کتاب چگونه با آدم‌ های مشکل برخورد کنیم

How To Cope With Difficult People

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۳۰,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2013
انتشار شمسی 1390
شابک 9789643495367
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 320
سری چاپ 2

Array

0/5 (0 دیدگاه)

هنر سازگاری با دشواری‌ها

کتاب چگونه با آدم‌ های مشکل برخورد کنیم اثری از آلن اوئل است که ما را برای عبور از چالش‌های روابط بین فردی، به ویژه با افرادی که صبر و درک ما را آزمایش می‌کنند، راهنمایی می‌کند.

این اثر استراتژی‌ها و ابزارهای روانشناختی مختلف را با هدف مدیریت موثر تعاملات دشوار، تقویت روابط سالم‌تر و حفظ رفاه شخصی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

اوئل با استفاده از ترکیب بینش‌های نظری و کاربرد عملی آن‌ها، مخاطبان را به ابزاری برای تشخیص، درک و سازگاری با انواع رفتارهای مشکل ساز مجهز می‌کند. این اثر بر اساس اصول روانشناختی و تئوری ارتباطات نوشته شده و به پیچیدگی‌های رفتار انسان‌ها می‌پردازد.

اوئل دیدگاهی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد که از طریق آن می‌توانند شخصیت‌های مشکل ساز را نه به عنوان موانع، بلکه به عنوان فرصت‌هایی برای یادگیری و رشد شخصی ببینند.

افزایش درک متقابل

اوئل با لحنی هم‌دلانه راه‌حل‌های عملی مختلفی را برای تبدیل برخوردهای منفی به نتایج مثبت شرح می‌دهد. او خوانندگان را تشویق می‌کند تا با دیدگاهی جدید به موقعیت‌های دشوار و طاقت‌فرسا نزدیک شوند.  کتاب چگونه با آدم‌ های مشکل برخورد کنیم در ابتدا پویایی در روابط با افراد چالش برانگیز را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این اثر حول محور شناسایی انواع مختلف افراد مشکل، مثل افراد تهاجمی یا افرادی که با زیرکی دیگران را بازی می‌دهند، نوشته شده است. کتاب استراتژی‌های مناسب برای مقابله با هر نوع از این افراد را بررسی می‌کند.

اوئل بر اهمیت درک انگیزه‌هایی که رفتارهای مشکل‌ساز را هدایت می‌کنند، تاکید می‌کند. او رویکردی دلسوزانه ارائه می‌دهد که در آن رسیدگی به علل ریشه‌ای رفتار بر واکنش به آن‌ها اولویت دارد. تمرکز اصلی این کتاب بر روی مفهوم هوش هیجانی و نقش آن در مدیریت تعارضات بین فردی است.

اسرار تقویت هوش هیجانی

اوئل در کتاب چگونه با آدم‌ های مشکل برخورد کنیم بحث می‌کند که چگونه می‌توان از خودآگاهی، همدلی و مهارت‌های ارتباط موثر. برای کاهش تنش‌ها، ایجاد درک متقابل و تقویت روابط همکاری حتی در سخت‌ترین شرایط استفاده کرد.

نویسنده تکنیک‌های مختلفی مثل گوش دادن فعال، آموزش قاطعیت و تعیین مرز را بررسی می‌کند. او نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از این تکنیک‌ها در شرایط دنیای واقعی استفاده کرد و در تعاملات پیچیده به دیگران پیروز بود.

یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی این کتاب، تمرکز آن بر روی خوداندیشی و رشد شخصی است. اوئل در این کتاب خوانندگان را به چالش می‌کشد تا رفتارها و پاسخ‌های خود را در شرایط دشوار ارزیابی کنند و به ذهنیت یادگیری و سازگاری مداوم برسند.

این اثر با پرورش درک عمیق‌تر از محرک‌ها، به خوانندگان قدرت می‌دهد تا گام‌های فعالانه‌ای را در جهت ایجاد روابط هماهنگ‌تر و بهبود کلی روابط اجتماعی خود بردارند.  

کتاب چگونه با آدم‌ های مشکل برخورد کنیم

برقراری ارتباط‌های موثر

اوئل تاثیر روابط دشوار بر سلامتی روان را هم در این کتاب موشکافی می‌کند. او راهنمایی‌هایی را برای حفظ تعادل عاطفی و انعطاف‌پذیری ارائه می‌دهد.

در این کتاب استراتژی‌های خودمراقبتی و مدیریت استرس هم به شکل مفصلی بررسی می‌شوند. همچنین ابزارهایی در اختیار خوانندگان قرار داده می‌شوند تا بتوانند از رفاه خود محافظت کنند. این اثر به مفهوم تعیین مرزهای سالم نیز می‌پردازد و بر اهمیت احترام گذاشتن به محدودیت‌های خود تاکید می‌کند.

کتاب چگونه با آدم‌ های مشکل برخورد کنیم سرشار از حکایت‌ها، مطالعات موردی و تمرین‌هایی است که خوانندگان را دعوت می‌کنند تا مفاهیم بررسی شده را در زندگی خود به کار بگیرند.

استفاده از این عناصر باعث شده است که این کتاب برای خوانندگان قابل لمس‌تر باشد. علاوه بر این تعامل آن‌ها با مطالب را افزایش می‌دهد و سفر کنار آمدن با افراد دشوار را به تجربه‌ای راحت‌تر تبدیل می‌کند.

این کتاب به دلیل پوشش جامع پویایی‌های روابط بین فردی و تاثیرگذاری بر توسعه مهارت‌های ارتباطی مورد تحسین واقع شده است. کتاب پیش‌رو می‌تواند منبعی ارزشمند برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان باشد که می‌خواهند روابط اجتماعی خود را بهبود ببخشند.  

کتاب چگونه با آدم‌ های مشکل برخورد کنیم برای شما است اگر … 

  • به دنبال بهبود مهارت‌های بین فردی خود هستید و می‌خواهید روابط چالش برانگیز خود را به شکل موثرتری هدایت کنید.
  • می‌خواهید توانایی‌های ارتباط خود را در محیط حرفه‌ای تقویت کنید و تعارضات خود در محل کار را از بین ببرید.
  • به دلیل قرار گرفتن در روابط دشوار در زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود استرس و اضطراب را تجربه می‌کنید.
  • در مورد راهکارهای روانشناختی برای برخورد با افراد پرخاشگر و به طور کلی مشکل‌ساز کنجکاو هستید.
  • به دنبال توصیه‌های عملی برای تعیین حد و مرزها و حفظ رفاه شخصی در تعاملات اجتماعی خود هستید.
  • می‌خواهید به درک عمیق‌تری از رفتارها و انگیزه‌های افرادی برسید که رفتارهای مشکل‌ساز را نمایش می‌دهند.
  • می‌خواهید به رشد شخصی برسید و هوش هیجانی خود را به کمک راهکارهای عملی در دنیای واقعی افزایش دهید.

موضوع:

دسته:

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «چگونه با آدم‌ های مشکل برخورد کنیم» چیه؟

درباره نویسنده