ست گودین یا ست گادین seth godin یکی از کارآفرینان، سخنرانان و نویسندگان برجسته در زمینه کسب و کار است که در ۱۰ ژوئیه سال ۱۹۶۰ در ایالات متحده آمریکا متولد شد. وی در  زمینه بازاریابی و کسب و کار بیش از ۱۹ کتاب پرفروش را به چاپ رسانده است. در این مطلب به معرفی بهترین کتاب های ست گودین می‌پردازیم. اگر شما نیز علاقه به رونق کسب و کار و بازاریابی دارید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بهترین کتاب های ست گودین کدامند؟

با توجه به این که آثار منتشر شده توسط این نویسنده باعث ایجاد انگیزه در زمینه کسب و کار در زندگی افراد زیادی شده است، نوشته‌های او طرفداران بسیار زیادی داشته و تا کنون کتاب‌ های ست گودین به بیش از ۳۵ زبان دنیا از جمله زبان فارسی ترجمه شده است. از جمله بهترین کتاب های ست گودین که جزو پرفروش‌ترین آثار او هستند و برای مطالعه پیشنهاد می‌شوند می‌توان موارد زیر را نام برد:

کتاب گاو بنفش

یکی از برجسته‌ترین و پرفروش‌ترین آثار ست گودین کتاب گاو بنفش است. اگر شما نیز در زمینه کسب درآمد دچار مشکل هستید کافی است این کتاب را مطالعه کنید. ست گودین در این کتاب به معرفی رموز موفقیت و کسب درآمد پرداخته است. میزان تاثیرگذاری این کتاب روی مخاطب به اندازه‌ای است که در میان آثار بازاریابی حوزه تحقیقاتی رتبه سوم را کسب کرده است.

امروزه با تغییر روند تبلیغات و پیشرفت تکنولوژی روش‌هایی مانند چاپ روزنامه، بیلبورد، تراکت و …. دیگر مانند گذشته تاثیرات مثبتی در گسترش و رونق کسب و کار ندارند. از این رو شما برای رونق کسب و کار باید روش‌های به روز را انتخاب کنید که مخاطب از آن بیشترین تاثیر را دریافت کند. ست گودین در این کتاب راه‌های به روز تاثیرگذاری بر مخاطب و رونق کسب و کار را به شما آموزش می‌دهد.

 نویسنده در کتاب و درباره این موضوع مثال جالبی می‌زند و می‌گوید فرض کنید سوار بر خودروی خود در حال عبور از جاده هستید که نگاهتان به مرتعی پر از گله گاوهای قهوه‌ای رنگ می‌خورد. دیدن این منظره به اندازه کافی زیباست اما جلوه کاملا عادی دارد. یعنی شما ممکن است پیش از این بارها با این صحنه مواجه شده باشید یا انتظار دیدن آن را از قبل داشته باشید. حال تصور کنید که در این میان گاوی به رنگ بنفش ببینید. این وجه تمایز گاو بنفش بافث می‌شود که شما برای دیدن آن توقف کنید یا حتی در مورد آن با آشنایان خود صحبت کنید.

ست گودین تاکید می‌کند که این تمایز در دنیای تجارت و کسب و کار نیز به همین اندازه تاثیرگذار است. به عبارت دیگر اگر کسب و کاری که راه‌اندازی می‌کنید نسبت به بقیه کسب و کارها دارای ویژگی منحصر به فردی باشد صددرصد بیشتر دیده خواهد شد. ست گودین در این کتاب با مثال گاو بنفش تاثیر تمایز و داشتن ویژگی منحصر به فرد کسب و کار در رونق بیشتر آن را به تصویر کشیده است. شما با این مثال ساده می‌توانید بفهمید که با انتخاب یک ویژگی منحصر به فرد می‌توانید تا چه اندازه در گسترش کسب و کار خود موثر باشید. کتاب گاو بنفش یکی از بهترین کتاب های ست گودین در زمینه کسب و کار و رونق آن است‌.

