زندگی بالا و پایین‌های زیادی دارد و بدون شک برای همه ما پیش آمده است که گاهی به موضوعاتی می‌اندیشیم که بدون آنکه دلیل خاصی برای آن‌ها پیدا کنیم ممکن است برایمان آزار دهنده باشند. در واقع یک کلمه مدام در ذهن ما تکرار می‌شود و ما را به شک می‌اندازد. حتی ممکن است در ذهنمان تکرار شود که به اطرافیانمان آسیب می‌زنیم و در نتیجه درونمان تنش و اضطراب زیادی ایجاد می‌شود.

اگر این اضطراب و تنش‌ها به طور مکرر در ذهنمان ایجاد شود وسواس فکری به وجود می‌آید، با اینکه وسواس فکری چندان خطرناک نیست اما در صورت عدم درمان ممکن است برای فرد و اطرافیان بسیار آزار دهنده باشد. امروزه راهکارهای زیادی برای مقابله با وسواس فکری در نظر گرفته شده، در این میان وجود کتاب‌های مرتبط با این موضوع برای چاره جویی و رفع این مشکل نگارش شده‌اند. در ادامه این مطلب قصد معرفی بهترین کتاب‌های درمان وسواس فکری به شما عزیزان را داریم، جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی بهترین کتاب‌های درمان وسواس فکری

کتاب‌های زیادی در جهان وجود دارند که برای درمان وسواس فکری بسیار موثر هستند، مطالعه این کتاب‌ها هم برای روان پزشک و هم فرد بیمار بسیار مناسب است. در این قسمت به معرفی چند مورد از این کتاب‌ها می‌پردازیم:

اختلال وسواس جبری در کودکان و نوجوانان

زمانی که فرد دچار وسواس جبری شود اختلالاتی در مغز وی به وجود می‌آید، با اینکه این نوع بیماری در بزرگسالان نیز رخ می‌دهد اما بیشتر گریبان گیر کودکان و نوجوانان می‌شود. با اینکه بسیاری از وسواس‌های فکری در سنین پایین اتفاق می‌افتند باید به موقع تشخیص داده شوند تا از به وجود آمدن مشکلات بزرگتری جلوگیری شود. زمانی کودکان و نوجوانان دچار افکار وسواسی شوند ممکن است خود و اطرافیانشان را اذیت کنند. افرادی هستند که فرزندنشان از وجود این بیماری رنج می‌برند، این افراد نمی‌دانند چگونه به فرزند خود کمک کنند.

 استفاده از کتا‌ب‌های وسواس فکری در چنین شرایطی کمک زیاد به شما و بهبود بیماری فرزندتان خواهد کرد. کتاب اختلال وسواس جبری در کودکان و نوجوانان یک نوع کتاب علمی و بسیار عالی است که توسط دکتر مریم کوشا نوشته شده است. با تهیه این کتاب و مطالعه آن در اوقات فراغت سطح اطلاعات خود را بالا ببرید و به فرزند خود نیز کمک نمایید.

کتاب درمان وسواس

یکی از بهترین کتاب‌ها برای درمان وسواس است، البته با اینکه حجم کمی دارد اما باز هم اطلاعات بسیار مفیدی را در خود جای داده است. با مطالعه این کتاب خواهید فهمید که وسواس از همه جهات مورد بررسی قرار گرفته و می‌توان از آن به عنوان یک اثر بسیار عالی برای تمامی افراد بخصوص کسانی که به وسواس فکری مبتلا هستند یاد کرد. در این کتاب تکنیک‌های مختلفی ذکر شده که با کمک آن‌ها می‌توان پیامدها و اختلالات زیادی را کاهش داد و در نتیجه کم کم از شر وسواس فکری خلاص شد. اگر به دنبال جدیدترین روش‌های درمان هستید توصیه می‌شود این کتاب را انتخاب کنید، در صورت مطالعه و انجام تمرینات نیاز به مدت زمان طولانی برای درمان نیست و در زمان کم می‌توانید رهایی یابید. این کتاب در واقع اثر یکی از بهترین پزشکان به اسم دکتر لی براسان است که به دلیل مطالب مهم و کاربردی هم اکنون در دانشگاه‌های جهان تدریس می‌شود.

