کتاب دختری که می خواست کتاب ها را نجات دهد

Jenta som ville redde bøkene

نویسنده:
مترجم:
ناشر:

۹۵,۰۰۰ تومان

موجود

انتشار میلادی 2012
انتشار شمسی 1398
شابک 9786226011549
نوع جلد شومیز
قطع وزیری
تعداد صفحه 60
سری چاپ 1

Array

0/5 (0 دیدگاه)

کتاب دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد یک کلاسیک مدرن است که با دوستداران کتاب در همه سنین صحبت می‌کند و نسل نوجوان را تشویق می‌کند تا لذت خواندن و اهمیت حفظ داستان‌هایی را که دنیای ما را شکل می‌دهند کشف کنند.

کتاب‌ها ناپدید می‌شوند

آنا دلش نمی‌خواست بزرگ شود. او از پیرشدن می‌ترسید و بیشتر از همه هم از روز تولد ده‌سالگی‌اش وحشت داشت که یواش‌یواش نزدیک می‌شد. در‌این بین، تنها چیزی که او را آرام می‌کرد کتاب‌ها بودند. آنا عاشق کتاب خواندن بود. آخر، او از توی کتاب‌ها صدها دوست و خب، البته چندتایی هم دشمن پیدا کرده بود…

کتاب دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد یک کتاب نروژی برای رده سنی نوجوان و کودکان پرخوان است که توسط کلاوس‌ هاگروپ نوشته شده و توسط لیزا‌ ایساتو تصویرگری شده است.‌

کتاب دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد داستان دختر نوجوانی به نام آنا را دنبال می‌کند که علاقه زیادی به کتاب و مطالعه دارد.

آنا وقتی می‌فهمد که کتاب‌های خوانده‌نشده ممکن است ناپدید شوند، عمیقا نگران می‌شود. او هر کتاب را مانند یک پرنده تصور می‌کند و اگر دست‌ نخورده بماند، قلب پرنده از تپش باز می‌ایستد.‌این استعاره مأموریت او را هدایت می‌کند: نجات‌ کتاب‌ها از ناپدید شدن.

کتاب‌های فراموش‌شده را احیا کنید

آنا در طول سفر خود با شخصیت‌های مختلفی روبرو می‌شود که هر کدام دیدگاه جدیدی درباره اهمیت ادبیات و قدرتش دارند.‌این روایت مضامین تخیل، لذت خواندن، و تاثیر داستان‌ها بر زندگی ما را بررسی می‌کند.‌

کتاب دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد داستانی دلگرم کننده است که خوانندگان را تشویق می‌کند تا از ثروت دانش و ماجراجویی که کتاب‌ها ارائه می‌دهند استفاده کنند.

کتاب دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد فقط مختص نوجوانان نیست، بلکه با بزرگسال نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. این کتاب جادویی که در صفحات داستانی خوب وجود دارد را به آن‌ها یادآوری می‌کن و کارکردهای ادبیات را برای عمل‌گرایی و ایجاد تفاوت در جهان برجسته‌تر می‌کند. 

کتاب‌ها تو را می‌خوانند

علاقه و عشق آنا به کتاب الهام‌بخش تلاشی در سطح جامعه برای احیای دوباره عشق به مطالعه است. ‌یک یادآوری و زنگ خطر برای انسان‌های عصر دیجیتال تا متوجه باشند که جایی برای کلمات چاپ شده و احساس بی‌بدیل ورق زدن صفحات کتاب نگه‌دارند.

این کتاب به دلیل روایت تاثیرگذار و تصاویر زیبای خود مورد تحسین قرار گرفته است و آن را برای کسانی که به کتاب به عنوان یک شگفتی احترام می‌گذارند، خواندنی کرده است. دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد به مثابه چراغ امیدی برای خواندن‌ از آینده است .

در نهایت، کتاب دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد اثر کلاوس‌هاگروپ، از انسان‌ها می‌خواهد قفسه‌های کتاب خود را ببینند و دوباره عاشق مطالعه شوند.

در واقع کتاب دعوتی است برای کشف مجدد قدرت دگرگون‌کننده خواندن و پیوستن به تلاش نجیب یک دختر نوجوان برای نجات داستان‌هایی که جوهر انسانیت ما را در خود جای داده است.

کتاب دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد برای شماست اگر …

  • دلتان برای تجربه‌ی ورق زدن یک کتاب فیزیکی تنگ شده است.
  • کتاب‌شناسی هستید که به دنبال داستانی درمورد گوهر ادبیات است.
  • به دنبال القای عشق به مطالعه در فرزندانتان هستید.
  • جذب داستان‌هایی می‌شوید که واقعیت را با تخیل ترکیب می‌کنند.
  • به دنبال روایتی هستید که نه تنها سرگرم کننده باشد، بلکه پیامی‌ معنادار در مورد حفظ و تأثیر کنش فردی به شما بدهد.

گفت‌وگویی که می‌توانید بعد از خواندن کتاب دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد با نوجوان خود داشته باشید:

از او بپرسید:

  • در مورد ماموریت آنا برای نجات کتاب‌ها چه فکر می‌کنید؟ فکر می‌کنید چرا او احساس می‌کرد که ذخیره کردن کتاب‌ها بسیار مهم است؟
  • فکر می‌کنید چرا برخی کتاب‌ها خوانده نمی‌شوند؟ به نظر شما چگونه می‌توانیم افراد بیشتری را به خواندن آن‌ها تشویق کنیم؟
  • اگر بخواهید یک کتاب را از فراموشی نجات دهید، کدام کتاب را انتخاب می‌کنید و چرا؟
  • در مورد‌ این‌ ایده که اگر کسی کتاب را نخواند ممکن است ناپدید شود، چه احساسی دارید؟ 
  • داستان از لذت خواندن صحبت می‌کند. جالب ترین قسمت خواندن کتاب برای شما چیست؟
  • برای محافظت از چیزی که عمیقا دوستش دارید چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

جوایز و افتخارات کتاب دختری که می‌خواست کتاب‌ها را نجات دهد:

  • منتخب طرح سامان‌بخشی کتاب‌های رشد
  • ۳ لاک‌پشت پرنده
  • شایسته‌ی تقدیر کتاب سال.

نقد و بررسی‌ها

  1. منصور رضایی

    خیلی عالی

نظر شما چیه؟

درباره نویسنده

کلاوس هاگروپ

کلاوس هاگروپ (1946-2018) هنرمند نروژی همه کاره بود که به خاطر نقش هایش به عنوان نویسنده، مترجم، فیلمنامه نویس، بازیگر و کارگردان شناخته می شود. او فعالیت ادبی خود را در سال 1969 با مجموعه شعر "Slik tenker jeg på dere" "اینگونه به تو فکر می کنم" آغاز کرد. هاگروپ در مقام‌های مختلف در تئاترهایی مانند صحنه‌های ملی، تئاتر ملی و تئاتر هالوگالند کار کرد و به عنوان بازیگر، مربی، کارگردان و نویسنده مشارکت داشت. آثار ادبی او که عمدتاً نوجوانان را هدف قرار...