کتاب راهنمای درمان اهمال کاری

The Procrastinator's Guide to Getting Things Done

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۱۰۵,۰۰۰ تومان

ناموجود

انتشار میلادی 2009
انتشار شمسی 1398
شابک 9786002001085
نوع جلد شومیز
قطع رقعی
تعداد صفحه 264
سری چاپ 4

Array

0/5 (0 دیدگاه)

شکستن چرخه‌ی اهمال‌کاری: راهنمای گام‌به‌گام

کتاب راهنمای درمان اهمال‌کاری، نوشته‌ مونیکا رامیرز باسکو، مطالبی عملی و روشن‌گرانه برای کمک به افرادی که با اهمال‌کاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ارائه می‌دهد. 

در این کتاب تئوری‌های روان‌شناختی با راهکارهای عملی ترکیب شده است تا خوانندگان بتوانند دلایل اصلی اهمال‌کاری خود را درک کنند و با تکنیک‌های مؤثر غلبه بر آن آشنا شوند. 

باسکو روانشناس بالینی است و در این کتاب الگوهای رفتاری و فرآیندهای شناختیِ پشت اهمال‌کاری را بررسی کرده است. او در کتابش راهنمایی جامع و عملی برای رهایی از چنگال اهمال‌کاری ارائه می‌دهد.

شناخت اهمال‌کاری

 باسکو کتابش را با ابهام‌زدایی از مفهوم اهمال‌کاری شروع می‌کند. به‌ نظر او اهمال‌کاری نوعی چالش روانی رایج است و نباید آن را با شکست‌های شخصی اشتباه گرفت. 

او در مورد شکل‌های گوناگون اهمال‌کاری و زمینه‌های روانشناختی آن بحث می‌کند و به خوانندگان کمک می‌کند تا نوع خاص اهمال‌کاری خود را بیابند.

پس‌زمینه‌های شکل‌گیری اهمال‌کاری

کتاب راهنمای درمان اهمال کاری به پس‌زمینه‌های شکل‌گیری اهمال‌کاری، از جمله ترس از شکست، کمال‌گرایی و خودگویی منفی می‌پردازد. باسکو توضیح می‌دهد که چگونه این عوامل به چرخه‌ اهمال‌کاری شکل می‌دهند و چگونه می‌توان با آن‌ها مقابله کرد.

شناخت ابزارها

نویسنده با ارائه‌ ابزارهایی برای ارزیابی خود، به خوانندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از الگوهای به تعویق انداختن کارهایشان داشته باشند. 

این ابزارها راه‌های شناسایی محرک‌ها و موقعیت‌هایی را که منجر به اهمال‌کاری می‌شوند نشان می‌دهد و درنتیجه تشخیص راهکارهای هدفمند برای مقابله با آن را آسان‌تر می‌کند.

طراحی برنامه‌ی شخصی

باسکو تأکید دارد که هر شخصی باید راهکارهای مخصوص خودش را برای غلبه بر اهمال‌کاری پیدا کند. او خوانندگان را راهنمایی می‌کند تا راهکارها و برنامه‌هایی متناسب با نوع اهمال‌کاری خودشان طراحی کنند. 

هدف از این کار ایجاد تغییراتی مؤثر و پایدار در سبک زندگی افراد است.

آشنایی با تکنیک‌های رفتاری

همچین در این کتاب تکنیک‌های رفتاری گوناگونی مانند مدیریت زمان، تعیین هدف و اولویت‌بندی وظایف معرفی می‌شود. باسکو نشان می‌دهد که چگونه می‌توان این تکنیک‌ها را با نیازها و مشخصه‌های فردی خودمان تطبیق دهیم.

راهنمایی برای شناخت دوباره‌ی الگوهای فکری

تمرکز اصلی کتاب راهنمای درمان اهمال‌کاری بر شناخت دوباره‌ الگوهای فکری است. باسکو به خوانندگان می‌آموزد که چگونه الگوهای فکری غیرمفید را که باعث به تعویق انداختن کارها می‌شوند، به چالش بکشند و آن‌ها را تغییر دهند.

تأثیر احساسات در شکل‌گیری اهمال‌کاری

یکی دیگر از مراحل کلیدی برای مقابله با اهمال‌کاری درک و مدیریت احساسات است. نویسنده توضیح می‌دهد که چگونه احساساتی مانند اضطراب و بی‌حوصلگی می‌توانند منجر به اهمال‌کاری شوند. در این کتاب همچنین راهکارهایی برای کنترل احساسات هیجانی ارائه می‌شود.