کتاب وسواس و درمان شناختی رفتاری آن

وسواس یکی از بیماری‌های شایع است که ممکن است هر فردی دچار آن شود، برای

درمان یا به مرور از بین بردن وسواس راه‌های زیادی مانند مطالعه انواع کتاب وجود دارد. کتاب وسواس و درمان شناختی و رفتاری آن یکی از انواع کتاب‌هایی است که برای درمان این بیماری نوشته شده که شما با کمک آن به راحتی می‌توانید در مدت زمان کوتاه این بیماری را درمان و در نهایت از بین ببرید. راهکارهایی که در این کتاب آموزش داده شده روند کوتاه مدتی دارند، بنابراین شما در زمان کوتاهی می‌توانید به اهداف خود دست یافته و تا حدودی بیماری را از بین ببرید. بخشی از این کتاب به ماهیت وسواس پرداخته و شما به راحتی می‌فهمید وسواس چیست؟ چرا پدید می‌آید و چگونه از بین می‌رود؟ زبان این کتاب ساده، روان و قابل فهم است، در حقیقت بجز پزشکان افراد عادی نیز می‌توانند آن را مطالعه کنند.

معرفی کتاب درباره کمال گرایی

کتاب ذهن آگاهی روزانه بر اختلال وسواس

یکی از کتاب‌های بسیار معروف که تاثیر زیادی در درمان وسواس فکری دارد کتاب ذهن آگاهی بر اختلال وسواس است که توسط فردی به اسم جان هرشفیلد ام نوشته شده است. این کتاب وسواس فکری را به طور کامل به شما معرفی کرده و رفتارهای فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب با اهداف مختلفی نگاشته شده، اما در حال حاضر هدف اصلی آن این است که چگونه می‌توان مفهوم ذهن اگاهی را فهمید.

با مطالب و راهکارهای این کتاب افراد زیادی تحت درمان قرار گرفته‌اند و خوشبختانه نتایج مثبتی در آن‌ها مشاهده می‌شود. همچنین در بین این افراد کسانی بوده‌اند که در حدود 1 ماه از درمان جواب گرفته و برای از بین بردن کامل وسواس فکری درمان را ادامه داده‌اند. این کتاب معمولا سه بخش دارد که در هر بخش آن به رفتارهای مختلف و ذهن آگاهی پرداخته شده است. خواندن این کتاب برای همه افراد توصیه می‌شود حتی کسانی که به این بیماری مبتلا نیستند می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند و سطح اطلاعات خود را بالا ببرند، اما به طور کلی افرادی که دچار افسردگی شدید و وسواس فکر هستند حتما به مطالعه این کتاب بپردازنند.

کتاب غلبه بر وسواس

فرقی نمی‌کند چه سنی داشته باشید زمانی که درگیر وسواس شوید ممکن است اتفاقات تلخ زیادی را پشت سر بگذارید. شناخت وسواس بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا تسلط و غلبه بالاتری بر آن داشته باشید، کتاب غلبه بر وسواس از بهترین کتاب‌های درمان وسواس فکری محسوب می‌شود که اثر لی بئر یکی از اساتید موفق و کاربلد در حوزه روان شناسی است. ایده‌ها و متدهایی که در این کتاب ارائه داده شده کاملا جدید هستند و انجام آن‌ها کمک زیادی بر غلبه بیشتر شما بر وسواس می‌کند. همچنین شما با موارد و جزئیات زیادی در رابطه با وسواس رو به رو خواهید شد که در درمان بیماری بسیار موثر هستند. اکثر روان پزشکان پس از مطالعه این کتاب تکنیک‌های مختلف آن را روی بیماران خود انجام می‌دهند، البته تاکنون افراد زیادی از این تکنیک‌ها جواب گرفته‌اند. افرادی که در رابطه با بیماری وسواس کنجکاو هستند یا دچار این بیماری شده‌اند می‌توانند آن را مطالعه نمایند و اطلاعات خود را بالاتر ببرند.