کتاب به جعبه دست بزن

کتاب به جعبه دست بزن نیز یکی از بهترین کتاب های ست گودین در زمینه کسب و کار است. هدف اصلی این کتاب آموزش عدم دلسردی در مسیرهای پیاپی رسیدن به موفقیت است‌. ست گودین سعی دارد در این کتاب به مخاطب بیاموزد که مسیر رسیدن به موفقیت یک مسیر پر پیچ و خم و گاهاً دراز است. اگر خواهان موفقیت هستید باید تا پایان این مسیر به هیچ عنوان دلزده و دلسرد نشوید و اگر شکست خوردید از آن به عنوان تجربه‌ای برای رسیدن به پیروزی‌های بزرگ‌تر استفاده کنید.

این کتاب مخاطب را وادار به ایجاد تغییرات مثبت و رفتن به سوی موفقیت‌های بزرگ می‌کند. بنابراین اگر کسی به شرایط کنونی خود عادت کرده و خودش دوست دارد که درجا بزند بهتر است این کتاب را نخواند. ست گودین در این کتاب توصیه‌های ارزشمندی را در زمینه کسب و کار و تقویت قوه ریسک پذیری به مخاطب کرده است.

کتاب شیب

یکی دیگر از بهترین کتاب های ست گودین کتاب شیب است. در این کتاب نویسنده به بررسی موانع راه رسیدن به موفقیت می‌پردازد و از وابستگی‌های اشتباه سخن می‌گوید. ست گودین در واقع توانایی رها کردن را یک هنر رفتاری تلقی کرده است. یعنی به گفته وی برای دستیابی به برخی از اهداف باید وابستگی‌های خود را رها کنید و بتوانید ادامه راه را به گونه‌ای دیگر آغاز کنید. میزان تاثیرگذاری این کتاب در رسیدن به موفقیت حرفه‌ای به اندازه‌ای است که به عنوان رتبه اول پرفروش‌ترین کتا‌ب‌های نیویورک تایمز معرفی شده است.

طبیعی است که برای اغلب انسان‌ها دل کندن و رها کردن کار بسیار سختی باشد. بسیاری از انسان‌ها به غیر از شغل در زندگی تعلقات زیادی دارند که نمی‌توانند به آسانی از آن‌ها دل بکنند. اما گاهی همین وابستگی‌ها در رسیدن به موفقیت‌های بیشتر گریبانگیر ما خواهند شد و مانعی برای پیشرفت هستند. ست گودین در کتاب شیب می‌گوید برای این که بتوان از این وابستگی رها شد باید ابتدا هنر رها کردن را َآموخت. هم‌چنین وی در قسمتی از این کتاب اظهار دارد که برنده واقعی کسی است که بداند چه چیزی را و در کجا باید رها کند.

شیب

۴۴,۰۰۰ تومان

کتاب مهره حیاتی

یکی از بهترین کتاب های ست گودین در زمینه چگونگی و نحوه تن ندادن به قواعد تحمیلی دنیا، کتاب مهره حیاتی است. ست گودین در این کتاب به ما یاد می‌دهد که چگونه می‌توان در برابر برخی از قواعد اجباری و تحمیلی دنیا ایستادگی کرد. این کتاب نامزد جایزه گودریدز در قسمت بهترین کتاب‌های غیرداستانی بوده است.

امروزه بسیاری از افراد از شرایط کاری و زندگی خود رضایت ندارند. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر می‌تواند مربوط به این موضوع باشد که فرد در جای درستی مشغول به فعالیت نیست. به عبارت بهتر شغل او متناسب با استعدادهایش نبوده و از توانایی‌هایی که دارد به درستی استفاده نمی‌کند. ست گودین معتقد است که هر انسانی دارای استعدادها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود است.

این استعدادها در افراد مختلف متفاوت است و طبیعتا هر کسی در زمینه خاصی استعداد دارد. وی اعتقاد دارد اگر هر فرد به موازات استعدادی که دارد وارد حرفه خاصی شود قطعا موفق‌تر خواهد بود. هم‌چنین این نویسنده اظهار دارد که در زندگی هر فردی فرصت‌های طلایی و استثنائی وجود دارد باید به بهترین نحو از آن استفاده کند و شرایط را تغییر دهد.