تکنیک‌هایی برای حرکت رو به جلو

باسکو در کتاب راهنمای درمان اهمال کاری به خواننده نشان می‌دهد که چگونه می‌تواند انگیزه‌اش را حفظ کند و دست از حرکت کردن برندارد. برای مثال، به اهمیت جشن گرفتن پیروزی‌های کوچک و تعیین انتظارات واقع‌بینانه اشاره می‌کند.

برنامه‌ بلندمدت برای غلبه بر اهمال‌کاری

در این کتاب همچنین به ارائه‌ راهکارها و برنامه‌های بلندمدت برای غلبه بر اهمال‌کاری توجه شده است؛ راهکارهایی مثل درک عمیق‌تر ارزش‌ها و اهداف فرد و همسو کردن فعالیت‌های روزانه با این اهداف بزرگ‌تر.

راهنمای گام‌به‌گام

در سراسر کتاب راهنمای درمان اهمال کاری، نویسنده سعی کرده است با ارائه مثال‌ها و بیان مطالعات موردی و نمونه‌های واقعی موضوع بحث را روشن‌تر کند. 

این داستان‌ها نه‌تنها گفته‌های باسکو را تأیید می‌کنند، بلکه راهکارهای مرتبطی ارائه می‌دهند تا خوانندگان بتوانند از آن‌ها بیاموزند و از آن استفاده کنند.

کتاب راهنمای درمان اهمال‌کاری برای شماست اگر …

  • کارهایتان را به‌ تعویق می‌اندازید و می‌خواهید دلیل آن را بفهمید.
  • دنبال راهکارهای عملی برای غلبه بر اهمال‌کاری هستید.
  • به جنبه‌های روانی اهمال‌کاری علاقه دارید.
  • می‌خواهید برای غلبه بر اهمال‌کاری برنامه‌ریزی کنید و به کمک نیاز دارید.
  • برای درمان اهمال‌کاری دنبال راه‌حل‌های بلندمدت و مؤثر هستید، نه فقط راه‌حل‌های سریع.
  • از یادگیری به‌ کمک مثال‌های واقعی و مطالعات موردی لذت می‌برید.

نظر شخصیت های برجسته در مورد کتاب راهنمای درمان اهمال کاری:

مونیکا رامیرز باسکو، نویسنده‌ کتاب راهنمای درمان اهمال‌کاری، به خاطر تخصصش در روان‌شناسی بالینی شناخته‌ می‌شود و آثار او اغلب به‌دلیل عملی بودن، عمق بینش، و اثربخشی در پرداختن به مسائل مورد تحسین قرار گرفته است.

  • این کتاب سرشار از نمونه‌های افرادی است که بر اهمال‌کاری غلبه کرده‌اند، سرشار از توصیه‌های عملی و فرم‌های کمک‌کننده. این کتاب می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد، بخوانید و به آن عمل کنید ـ منتظر چه هستید؟ (رابرت لیهی – مدیر انستیتوی شناخت‌درمانی آمریکا و نویسنده‌ کتاب التیام نگرانی)
  • این کتاب گنجینه‌ای از روش‌های عملی برای ترک عادت اهمال‌کاری است. دکتر باسکو شما را تشویق و دلگرم خواهد کرد تا بدانید چگونه “مرد عمل” باشید. امیدوارم این کتاب به‌زودی در دسترس قرار گیرد. (جسی رایت – روانپزشک دانشگاه روانپزشکی و علوم رفتاری؛ مدیر بخش افسردگی و معاون آموزشی دانشگاه لوئیزویل)

نقد و بررسی‌ها

  1. صادق مومنی

    دارم میخونم و تمرین هاش رو انجام میدم
    تا اینجا تاثیر داشته رو استرسم ^^

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

مونیکا رامیرز باسکو

مونیکا رامیرز باسکو روانشناس بالینی ماهری است که دارای جایگاه قابل توجه در دانشگاه و دولت است. او به عنوان معاون مدیر سیاست علمی، برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل در دفتر تحقیقات سلامت زنان در مؤسسه ملی بهداشت فعالیت می کند. نقش های آکادمیک او شامل سمتی در دانشکده روانشناسی در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون و یک انتصاب ثانویه در روانپزشکی در مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس در دالاس است. او همچنین نویسنده ای معتبر است و کتاب‌های پرفروشی...