کتاب از دیسیپلین نترسید و فرزند‌تان را تربیت کنید

Learning disabilities

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۵۷,۵۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی
انتشار شمسی 1400
شابک 9786227546705
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 144
سری چاپ

Array

0/5 (0 دیدگاه)

هدایت والدین برای تنبیه بدون استرس

کتاب از دیسیپلین نترسید و فرزند‌تان را تربیت کنید نوشته روث آلن پیترز، همچون چراغی در تاریکی، به والدینی که در دریای پرچالش تنبیه فرزندان سردرگم هستند، امید و راهنمایی می‌دهد. پیترز در این کتاب، روشی انقلابی و بدون استرس برای تربیت فرزند معرفی می‌کند. این روش مهم نویدبخش تحولی شگرف نه تنها در رفتار کودکان، بلکه در روابط والد و فرزند می‌باشد.

این کتاب، تئوری‌های پیچیده روانشناسی را به راهکارهای عملی و کاربردی در زندگی روزمره تبدیل می‌کند. همچنین، هدف آن جایگزین کردن ناامیدی ناشی از غرغر کردن و فریاد زدن‌های مداوم با برقراری ارتباط مؤثر و درک متقابل است.

پرورش کودکانی محترم و مسئول

روش پیترز بر این باور استوار است که تنبیه همراه با عشق و ثبات، کودکانی شادتر و با احترام‌تر تربیت کرده و محیط خانوادگی را سرشار از آرامش می‌کند. این کتاب با زیر سوال بردن روش‌های تنبیهی رایج، برنامه‌ای را جایگزین آنها می‌کند که بر تقویت رفتارهای مثبت، تعیین مرزهای روشن و احترام متقابل تأکید می‌کند.

بینش‌های پیترز بر اساس سال‌ها تحقیق و تجربه شخصی او بنا شده است. به طوری که برای والدینی که از فشارهای تربیت فرزندانی متعادل احساس خستگی می‌کنند، حکم نجات‌دهنده را دارند.

پرورش تکنیک‌های انضباطی برای خانه‌ای شادتر

کتاب از دیسیپلین نترسید و فرزند‌تان را تربیت کنید اثر روث آلن پیترز، رهنمودی جامع است که چارچوبی عملی برای والدینی که به دنبال بهبود رفتار فرزندان خود و تقویت پویایی کلی خانواده هستند، ارائه می‌دهد.

پیترز کتاب خود را با این فرضیه آغاز می‌کند که مفهوم تنبیه، اغلب اشتباه درک شده و به درستی اجرا نمی‌شود. این امر منجر به دوره‌ای از درگیری و استرس می‌شود که به روابط والد و فرزند آسیب می‌زند. 

برنامه‌ او با هدف شکستن چرخه‌ معیوب تنبیه و تشویق طراحی شده است. این برنامه با معرفی استراتژی‌های کم استرس و مؤثر، بستری مناسب برای ایجاد احترام، درک و همکاری بین والدین و فرزندان فراهم می‌کند.

روش‌های تربیتی مثبت

کتاب از دیسیپلین نترسید و فرزند‌تان را تربیت کنید مفهوم تنبیه را زیر سوال می‌برد. نویسنده بر این باور است که تنبیه راهکاری مؤثر برای تربیت فرزند نیست. در عوض، این کتاب بر اهمیت آموزش و راهنمایی تأکید می‌کند.

پیترز در این کتاب به والدین می‌آموزد که چگونه:

  • انتظارات و عواقب روشنی برای فرزندان خود تعیین کنند.
  • در اجرای قوانین و انتظارات، ثابت‌قدم و یک‌دست باشند.
  • دلایل و منطق پشت قوانین و تصمیمات خود را برای فرزندانشان توضیح دهند.

نویسنده معتقد است که این روش، نه تنها به بهبود رفتار کودکان در کوتاه مدت منجر می‌شود، بلکه ارزش‌ها و مهارت‌هایی را در آن‌ها نهادینه می‌سازد که تا بزرگسالی همراهشان خواهند بود.

پیترز همچنین به چالش‌های رایج والدین، مانند مقابله با پرخاشگری و بهانه‌گیری‌های شدید، تعیین محدودیت برای استفاده از وسایل الکترونیکی و تشویق مسئولیت‌پذیری و استقلال می‌پردازد. او برای هر سناریو، توصیه‌های عملی و مشخصی ارائه می‌دهد. توصیه‌هایی که همواره با اصول اصلی خود یعنی دلسوزی، ثبات‌قدم و ارتباط مؤثر، در ارتباط هستند.