کتاب فریب ایکاروس

ست گودین در کتاب فریب ایکاروس با زبانی بسیار ساده قصد دارد که قوانین قدیمی و کهنه را در رسیدن به موفقیت از ذهن‌ها پاک کرده و نگرشی نو و حرفه‌ای را به دیدگاه مخاطب ارائه دهد . ایکاروس یکی از شخصیت‌های اساطیری یونان باستان است که غرق زیبایی و شکوه خورشید بود. ایکاروس برای رسیدن به خورشید با بال‌هایی که پدرش برای او ساخته بود شروع به اوج گرفتن کرد. او آنقدر بالا رفت که موم پرهایش در اثر گرمای خورشید آب شد و به زمین افتاد.

ممکن است شما به عنوان یک داستان آموزنده به این مطلب نگاه کنید اما ست گودین در این کتاب به ما نشان داد که داستان ایکاروس مانند یک فریب است. به عبارت بهتر اغلب افراد به ما توصیه می‌کنند که ریسک پذیر نباشیم. همین عامل باعث می‌شود که اغلب افراد همیشه در اثر ریسک نکردن در زندگی درجا بزنند. ست گودین ماجرای ایکاروس را از وجه دیگری مورد بررسی قرار می‌دهد. چرا که پدرش به او توصیه کرده بود که با بال‌هایش خیلی در ارتفاعات نزدیک به دریا پرواز نکند.

 چون ممکن است رطوبت بال‌هایش را خراب کند و به اعماق آب سقوط کند. ست گودین می‌گوید بله البته که درست است و پرواز در ارتفاعات کم به ما احساس امنیت بیشتری می‌دهد اما هرگز منجر به دستاوردها و موفقیت‌های طولانی برای ما نخواهد شد. نویسنده تاکید می‌کند کسی که به پرواز در ارتفاعات کم و حس امنیت عادت کند به استانداردهایی عادت می‌کند که در حد او نیستند و شایستگی او را ندارند

.

· کتاب قبایل

کتاب قبایل یکی از بهترین کتاب های ست گودین در زمینه اصول مدیریت و رهبری در دنیای امروزی به ویژه شبکه‌های اجتماعی است. نویسنده در این کتاب اظهار دارد که با وجود ابزارهای ارتباطی زیادی که در دنیای امروز فراهم شده است دیگر واژه‌ای به نام مرز جغرافیایی مفهومی نخواهد داشت. اکنون در جای جای دنیا و شبکه‌های اجتماعی قبایل کوچک و بزرگی وجود دارد. اما مدیریت این قبایل بر عهده چه کسی خواهد بود؟ ست گودین عقیده دارد که این مدیریت و رهبری باید بر عهده نیروی انسانی باشد.

قبایل

۷۶,۰۰۰ تومان

· کتاب تمرین

ست گودین در کتاب تمرین به مخاطب می‌آموزد که چگونه از مسیر زندگی لذت ببرد. نحوه زندگی کردن در این روزها به گونه‌ای شتاب زده شده که اغلب افراد از زیستن خلاقانه و لذت بردن از مسیر بسیار دور شده‌اند. ست گودین سعی دارد در این کتاب الگوهایی را ارائه دهد که این معضل متوقف شود.

تمرین

۱۶۴,۰۰۰ تومان

جمع بندی

ست گودین یکی از موفق‌ترین نویسنده‌ها، سخنرانان و کارآفرینان در زمینه ایجاد و رونق در کسب و کار است. این نویسنده در این موضوعات آثار ارزشمند زیادی را از خود بر جای گذاشته است و با توجه به تاثیرات زیادی که این آثار در ایجاد انگیزه در افراد مختلف داشته است مطالعه آن‌ها برای ایجاد یک کسب و کار موفق توصیه می‌شود. از جمله بهترین کتاب های ست گودین در زمینه رونق کسب و کار می‌توان به کتاب گاو بنفش، قبایل، تمرین، فریب ایکاروس، به جعبه دست بزن، شیب و مهره حیاتی اشاره کرد.

AAA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *