیچیده به شکلی قابل‌دسترس و رسا برای کودکان، مورد تحسین واقع شده است. 

در آغوش گرفتن زمان حال

کتاب چارلی و ساعت، کتابی مملو از تصاویر پرجنب‌وجوش است که باعث زنده شدن دنیای چارلی می‌شود. این تصاویر به داستان عمق می‌بخشند و به خوانندگان کمک می‌کنند تا لحظات کلیدی داستان را تجسم کنند. تصاویر استفاده شده در این کتاب، متن آن را تکمیل می‌کنند و مفاهیم پیچیده‌ای مثل آگاهی ذهنی و درک زمان را برای خوانندگان ملموس‌تر می‌کنند.

این اثر زمانی به پایان می‌رسد که چارلی تصمیم می‌گیرد قدرت ساعت را کنار بگذارد. او زندگی را با سرعت طبیعی خود ادامه دهد. این تصمیم چارلی رشد و تحول او را از پسری بی‌حوصله به فردی متفکر نمایش می‌دهد که برای زمان کنونی، ارزش قائل است. 

کتاب چارلی و ساعت برای شما است اگر … 

  • خواننده جوانی هستید که به داستان‌های فانتزی مملو از درس‌های زندگی علاقه دارید. 
  • به‌ عنوان والد به دنبال کتاب‌هایی هستید که مفاهیم مدیریت زمان و آگاهی ذهنی را به کودکان معرفی می‌کنند. 
  • به‌ عنوان مربی به دنبال روایتی جذاب برای بحث‌کردن در مورد اهمیت صبر و زندگی در لحظه هستید. 
  • به کتاب‌های مصور کودکانه‌ای که علاوه بر سرگرمی، درس‌هایی را به خوانندگان ارائه می‌دهند، علاقه دارید. 
  • به دنبال داستان‌هایی هستید که رشد شخصی و خوداندیشی را در خوانندگان تقویت می‌کنند. 
  • می‌خواهید تجربه خواندن کتابی لذت‌بخش و آموزشی را با خانواده خود به اشتراک بگذارید. 

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «چارلی و ساعت» چیه؟

درباره نویسنده

مونیکا رینالدینی

مونیکا رینالدینی بازیگر ایتالیایی است که به خاطر فعالیت‌هایش در سینما، تلویزیون و تئاتر شناخته شده است. او در تولیدات مختلف ایتالیایی در ژانرهای مختلف ظاهر شده است. رینالدینی به دلیل تطبیق پذیری و توانایی در به تصویر کشیدن طیف گسترده‌ای از شخصیت‌ها شناخته شده است. او علاوه بر بازیگری، به نویسندگی نیز مشغول بوده است و کتاب‌هایی نوشته است که برخی از آن‌ها به زبان ایتالیایی منتشر...

ویلما کاستتی

ویلما کاستتی نویسنده و مترجم اهل ایتالیاست که به خاطر آثارش در زمینهٔ ادبیات و هنر شناخته می‌شود. او در زمینهٔ نوشتن داستان‌های کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند و آثارش به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده‌اند.