روش انضباطی مبتنی بر عشق

کتاب از دیسیپلین نترسید و فرزند‌تان را تربیت کنید با بهره‌گیری از نمونه‌های واقعی و تجربیات موفق والدین، به خوانندگان نشان می‌دهد. که با به کارگیری این روش می‌توانند فرزندانی شاد و مسئولیت‌پذیر تربیت کنند. این تجربیات، شواهدی ملموس و قابل درک از اثربخشی این برنامه را برای خوانندگان فراهم می‌کند.

ازاین‌رو، این کتاب نزد متخصصان فرزندپروری به دلیل راه‌کارهای نوآورانه‌ای که رفتار مثبت را تشویق می‌کند، شناخته شده است. همچنین، از سوی روانشناسان به خاطر به ‌کارگیری شیوه‌های مبتنی بر شواهد علمی به شکلی قابل فهم، مورد ستایش قرار گرفته است.

رویکردی نو به تنبیه

یکی از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد کتاب از دیسیپلین نترسید و فرزند‌تان را تربیت کنید، توجه ویژه‌اش به سلامت عاطفی هر دو طرف ماجرا، یعنی والدین و فرزندان است.

روث آلن پیترز در این کتاب به والدین می‌آموزد که چگونه احساسات و ناامیدی‌های خود را مدیریت کنند. همچنین نویسنده بیان می‌کند والدین باید الگویی برای رفتارهایی باشند که می‌خواهند در فرزندانشان ببینند. او بر اهمیت مراقبت از خود و حفظ یک نگرش مثبت، حتی در مواجهه با چالش‌های تربیتی، تاکید می‌کند.

این برنامه راه‌حلی فوری نیست، بلکه روشی جامع است که نیازمند زمان، صبر و تعهد می‌باشد. با این حال، پیترز به خوانندگان اطمینان می‌دهد که نتایج آن بهبود رفتار، کاهش استرس و ایجاد پیوند عمیق‌تر میان والد و فرزند است و ارزش تلاش کردن را دارد.

کتاب از دیسیپلین نترسید و فرزند‌تان را تربیت کنید

فرزندانی شاد، والدینی آرام با تربیت بدون تنبیه

در پایان این کتاب، والدین مجموعه‌ای از راهکارها را در اختیار خواهند داشت که به آنها کمک می‌کنند با اعتماد به نفس و آرامش، فراز و نشیب‌های مسیر تربیت فرزندی موفق را طی کنند. این کتاب به والدین می‌آموزد که نه تنها بر رفتار فرزندان خود، بلکه بر آرامش و سلامت عاطفی خودشان نیز تمرکز کنند. چرا که با مدیریت احساسات و الگو بودن، فرزندان مسئول و با اخلاقی تربیت خواهند کرد.

مطالعه کتاب از دیسیپلین نترسید و فرزند‌تان را تربیت کنید توسط مربیان آموزشی و به دلیل بینش‌های ارزشمندش در مورد رشد کودک و مدیریت رفتار، توصیه می‌شود.

کتاب از دیسیپلین نترسید و فرزند‌تان را تربیت کنید برای شما است اگر …

  • والدینی هستید که از چالش‌های تنبیه فرزندان، احساس خستگی و سردرگمی می‌کنید.
  • به دنبال راهکارهای مؤثر و بدون استرس برای والدگری هستید تا رفتارهای مثبت را در فرزندانتان تقویت کنید.
  • به برقراری رابطه‌ای قوی‌تر و مثبت‌تر با فرزندان علاقه‌مند هستید.
  • به دنبال راه‌کارهای عملی برای برخورد با مشکلات رفتاری رایج در کودکان می‌باشید.
  • علاقه‌مند به روش‌های روانشناسی‌محور در زمینه‌ فرزندپروری هستید.
  • سرپرست کودکان هستید و می‌خواهید مسئولیت‌پذیری و استقلال را در آنها پرورش دهید.
  • به دنبال کتابی در مورد فرزندپروری هستید که ضمن ارائه‌ راهکارهای عملی، از جنبه‌ عاطفی نیز آن‌ها را حمایت کند.

نقد و بررسی‌ها

نظرت در مورد «از دیسیپلین نترسید و فرزند‌تان را تربیت کنید» چیه؟

درباره نویسنده