کتاب زمین بر پشت لاک پشت‌ها

برخی از کتاب‌هایی که در رابطه با وسواس چاپ شده‌اند بدون مثال یا داستان به سراغ اصل مطلب می‌روند، اما در این میان داستان‌ها و رمان‌هایی نیز وجود دارند که با مطالعه آن‌ها بهتر می‌توان انواع تکنیک برای درمان وسواس را یاد گرفت. کتاب زمین بر پشت لاک پشت‌ها یکی از کتاب‌های مهم در زمینه وسواس فکری است که بیشتر شبیه رمان و داستان چاپ شده، این کتاب در کشور آمریکا و توسط فردی به اسم جان گرین نوشته شده که هم اکنون در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود. البته جان گرین کتاب‌های دیگر نیز نوشته که دارای موضوعات مختلف هستند و در مدت زمان کوتاهی با استقبال مردم از سراسر جهان رو به رو شدند. رنج بی پایان نیز نام دوم کتاب زمین بر پشت لاک پشت‌ها است و داستان‌های آن با شخصیت‌های جذاب شروع شده، به طوریکه در همان ابتدا فرد را جذب ادامه مطلب می‌کند. شاید تصور کنید به دلیل رمان بودن این کتاب تاثیر چندانی نداشته باشید اما این تصور کاملا اشتباه است و در کوتاه مدت شاهد تاثیر آن خواهید بود.

کتاب اختلال وسواس جبری و اختلالات وابسته

یکی از انواع کتاب‌های است که برای افرادی که دچار وسواس فکر شده‌اند بسیار مناسب است. این کتاب توسط دو فرد به اسم‌های دکتر عطااله دل پاک و دکتر مرضیه عصاره نوشته شده و هم اکنون در فروشگاه‌های آنلاین و حضوری به فروش می‌رسد. در کتاب اختلال وسواس جبری و اختلالات وابسته تشخیص نوع وسواس به طور کامل شرح داده شده، همچنین برای درمان بیماری راه‌حل‌هایی ذکر شده است. تمامی راهکارها برای درمان و تشخیص بیماری در این کتاب توسط انجمن روان پزشکی نوجوانان و کودکان تایید شده است.

 در انجمن بزرگ کودکان و نوجوانان اساتید کار بلد و برجسته زیادی وجود دارند که نظر آن‌ها در تایید مطالب کتاب ضروری است. زمانی که کودکان یا نوجوانان به وسواس مبتلا شوند رفتار متفاوتی دارند و همین سبب می‌شود تا اطرافیان و بزرگسالان فکر کنند که بد رفتاری یا لجبازی می‌کنند. عوض شدن رفتار بزرگسالان سبب ایجاد استرس و اضطراب در کودکان می‌شود و این بر روی بیشتر شدن وسواس تاثیر زیادی دارد که در نتیجه فرایند درمان پیچیده‌تر خواهد شد.

شما باید برای کودکان و نوجوانان خود شرایط مناسب را فراهم کرده و اجازه احساس کمبود به آن‌ها را ندهید. این کتاب تمامی موارد را بررسی کرده و برای درمان بیماری‌ها کمک زیادی به فرد می‌کند، شما عزیزان با مطالعه آن اطلاعات مهمی در رابطه با وسواس کودکان و نوجوانان بدست می‌آورید.

اختلال وسواس فکری جبری

وسواس فکری یک نوع اختلال روانی است که در طولانی مدت سبب ایجاد مشکلات زیادی در فرد می‌شود، در این حالت فرد یکسری افکار خاص را تجربه می‌کند که ممکن است برایش آزار دهنده باشند و سبب پریشانی فرد شوند. در صورتی که فرد مورد درمان قرار نگیرد فقط برای مدت زمان کوتاهی می‌تواند افکار خود را کنترل کرده و پس از آن امکان کنترل وجود ندارد.چندین نوع وسواس وجود دارد اما وسواس فکری بر زندگی روزمره فرد تاثیر گذار بوده و رفتاری وی با سایر افراد فرق خواهد داشت.

کتاب اختلال وسواس فکر جبری توسط فردی به اسم لورا اسمیت نوشته شده است، این کتاب بسیار کاربردی بوده و تاکنون زندگی چندین نفر را نجات داده است. این کتاب ابتدا به تشخیص بیماری پرداخته و سپس با راهکارهای عالی برای درمان به بهتر شدن زندگی شما و اطرافیانتان کمک می‌کند. علاوه بر اینها در این کتاب عالی موارد مهمی مانند محرک‌های درمان، ترس از آلودگی، شناخت عوامل خطر و… نیز شرح داده شده که با مطالعه آن‌ها اطلاعات زیادی به دست می‌آورید.

کتاب  اختلال وسواس فکر جبری یکی از بهترین کتاب‌ها است که شما با مطالعه آن می‌توانید درمان بیماری خود را شروع کنید. علاوه بر اینها شناخت بهتری در رابطه با این بیماری خواهید داشت و با کمک آن به بهبود رفتار و افکار خود می‌پردازید. البته در کنار مطالعه این کتاب و استفاده از تکنیک‌های آن بهتر است به پزشک برای درمان بهتر نیز مراجعه کنید.

۱۱ نشانه‌ی عزت نفس پایین

کتاب آشنایی با وسواس و شیوه‌های رهایی از آن

این نوع کتاب نیز راهکارهای بسیار عالی برای رهایی از وسواس ارائه داده و برای درمان کمک زیادی به شما می‌کند. نویسنده اصلی این کتاب استنلی راکمن اولین و پادمال دی سیلوا است که به زبان دیگری غیر از فارسی نگاشته شده است و توسط افراد معرفی مانند فریده محمدی و علی صاحبی به زبان فارسی ترجمه شده است. اکثر پزشکان برای درمان بیماری نیز از این کتاب کمک می‌گیرند. اختلال وسواس فکری یکی از اختلال‌های بسیار رایج است که احتمال مبتلا شدن هر فردی به این بیماری وجود دارد. در این بیماری افکار مزاحم و نفرت انگیزی ذهن فرد را احاطه کرده و اجازه راحت بودن به او را نخواهند داد. برای از بین بردن این بیماری باید راه‌های مختلفی پیش گرفت، خواندن کتاب و استفاده از تکنیک‌های آپ در این زمینه بسیار کاربردی است. کتاب آشنایی با وسواس فکر و شیوه رهایی از آن به ماهیت این بیماری پرداخته و علت به وجود آمدن و از بین رفتن آن را نیز به طور کامل مورد بررسی قرار داده است.

سخن پایانی

وسواس فکری یکی از بیماری‌های مهمی است که شاید با جسم سروکار زیادی نداشته باشد و در واقع نمی‌توان از بیرون به آن دید داشت، اما آسیب زیادی به روح و روان هر فرد وارد می‌کند و گاهی به دلیل استرس و اضطراب شدید ممکن است فرد دست به کارهای خطرناکی بزند. البته وسواس می‌توان از اضطراب، افسردگی و استرس نیز سرچشمه بگیرید، با مطالعه انواع کتاب‌ها و یاد گرفتن تکنیک‌های آن‌ها تا حدودی می‌توانید بر این بیماری غلبه کنید. البته تداوم وسواس فکری در زمان طولانی مطلوب نیست و  قبل از آنکه شدت یابد حتما به متخصص مراجعه کنید تا در صورت لازم مراحل درمان تخصصی آغاز شود.

AAA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *